Motorevija
PRETRAGA
2010-03-15 , Autor: Stefan Gluck, Slike: Jacek Bilski
Bookmark and Share

"Zeleni" su odlučili uzeti kratki predah. Stigla su, kažu, vremena u kojima se ne može svake godine "izmišljati" posve novi koncept. Stoga je njihov maksi sportaš ZX-10R za 2010. godinu tek lagano tehnički, ali i cjenovno modificiran



Donedavno je bilo uobičajeno da se frakcija maksi sportaša popunjava novim modelima u ubitačnom dvogodišnjem ritmu. Recept je kod svih proizvođača bio gotovo isti, a uz to i izuzetno jednostavan - manje mase, više snage!



Stvari su neko vrijeme prolazile, no potom su sve strože ekološke norme dovele do stagnacije performansi. Naime, gotovo svaki aktualni sportski motocikl klase 1000 na vagi pokazuje nešto više od 200 kg, dok mjerenja snage u pravilu ne prelaze 180 KS.

Brojni motociklisti, među kojima je i sve veći udio onih koji voze sportaše, pitaju se je li uopće potrebno iznova regrupirati omjer snaga-masa. Prije svega ih muči - ima li smisla krenuti u takvu „utrku“, i kao drugo - je li uopće moguće bolje konstruirati iskoristivost tih motocikala u svakodnevici.



Slične su misli zasigurno pritisnule i Kawasakijeve inženjere koji su se na koncu odlučili „desetku“ za desetu godinu tek minorno uljepšati. Stoga će razlike između aktualnog i prošlogodišnjeg modela prepoznati tek oni rijetki, a one se svode na detalje poput nekih kontura na gornjoj i bočnoj oplati, obliku amortizera upravljača te završnoj „kapi“ na ispušnom topu. Dakle, slobodno se može reći da je nova „desetka“ ustvari stara. Uz to, dokaz je i linija krivulje snage i okretnog momenta koja se gotovo potpuno preklapa s onom prošlogodišnjeg modela.



Što je novo?
Ispušni top u novom dizajnu
Preuređeni mehanizam mijenjanja brzina
Novodizajnirani amortizer upravljača
Naglašenije konture gornje oplate
Unutrašnje oplate
Grafika oplata
Cijena: sa 99.870 porasla na 106.942 kune



ZX-10 R suzdržano kreće s niskih okretaja da bi tek dostizanjem brojke od 6000 o/min energično počeo „napinjati“ pogonski lanac. Dakako, to je i dalje nedostatak na strmim i oštrim brdskim cestama poput te u južnoj Francuskoj. No, s druge strane takav je imidž oduvijek prepoznatljiv u kontekstu Kawasakijevih sportaša. U sportski karakter uklapa se i iznimno aktivna pozicija sjedenja koja dobro prenosi informacije koje stižu s prednjeg kraja motocikla. Kada se jednom dovedu na radnu temperaturu, kočnice oduševljavaju jasno definiranom točkom hvatanja, vrlo malom uporabnom silom te izvrsnim doziranjem.



+ Snažne, transparentne i učinkovite kočnice

Nježne i izravne reakcije na gas
Beskompromisno sportski karakter
Skromna potrošnja

- Pozicija sjedenja je neudobna i skučena
Nema ABS-a
Kratki servisni intervali



Što se ovjesa tiče, on omogućuje munjevite promjene pravca i korekcije putanje, što se pokazalo iznimno korisnim na cesti koja je znala iznenaditi pokojim vlažnim i mokrim dijelom nastalima uslijed topljenja snijega.



Koliko će ZX-10 R topiti led na srcima kupaca? Cijena za ovu godinu je 106.942 kune, što je još uvijek povoljnije od konkurencije, no i skuplje u usporedbi s prošlogodišnjim modelom.






Kawasaki ZX-10R 2010

Kawasaki ZX-10R 2010

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 188 k (138 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 113 Nm @ 8700rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 298 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha YZF-R125 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki DL1000 V-Strom Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)