Motorevija
PRETRAGA
2011-06-12
Bookmark and Share

Ne, snage mu nikad nije nedostajalo! Ipak, i u ovoj smo je godini ponovno dobili još više. S izmjerenih 197 KS te serijskom kontrolom trakcije, kawasaki ZX-10 R želi osvijetliti obraz Japanu, te zasjesti na vrh klase superbike. No, prije toga se mora dokazati u usporedbi s prethodnikom


 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010
Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs MY2010

Nova Kawasakijeva desetka! Žarko smo je očekivali još od ljeta prošle godine, a ona se cijelo vrijeme poigravala s našim napetim živcima. Službenom predstavljanju na prošlogodišnjem Intermotu u Kolnu su prethodile prve informacije, i to „kap po kap“, koje su podjednako i budile znatiželju i iritirale.
Nakon prve vožnje u Kataru već se moglo reći nešto konkretno o motociklu pa se znatiželja dodatno pojačala. Ipak, jedino pitanje koje je sve mučilo bilo je - Hoće li taj motocikl konačno prekinuti dominaciju BMW-a S 1000 RR-a i vratiti Japan na pobjednički put?

Uspoređivanje s konkurencijom svakim se danom sve više zahuktavalo, da bi krajem prosinca prošle godine uslijedilo veliko razočaranje - Kawasaki se službeno oglasio da će dolazak tog motocikla na tržište malo kasniti zbog tehničkih problema. Prema njihovim navodima radilo se o problemima s ventilima i glavom motora.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010    Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010

No, mi smo se potom pitali - hoće li se kawasaki ZX-10R u našoj garaži pojaviti početkom veljače kada je zakazan naš veliki usporedni test klase 1000 koji je i ove godine podijeljen na tri dijela - Nardo, staza Motorland Aragon i cesta. (Motorevija broj 4 - travanj).

Kao što vidite, kraj te sapunice je ipak imao happy end, pa smo za dobrodošlicu ZX-10 R odmah svečano otpratili do našeg stola za mjerenje kako bismo mu izradili „vizitku“. Pored imena i prezimena, na njoj masno otisnutim slovima piše - 197 KS, mjereno na radilici! Bombastičan potpis koji daje novi moment cijeloj situaciji, a spekuliranje oko svrgavanja BMW-a s trona dostiže svoj vrhunac.
Kawasaki taj put ništa nije prepustio slučaju, ne uzdajući se pritom u polovična rješenja. Motocikl je posve novi razvoj, te kao takav zaslužuje usporedbu sa svojim prethodnikom radi detekcije mjesta najvećeg napretka.

Na prvi pogled novi model djeluje izduženije i niže, sa stražnjim krajem koji se ne uzdiže u visinu kao prethodnikov. Njegovim uglastim i oštrim dizajnom većinom prevladavaju čiste linije. Bivši monocoque okvir zamijenjen je klasičnim aluminijskim gredama koje su uštedjele tri kilograma mase, a motor s prethodnikom dijeli tek promjer i hod - sve ostalo je novo! Njegove su dimenzije kompaktnije, što je omogućilo ugradnju 20 mm duže stražnje vilice čija je uloga poboljšanje trakcije.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010
   Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010
     
 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010    Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010

Koliko god su promijenjeni izgled i tehnička rješenja, toliko se promijenila i ergonomija. Na prethodnoj generaciji često su se čule kritike o, za jedan sportski motocikl, nezreloj poziciji s upravljačem koji je preblizu vozaču, a uz to je i prenisko. Nova je desetka stoga ergonomski sazrela, pa je odsad položaj i sportski i dovoljno opušten. Sjedi se puno više u motociklu, a manje na njemu, dok je silueta uska i tanka. Oslonci za noge se mogu pomjerati u okvirima od nekoliko milimetara što je sasvim dovoljno da pronađete svoju idealnu svijenost koljena.

