Test | Kawasaki ZZ-R 1100/1200 - Raketa iz devedesetih (nadopunjeno)
Otpuhali smo prašinu u arhivi i pronašli ovog ljepotana koji je žario i palio početkom devedesetih, a i sada ga se mnogi rado sjete, uživajte u čistoj sport-touring klasici!
|
Kawasaki ZZ-R 1100 (model 1993.) |
Kawasakijev sport-tourer ZZ-R 1100 imao je čast da ostane zapamćen kao prvi serijski motocikl s ugrađenim sustavom ram-air. Proizvođač je deklarirao 147 KS, čime je ZZ-R dugo nosio krunu najbržeg serijskog motocikla. U nekim zapadnoeuropskim zemljama, uz dogovor uvoznika, taj motocikl limitiran je na 100 KS, tako da je kupce morao privlačiti nekim drugim kvalitetama. Primjerice, dobrom zaštitom od vjetra ili vrlo dobrom upravljivošću te, naravno, odličnom elastičnošću pogonskog agregata. Testovi su iskristalizirali i kvalitete poput udobnosti, male potroąnje goriva i pouzdanosti. Kao što se vidi, ZZ-R je oduvijek bio puno više od brzinskog ekspresa, kompletni allrounder koji oduševljava.
|
Kawasaki ZZ-R 1100 kakav je predstavljen 1990. godine |
|
|
|
No, da nije sve besprijekorno i sjajno, može se prije svega zahvaliti premekano podešenim elementima ovjesa te premaloj dopuštenoj nosivosti od samo 173 kg, koja nije primjerena teškom sport-toureru. Unatoč tim manama, više puta preuređivani ZZ-R - primjerice, 1993. dobio je dvostruke usisnike za ram-air sprijeda - imao je svoju grupu navijača koja je rasla iz dana u dan. Čak i u završnoj godini proizvodnje, 2001., prodano je poprilično primjeraka. Onaj tko danas odluči kupiti rabljeni ZZ-R s umjerenim brojem kilometara, dobiva iskusni sport-tourer s provjerenim i pouzdanim pogonskim agregatom koji u većini svakodnevnih situacija drži korak s osjetno mlađom konkurencijom.
|
|
|
Model nasljednik koji se na tržištu pojavio 2002. godine, a poznat je pod imenom ZZ-R 1200, pretrpio je duboke promjene i modifikacije, ali slavu prvog modela nije uspio dostići. Od prethodnika je naslijedio rasplinjače kao rješenje napajanja gorivom, iako je konkurencija već uvelike koristila ubrizgavanje, ali je potrošnja, unatoč provjerenom rješenju, osjetno porasla. Velika masa i teška voznost u sporijim zavojima također su elementi koji su smetali vlasnicima 1200-tke, dok je zaštita od vjetra bila rijedak element koji su hvalili. Osjetno je poboljšana u odnosu na prethodnika samo stabilnost pri višim brzinama, što će doista rijetkim vozačima biti uteg na vagi koji će prevladati između starog i novijeg ZZ-R-a.
Zajednica | Komentari