Motorevija
PRETRAGA
2022-01-03 , Autor: Thomas Schmieder, Slike: Kawasaki
Bookmark and Share

Dizajn susreće funkcionalnost. Elementi klasičnog stila odlična su kombinacija s modernim komponentama. Senzualni oblici inspiriraju, a cijena mami na kupnju



Po uzoru na četverocilindrični Z 900 RS, Kawasaki je četiri godine kasnije predstavio i manju retro uzdanicu – Z 650 RS. Baza ovoga modela je dakako paraleni twin sa 68 KS koji je posuđen iz jednog od naprodavanijih modela u Europi, nakeda Z 650. Kao povijesni uradak za zaokruživanje programa retro-kontrasta, poglavito glede dizajnerskih linija i boja, poslužio je kultni Z 650 iz 1977. koji je tada doduše brojao dva cilindra više. Unatoč tome što je otvorena žučna rasprava po pitanju koncepta pogonskog agregata (neki tvrde da je riječ o blasfemiji, falsificiranju povijesti itd.), moramo priznati da je Kawasaki uložio zadivljujući trud i veliku pažnju prema nekim detaljima koji prizivaju nostalgiju.

 

Kao i u slavnim 70-ima, tradicionalna linija 'spremnik goriva-sjedalo' završava tzv. 'pačjim repom' tipičnim za Kawasakije tog vremena. Shema boja u stilu tih godina savršeno se uklapa u siluetu, uključujući oble linije spremnika goriva te klasično inspirirane bočne poklopce. Okrugli instrumenti i LCD-ekran koji je između njih dobro kombiniraju klasičan izgled i blagodati digitalnog vremena. Tako i treba biti a iznimno nas vesele i klasični, okrugli kočioni diskovi RS-a namjesto onih valovitih na Z 650. Šlag na torti su zlatni alu-kotači s više krakova, koji su dostupni samo u kombinaciji sa zelenom bojom RS-a. Izgleda bezvremenski skladno, lijepo i samo po sebi autentično.



Zauzimamo poziciju za upravljačem. Postavljen je visoko, širine je 79 centimetara (uključujući utege) te je prilagodljiv. Tanka, pomalo neugledna čelična cijev idealno leži u rukama. Zahvaljujući malom i uskom spremniku goriva od 12 litara, koljena savršeno naliježu na siluetu motocikla. U kombinaciji s prikladno postavljenim osloncima za noge, to rezultira opuštenom i vrlo ugodnom ergonomijom. Udobno i blago profilirano sjedalo je postavljeno na visinu od 820 milimetara i uskog je kroja. Čak i vozači nižeg rasta stoga ne bi trebali imati problema prilikom čestih zaustavljanja u gradskom režimu prometovanja.



Paralelni twin zajedljivo reži iz airboxa te diskretno gunđa iz ispušnog sustava od nehrđajućeg čelika. Umjetnički oblikovane ispušne cijevi vode u debeli kolektor te se dalje nstavljaju na kratku završnu cijev. Koncept stražnje 'banana-vilice' bi na desnoj strani vjerojatno ostavio mjesta za još nešto duži, 'klasični' ispušni top, no nema veze... I ovako to izgleda dosta dobro. Twin s radilicom od 180 stupnjeva, što je danas rijetkost, radi decentno i uglađeno. Ova konstrukcija u Kawasakiju ima dugu tradiciju te se u osnovi još uvijek temelji na modelu ER-6n iz 2006. godine. Na gasu je izravan ali nikada preagresivan, što olakšava kontrolu. Identični agregat - s istim hardverom – pogoni i Ninju, Versys te Vulcan. Dokazan i vrlo isplativ modularni princip.

Z 650 RS od prvog metra vozaču daje veliko samopouzdanje. Izvrsno, jer smo još uvijek usred gustog prometa u Marseilleu. Što je važno u ovom živopisnom, drugom po veličini gradu u Francuskoj? Imati izrazito kooperativan motocikl koji s lakoćom, poput bicikla, prolazi oko silnih 'metalnih kutija'. U ovome okruženju mali RS funkcionira odlično! Kompaktna Kawa s punim spremnikom goriva na vagi pokazuje 187 kg pa ne čudi što lako ide ukorak s eskadrilama skutera koje se agresivno probijaju kroz francusku mediteransku prijestolnicu.