Dosta statike, prelazimo na dinamiku. Digitalna skala za prikaz okretaja motora znatno je preglednija od okruglog brojača s bijelom pozadinom na prethodniku. To je razjašnjeno odmah, a nailaskom na prve kombinacije zavoja razjasnili smo još nešto - ZX-10 R je motocikl novog kalibra. Krasi ga opušten i lagodni stil upravljanja od kojeg na njegovom prethodniku nema ni traga. Razlika je osjetna u uskim i sporim zavojima gdje novi skreće bez najmanjeg otpora, dok na starom modelu cijelo vrijeme morate naglašeno i impulzivno djelovati kako biste motocikl spustili u nagib. Novoj desetki osjetno gode brze izmjene pravca, trese ih kao iz rukava, te se prebacuje iz nagiba u nagib brzinom munje.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010

Prijašnji okvir i ovjes vrlo su nervozno reagirali na neravnine, dok na novom modelu sve prolazi bez otpora te neželjenih reakcija. Nova kawa i po pravcu i u nagibu jedri mirno poput admiralskog broda, dok se stara opire nagibima. Razlike u vožnji ipak postaju manje kako se zavoji sve više otvaraju, no lakoća vožnje novog modela još je uvijek osjetnija. Taj osjećaj lagode začuđuje jer Kawasaki kut glave okvira i predtrag nije pretjerano usmjerio k „lakoći vožnje“. Naime, 107 mm predtraga i 65 stupnjeva za kut glave okvira još uvijek je relativno konzervativna postavka ciklistike koja slovi kao podešenje za „stabilnost na pravcu“, a ne „munjevita agilnost i upravljivost“.

Uzroci te iznimne upravljivosti dijelom su povezani s Kawasakijevom intenzivnom centralizacijom mase. Gotovo sve je „potrpano“ oko centra težišta, pa je kompaktni motor u uskoj šasiji pomjeren malo više prema gore. Uz to, položeni je monoamortizer omogućio smještaj spremnika goriva gotovo pod sjedalo, ali i ugradnju većeg sabirnika ispušnih grana. Tako je otvoren prostor kraćem ispušnom topu, odnosno - ispušni je lonac centraliziran pod motor.

Nadalje, prednja vilica i stražnji monoamortizer harmoniraju izvrsno. Podešenje bismo mogli okarakterizirati vrlo osjetljivim, i to s tendencijom prema tvrdom, što omogućuje izvrsnu stabilnost. Stari model neravnine na cesti otklanja uz izraženiji spužvasti osjećaj i nije toliko suveren na pravcu.
Također, valja ponešto reći i o serijskoj ugradnji guma. Bridgestone BT-016 se u specifikaciji „cc“ pokazao izvrsnim izborom. Neutralnost i balans su znatno bolji nego kod prethodnika gdje se pirelli diablo corsa III pokazao „trapastim“ u odnosu na svog japanskog konkurenta.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010    Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010
     
 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010
   Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010

Poglavlje ciklistike na novoj desetki na kraju treba zatvoriti navođenjem izuzetne preciznosti upravljanja. Motocikl gotovo da vam čita misli, čisto prolazi putanju koju ste si unaprijed zacrtali, no pritom uvijek ostaje i otvoren za mogućnost njezine korekcije.
Nekoliko nam se puta znalo dogoditi da u zavoj preoptimistično unesemo brzinu kretanja, pa je prva reakcija kočenje. Kawasaki taj manevar ne kažnjava izravnavanjem motocikla iz nagiba, već usporavanjem u nagibu.

Kad smo već kod kočnica, to je jedini element u kojem stari kawasaki može reći da je - bolji. Njegov sustav tokico je snažniji i konkretniji, što ostavlja prostora za poboljšanje na novom modelu.
Na kočenju nam je nova desetka ostala „dužna“, no to sve potpuno vraća u poglavlju motora. Od 10.000 o/min ZX-10 R ubrzava poput mačke koju ste povukli za rep i pritom ispoljava enormnu količinu energije koja već graniči s bijesom! Tek na samom kraju pokazivača okretaja osjeti se posustajanje, a trepteće LED-svjetlo signalizira ubacivanje u brzinu više. Tako je brojač okretaja ustvari iskorišten i kao upozoravajuća bljeskalica za izmjenu brzina koju ćete sasvim dobro uočiti u bilo kojem kutu pogleda prema naprijed.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010
Motorevija mjerenja

