Motorevija
PRETRAGA
2020-06-12 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Kawasaki je svoj bestseler za 2020. naoštrio i nadogradio. Na popisu opreme je sustav kontrole trakcije, novi modovi vožnje, kao i bluetooth povezivost s novim TFT-ekranom



'Dominate the Road', novi je Kawasakijev moto za revidirani Z 900. Zapravo ništa neobično, jer prodajne statistike potvrđuju da taj model dominira na brojnim europskim tržištima. U Europi je, naime, više od 32.000 ponosnih vlasnika nabrušenog nakeda iz Akashija, a još je zanimljiviji podatak da je upravo Z 900 u 2019. bio najprodavaniji Kawasaki u Njemačkoj, zapravo treći najpopularniji model, odmah nakon BMW-a R 1250 GS i Yamahe MT-07. Treba li onda Kawasaki unaprjeđivati nešto što već nosi titulu bestselera? Naravno da treba, jer stajanje u mjestu tumači se kao korak unazad!

U tablici tehničkih podataka, dakle u hardveru, nema promjena. I dalje je na raspolaganju 125 KS iz rednog četverocilindraša s konvencionalnim redoslijedom paljenja. No, softverski dio priče znatno je unaprijeđen, pa je odaziv na gas još finiji i izravniji, a istodobno vrlo gladak. Elektronički upravljana tijela za ubrizgavanje dodatno su optimizirana, pa već od praznog hoda Kawasaki Z 900 'prede' vrlo stabilno, bez imalo oscilacija. Porast broja okretaja popraćen je punašnim, sonornim zvukom, što je podosta šarmantno za jednu sasvim konvencionalnu pogonsku jedinicu.



Već u prvim kilometrima gradske vožnje spoznajemo da se pri 50 km/h može voziti na svega 2000 okretaja u šestom stupnju prijenosa, bez imalo zatrzavanja i 'bičevanja' lanca. Elastičnost ima drugo ime, a zove se - redni četverocilindraš! Izlaskom na otvorenu cestu, brzo postajemo svjesni da kroz zavoje svih radijusa možemo voziti u jednom stupnju prijenosa više no što bismo to obično činili. Čak i najzatvorenije, tzv. lakat-zavoje možete odraditi u trećem stupnju prijenosa. I tu je informaciju divno pratiti na novom TFT-ekranu u boji, koji najčešće ispisuje brojku 5 ili 6. Sve je tako opušteno, a istovremeno spremno za akciju.

Samo nemojte pogrešno interpretirati sve dosad napisano, jer motor je sve samo ne 'softić'. Kada ga podbodete mamuzama, izazvat ćete reakciju sličnu kao da ste povukli tigra za rep! Uz prebacivanje u stupanj niže, motor vrlo lako ulazi u okretaje i u drugoj polovici skale posve mijenja svoju osobnost i tonalitet. Nakon 8000 o/min počinje pravi vatromet, a tu je i pozamašnih 98 Nm okretnog momenta, što znači da potiska nikad ne nedostaje.



Dostupnost okretnog momenta u širem radnom području pospješuju interferencijske cijevi koje povezuju ispušne grane 2-3 i 1-4. Za cestu, više snage zaista nije potrebno. U redu, poželjeli bismo i quickshifter za mijenjanje stupnjeva prijenosa bez upotrebe spojke, ali nemojmo cjepidlačiti jer je rad mjenjača za svaku pohvalu, tih i ugodan. Svemu je izvrstan partner i spojka koja se lako i precizno dozira, dovoljan je tek jedan prst da biste privukli polugicu koja putem sajle odvaja spojku. Dodatan bonus - i polugica spojke i polugica prednje kočnice mogu se podešavati po udaljenosti u pet pozicija.

Nova kontrola trakcije KTRC, koja intervenira u tri stupnja, vrlo je korisna na klizavim cestama, kao i na onima s poprečnim neravninama ili ako na asfaltu ima pijeska. Logično, rad kontrole trakcije uparen je sa svakim od tri nova moda vožnje. U modu Rain (kiša) intervencija započinje rano, što je i logično jer je snaga ograničena na 69 KS. Ako je cesta pak suha i uvjeti su dobri, mod Road (cesta) je logičniji odabir. Tada je sva konjica na broju, intervencije KTRC-a započinju kasnije, pa je i cjelokupan dojam kontrole nad motociklom kudikamo bolji. U modu Sport dopuštena su i kraća proklizavanja, ali i nesmetano podizanje na stražnji kotač. Stoga je najbolje odabrati mod vožnje koji najbolje surađuje s vašom desnom šakom, a možda i individualni mod Driver.



Osim toga, možete računati i na punu podršku tvornički isporučenih guma. Riječ je o Dunlopovu modelu RoadSport 2, posebno razvijenom za upotrebu na Z 900, što se i prepoznaje po sufiksu 'Z' u nazivu. Sudeći po tom detalju, čini se da Kawasaki i Dunlop dobro surađuju. Ne samo u administrativnom smislu, već i praksi, jer Z 900 bez problema pada u puni nagib, dok s druge strane Roadsport 2 nudi impresivnu stabilnost na pravcu, čak i pri najvišoj brzini. Da, rijetke su situacije da jedan naked potjerate sve do 240 km/h, a lijepo je znati da sve vrijeme možete računati na transparentne povratne informacije.

