Motorevija
PRETRAGA
2022-03-02 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Dual-Sport model namijenjen je za teren i cestu, a odlikuje se prihvatljivom cijenom



Proizvodni proces moto kaciga nije bio izuzet od 'koronaludila' pa su tako mnogi novi modeli prošle godine kasnili u dolasku na tržište. Jedan od njih je i C80 Dual Sport Modular korejskog proizvođača HJC-a kojeg nam je uvoznik za Hrvatsku - Novema Nova - na test trebao ustupiti još prošle sezone. No, na kraju se čekanje isplatilo, budući da su u prvom naletu stizale jednobojne izvedbe a za 2022. nas je dočekao update pod nazivom Bult. Riječ je o dvije 'piksel-kamuflažne' grafike, od kojih je naša bijelo-plavo-crvena (mat-boja) zapravo koloristički savršeno skrojena za adventure-bikeove poput Honde Africe Twin, BMW F 850 GS-a ili Yamahe Tenere 700.



HJC-ov novi model potpada u klasu modularnih (flip-up) integralnih kaciga srednjeg cjenovnog razreda koji je dizajniran podjednako za terensku i za cestovnu upotrebu. Vozaču pruža mogućnost više konfiguracija, što svakako proširuje krug potencijalnih kupaca. C80 je izrađen od polikarbonata, ima pripremu za Bluetooth-sustav 10B ili 20B, nudi široko vidno polje, sjenilo za sunce u unutrašnjosti kacige, šilt te velike gornje i donje ventilacijske otvore koji pomažu da se rashladite tijekom vrućih dana. Ovo posljednje nam tijekom prve vožnje baš i nije bilo od koristi budući da je temperatura zraka bila u blagom plusu. No, s druge strane minimalno otvorena ventilacija u kombinaciji s pinlockom (dolazi u kompletu) sprječavala je i najmanje magljenje vizira.



Velika masa kacige (1800 grama) dobro je raspoređena i tijekom prve vožnje nas nije umarala ili iritirala. No, za objektivniju i detaljniju recenzije po tom pitanju ipak moramo odvesti neku dužu rutu. S obzirom na konstrukciju (šilt, flip-up) buka u unutrašnjosti je iznenađujuće niska. Nešto tvrđa unutarnja podstava ugodna je za lice, vidno polje vizira postavljeno je vrlo široko a svi otvori za zrak su masivni te samim time lako pristupačni.

 

Mehanizam za spuštanje sunčanog vizira djeluje dosta grubo, baš kao i onaj za podizanje/spuštanje kacige. Škripanje koje smo zamijetili prilikom širenja kacige i njezina postavljanja na glavu je iritantno, baš kao i lagano titranje šilta pri određenim brzinama (a koje nema akustičnih nuspojava). Prvo 'koljeno' otvaranja vizira postavljeno je predaleko (previše je otvoren) dok su za pohvalu oslonci za otvaranje vizira smješteni i na lijevu i desnu stranu.

 

Sve u svemu, već iz prve vožnje jasno je da HJC C80 nije bez mana, no cijeli paket u konketsu cijene je točno tamo gdje treba biti. Jer, bolje modularne kacige kao što su Shoei Neotec 2 ili Schuberth C5 platit ćete dvostruko više, dok kacige u sličnom cjenovnom razredu (Caberg X-Trace, Nolan N70-2X i Nolan N100-5) manje-više pate od sličnih ili istih nedostataka.

Veličina: XS do XXL
Boje: jednobojne, grafike
Standard: ECE 22-05
Masa: 1800 grama (plus-minus 50 grama)
Cijena: 2240 kuna (10 posto popusta na gotovinu)
Plus: raznolikost forme, dobra oprema, niska razina buke u unutrašnjosti, široko vidno polje, lako rukovanje otvorima za zrak
Minus: velika masa, vizir se u prvom 'koljenu' otvara previše, grube komande za zatamljeni vizir i podizanje kacige, škripanje prilikom širenja kacige i stavljanja na glavu
Info: novema-nova.hr





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)