 

Velika pomoć u takvom okruženju je i mekana spojka koja se lako i precizno dozira. Zahvaljujući funkciji 'assist' (i anti-hopping), svega jedan ili dva prsta su dovoljna za promjenu stupnjeva prijenosa. Cjevasti čelični okvir, težak 13,5 kg, u potpunosti podržava živahni motor snage 68 KS. U odnosu na standardni Z 650 promijenjen je samo stražnji okvir. Klasična vilica promjera vilica 41 mm i vodoravno položen monoamortizer (s polužjem) harmoniraju dobro i mogu podnijeti puno stresa.



Stigli smo i do obalne ceste Provanse. Twin povlači glatko, ali u nižem rasponu okretaja ne kida stabla. Po potrebi se vrti hrabro, lagano pulsirajući prema zenitu svoje izvedbe pri 8000 o/min. Balansna osovina pri tom prigušuje vibracije. Lagani 650 s prilično uskom stražnjom gumom dimenzije 160 je razigran i divno praktičan. Gotovo telepatski pronalazi pravu liniju, izuzetno je okretan no nikad ne i prenervozan. Na taj način vam razbistri um. Potpada li to već u kategoriju 'polu-autonomne vožnje'? Teško, no vozaču s manje iskustva će u svakom slučaju goditi.

U (na žalost) tradicionalno montiranim plivajućim čeljustima sprijeda, kočione pločice se mogu lako namjestiti i konkretno zagristi. Doduše, za tako nešto treba i dobrano povući polugu kočnice. Da, uporabna sila na ručici je ipak malo prevelika. Dunlop Roadsport 2 s posebnom oznakom "W" dobro prianja na suhi katran. I isto tako na vrijeme nagovještava lagano klizanje po vlažnim cestama.

 

Inače, oprema na RS-u je dobra. To uključuje i protektore ispred štapova vilica te zasebnu bravu za ključanje kacige kao u dobra stara vremena. Obje poluge su podesive, LCD-panel u kokpitu izvještava o vremenu, razini goriva u spremniku, temperaturi rashladne tekućine, uključenom stupnju prijenosa, dosegu i potrošnji goriva – trenutnoj i prosječnoj. Ako je vjerovati putnom računalu, trebala bi biti 4,3 l/100 km. LED rasvjeta kulminira u okruglom svjetlu promjera 130 milimetara. Kawasaki, koji je proizveden na Tajlandu, izgleda jako dobro a kvaliteta laka na njemu je odlična!



A cijena? Retro se 'nosi' već neko vrijeme, i retro je jako cool... A ono što je u trendu i što je cool u konačnici i košta. Tako je Z 650 RS od standardne izvedbe Z-a skuplji za 7100 kuna tj. za njega ćete ukupno morati izdvojiti 68.058 kuna. Usporedba s konkurencijom? Triumph za Tridenta 660 – koji broji cilindar više, 13 KS više i ima nešto bolju opremu – traži jednako toliko (68.000 kuna/model 2021.) dok je Yamahin XSR 700 jeftiniji za tisuću kuna (66.990 kuna/model 2021./gotovina). No, vrijedi povući i usporedbu s Z 900 RS-om. Čak 35 tisuća kuna jefitiniji mali RS nameće se kao vrlo ozbiljna alternativa snažnijoj četverocilindarskoj inačici.

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, ubrizgavanje (2 x 36 mm), regulirani katalizator, alternator 336 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping)šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 83,0 x 60,0 mm
Obujam 649 ccm
Kompresija 10,8:1
Snaga 68 KS (50,2 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 64 Nm pri 6700 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, motor noseći dio, prednja klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer sa polužjem podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i dvoklipne plivajuće čeljusti, straga disk promjera 220 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS

Kotači i gume
Alu-legura 3,50 x 17, 4,50 x 17
Gume 120/70 ZR17, 160/60 ZR17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1405 mm, kut glave okvira 66,0 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 125/130 mm, visina sjedala 820 mm, masa praznog vozila 187 kg, ukupna dopuštena masa 388 kg, spremnik goriva 12 litara
Garancija dvije godine
Boje crna, zelena, siva
Cijena 68.058 kuna (model SE 69.244 kuna)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750