Također, pohvalno je i što će se Z 900 tek minimalno uspravljati tijekom kočenja u nagibu. Ne zaboravimo, ovo je zapravo motocikl iz klase jedne litre, koji jezičac vage pomiče sve do oznake 212 kg, a istovremeno je iznenađujuće agilan. Vrlo je poslušan na izmjenama pravca, dopušta korekcije putanje, čak i u vrlo uskim zavojima. Povjerenje je odmah uspostavljeno!

Iako nema neki poseban pedigre, ovjes je sasvim dorastao zadatku. Uspješno je pogođen balans povratnih informacija, komfora, ali i rezervi. Prednja USD-vilica i horizontalno postavljen monoamortizer s progresivnim polužjem nemaju izraženijih mana. Kao ni kočnice - Nissinova četveroklipna kliješta grizu snažno i pružaju transparentne povratne informacije, pa se pitamo zašto drugi motocikli ove klase i ovog cjenovnog ranga ne koče tako dobro?



Što se dizajna tiče, sada 'nabrušeniji', agresivniji streetfighterski look ima puno pokriće. Motocikl je u smislu osjećaja vožnje posve orijentiran na prednji kotač, a vozač se osjeća savršeno integriranim sa strojem. Manju ergonomsku zamjerku upućujemo tek kroju spremnika goriva, koji je ipak malo preširok pa širi noge u koljenima, ali je položaj torza izvrsno pogođen, i to zahvaljujući širokom i ravnom upravljaču. Standardno je sjedalo postavljeno nešto više no dosad, ali omogućuje vozačima visokima oko 170 cm siguran kontakt oba stopala i podloge. I straga je situacija u redu, suvozač je ugodno smješten s relativno otvorenim kutem svijanja koljena. Minimalističko sjedalo je podosta tvrdo, ali na popisu opcija pronaći ćete i ono povišeno, izdašnije podstavljeno.

Što još spomenuti? Moderan sustav povezivosti podrazumijeva instalaciju Kawasakijeve aplikacije na vaš pametni telefon, nakon čega ste povezani sa svojim Zedom, pa na TFT-ekranu možete pratiti pozive, e-mailove, podatke s navigacijskog uređaja i drugo. Naravno da tijekom vožnje nismo ni razmišljali o telefonu, već kako će se novi Z 900 snaći u ringu gdje ga čekaju KTM 790 Duke, Triumph Street Triple, Yamaha MT-09 te ostali dvo- i trocilindarski modeli osjetno manjeg obujma motora. Jer tu je Kawasaki - korak ispred njih.



ZAKLJUČAK
Svi koji su 'zaboravili' što znači voziti motocikl i osjetiti nesputanu slobodu kretanja, cjenovno pristupačan Kawasaki brzo će ih podsjetiti. Riječ je o agilnom te lako upravljivom motociklu koji brzo izgrađuje povjerenje kod vozača, bogato je opremljen te uvijek spreman za akciju!


Što je novo u odnosu na prethodni model?

MOTOR/ELEKTRONIKA
novi softver motora
izmijenjene opruge kvačila
četiri moda vožnje
modovi Sport i Road s punom snagom, Rain sa 69 KS, Driver s individualnim postavkama
kontrola trakcije KTRC podesiva u tri stupnja, s mogućnošću isključivanja
verzija od 95 KS ima i Low mode sa 52,2 KS
verzija od 48 KS s 'punašnijom' krivuljom okr. momenta, ali motor se vrti do 7900 umjesto 9500 okr.

OKVIR I OVJES
čelični okvir ojačan na ključnim mjestima
revidirane postavke ovjesa
gume prve ugradnje Dunlop RoadSport 2 'Z'

ERGONOMIJA I DIZAJN

povišeno sjedalo (820 mm) dio je standardne opreme (niže sjedalo je opcionalno)
nova prednja maska, pokrov spremnika goriva i paneli
full LED-svjetla (pozicija, žmigavci, prednje i stražnje svjetlo, svjetlo za reg. pločicu)

INSTRUMENTI
TFT-ekran u boji, dijagonale 4,3 inča
indikatori za: trenutačni stupanj prijenosa, za ubacivanje u viši stupanj, razinu goriva, trenutačnu i prosječnu potrošnju goriva, doseg, prosječnu brzinu, vrijeme putovanja, napon akumulatora, servisni interval

TEHNIČKI PODACI
Kawasaki Z900

Motor
Tekućinom hlađeni redni četverocilindraš, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva 4 x Ø 36 mm, regulirani katalizator, alternator 520 W, akumulator 12 V/8 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u ulju (anti-hopping), mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring, sekundarni prijenos 44:15
Promjer x hod 73,4 x 56 mm
Obujam 948 ccm
Kompresija 11.8: 1
Snaga 125 KS (92.2 kW) pri 9500 okr.
Okr. moment 99 Nm pri 7700 okr.

Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih cijevi, upside-down prednja vilica Ø 41 mm, podesivo predopterećenje opruge i povrat, dvostruka stražnja aluminijska vilica, središnje smješten amortizer s polužjem, podesivo predopterećenje opruge i povrat, sprijeda diskovi Ø 300 mm, četveroklipna kliješta, straga disk Ø 250 mm, jednoklipna kliješta, kontrola trakcije, ABS
Kotači aluminijski 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije

Međuosovinski razmak 1455 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 110 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 120/140 mm, visina sjedala 820 mm, najveća dopuštena masa 392 kg, spremnik goriva 17 l
Garancija dvije godine
Servisni interval 12.000 km
Boje sivo/crna, zeleno/crna, bijelo/crna, crna
Cijena 79.325 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R