Što se mjenjača tiče, bili smo posebice skeptični na početku testa, no s kilometrima je taj sklop postao tiši i precizniji u odnosu na prethodnika.
Nadalje, golema snaga motora pomalo začuđuje jer Kawasaki uopće ne upotrebljava tehnička pomagala poput varijabilnog usisa ili klapne u ispuhu koji su korišteni na yamahi R1, BMW-u S 1000 RR-u ili apriliji RSV4. Njegova je glavna postavka kratak hod, koji traži isključivo visoku vrtnju kako bi agregat optimalno funkcionirao. Isto tako, usisni su ventili prošireni dva milimetra, bregaste osovine imaju oštrije brijegove, a leptirasta tijela sustava ubrizgavanja su povećana čak četiri milimetra.
Je li visoka vrtnja agregata nova prilika za dokazivanje potencijala starog modela? Subjektivno se prošlogodišnji model osjeća snažnije, posebice u vožnji u drugoj brzini i tijekom prolazaka sporijih zavoja. Njezin najveći okretni moment raspoloživ je na 2500 o/min niže nego na novom modelu. Ipak, mjerenja ne podržavaju subjektivni dojam. Nova desetka je zbog sklonosti prema visokim okretajima u završnom prijenosu postavljena kraće, a pribrojimo li tome i deset kg manje (sa 200 kg spremnih za vožnju najlakša u kategoriji četverocilindraša) te već spomenutu snagu od 197 kg, jasno je zašto i u toj kategoriji pobjeđuje prethodnika.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010
Mjerenje kočenja

No, to ne znači da novi agregat nema nedostataka. Pri korištenju u rasponu između 6000 i 8000 o/min, reakcija dodavanja gasa pomalo kasni, što nakon duljeg vremena može iritirati. Naime, riječ je o nedostatku koji je imao i stari model, no u nešto blažoj varijanti.

Ustvari, sasvim nevažno, jer je taj okršaj unutar obitelji već odavno otišao na stranu novog modela, a da pritom nismo zaključili da novi model ima i bolju zaštitu od vjetra, učinkovitije svjetlo te upotrebljivija bočna ogledala. Razlika se samo dodatno povećava usporedimo li opremu koju oba modela nude. Naime, instrumente koji pokazuju potrošnju i vanjsku temperaturu, tri različita mappinga motora, kao i kontrolu trakcije podesivu po tri različita stupnja, uzaludno smo tražili na prethodnom modelu. Doduše, sve se to odrazilo i na cijenu koja je sa 98.457 kuna skočila na 127.534 kune (model s ABS-om). Za tu bi cijenu kvaliteta laka, te forma prislanjanja oplata na ostale elemente morala i trebala biti bolja.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010

Da, da - nova je desetka u 26 godina evolucije zasigurno najbolja zelena ninja dosad, no isto tako i ninja koja je sve samo ne jeftina. Tako je nedvojbeno srušen mit o kawasakiju kao najpovoljnijem japancu, ali je postavljen i jasan cilj - povratak na tron klase superbike! Hoće li u tome uistinu i uspjeti, pročitajte u sljedećoj Motoreviji, kada ćemo ga sučeliti s ostatkom društva koje ga spremno očekuje.

 Motogalerija Kawasaki ZX-10R - MY2011 vs. MY2010





Kawasaki ZX-10R 2010
Kawasaki ZX-10R 2010

Kawasaki ZX-10R 2010

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 188 k (138 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 113 Nm @ 8700rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 298 km/h

Kawasaki
Kawasaki ZX-10R (2011.)

Kawasaki ZX-10R 2011

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 210 k (154 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 114 Nm @ 11500rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 178 kg

Maksimalna brzina: 299 km/h

Kawasaki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)