Motorevija
PRETRAGA
2010-08-19 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Marcus Jahn
Bookmark and Share

Europljani su sa svojim superbikeovima temeljito ispremiješali tržište i time dodatno zakomplicirali život japanskim proizvođačima. Po prvi puta na startu stoji čak devet superbikeova. Jesu li sa svojom ogromnom dozom snage uopće još upotrebljivi u svakodnevici?

 Motogalerija Klasa supersport 1000 - cesta

Prije je sve bilo jednostavnije i - bolje! Barem će vam tako govoriti vaši stari, uvijek iznova. Je li doista nekada bilo bolje? Ne znamo, no sigurno znamo da je bilo puno jednostavnije. Vaš je izbor, htjeli - ne htjeli, uvijek bio fokusiran na veliku japansku četvorku. Onaj tko je u klasi maksi sportaša bio orijentiran na „muške“ motocikle, birao je između kawasakija ZX-9R-a i suzukija GSX-R-a 1000, dok su oni uglađeniji ili tzv. svileni dvojili između yamahe R1 i honde firebladea.

A gdje su tada bili talijani? U ducati 916 svi su gledali, no rijetki su doista imali toliki novac u džepu, dok su se na apriliju RSV mille odlučivali samo najhrabriji. Ona je ipak bila potpuno nov proizvod, počela se respektabilnije prodavati tek kada je cijena pala. Naravno, ispod cijene japanaca.
Da, prije je u svakom slučaju bilo jednostavnije. U japanskom ste superbikeu tada pronalazili pouzdan i jeftin motocikl. Danas su to „samo“ pouzdani motocikli. Ili možda i nisu?

Znamo da je s priča o jeftinima sigurno završena. Europljani nisu konkurentni samo performansama, nego su superiorniji čak i u tehnici, a u nekim slučajevima i jeftiniji. Zbog toga je testna parada proširena. Prvi put je na startu čak devet superbikeova.

Već prva dionica na njima donosi neka vrlo vrijedna iskustva. Autocesta, uglavnom sablasna ravnica, ograničenje 130 km/h. Da, zvuči vam poznato. Tako se putuje na svaki godišnji odmor, čak i na ovim bolidima. BMW S 1000 RR, dakako, miljenik je svih testera. „Povjerljiv, siguran, izravan, tvrd“, citiramo kolegu Stefana Kaschela, urednika testa u Motorradu. Dodajemo - ne smeta nam sportska ergonomija. Svijanje koljena i ruku je onakvo kakvo na tom tipu motocikla i treba biti. Već od prvih metara osjeća se u kojem je elementu bavarac. Dakako, u onom u kojem trkači uživaju - tijelo nagnuto naprijed, „glava u vratu“.

Baš kao i na kompaktnoj apriliji. Na njoj će svoje mjesto naći i trkači višega uzrasta. Transparentnost i upravljivost toga motocikla fenomenalna je i vozača tjera na razmišljanje. Kako je moguće da se na dugačko postavljenom BMW-u i ultrakratkoj apriliji javljaju potpuno isti sportski osjećaji? Bit će da je stvar u genima.

Tom dvojcu potpuno se ravnopravno pridružuje i treći član ekipe - yamaha YZF-R1. Postavljena je osjetno „civilnije“ od europskog dueta i upravo je zbog toga miljenik vozača u ovom dijelu testa. Udoban kut svijanja koljena, upravljač postavljen ne preduboko i relativno širokog hvata. I postoji još nešto. Neshvatljivo je s kojom lakoćom R1 gmiže cestom. Ta lakoća pokreta osjeća se u upravljivosti, dodavanju gasa, razvoju snage. U svemu. Sve klizi samo od sebe, čak i na temperaturi od osam celzija i dok kiša lije kao iz kabla.

Preostala ekipa u tim uvjetima igra u drugoj ligi. Recimo, kawasaki ZX-10R. Činjenice koje ćemo izreći na njegov račun zapravo mu govore u prilog. Na njemu se sjedi dobro, uzorno je stabilan na pravcu, motor je kultiviran i mekan. Zapravo bi trebao biti melem za vozača, ali… Neizostavno „ali“ u ovom slučaju znači sljedeće - ni jedan od testnih vozača nakon vožnje na njemu nije bio ničim impresioniran.
Uvečer, kada je cijela ekipa uz čašicu više ili manje prepričavala dojmove iz vožnje, „zelenog“ nitko nije ni spomenuo. Ni među favoritima, a ni među onima koji im se nisu svidjeli. On se vozi s nama i - ništa više od toga.

Upravo suprotno vrijedi za model MV agusta. Izazvala je dosta polemika, čak i u trenucima dok je samo stajala. A tih je trenutaka, vjerujte nam, bilo napretek. Detalji na tome motociklu izrađeni su s velikom pažnjom i ljubavlju. Kada smo usporedimo jeftinu plastiku na BMW-om spremniku goriva s bilo kojim dijelom na MV-u, nema dvojbe - na talijanu i nosač tablice, koji je nakon nekog vremena doduše otpao, izgleda kao remek-djelo moderne renesanse.

I njezin četverocilindraš zvuči baš kako bi i trebao - kao Pavarotti u najboljim danima. Snažan, dubok, energičan glas koji se miješa sa „srkanjem“ airboxa lomi sve u okolini. I otvara sasvim logično pitanje - važe li za talijanske motocikle neke druge homologacijske norme? Jer, kako drukčije objasniti neutaživu žeđ aprilijinog V4 agregata i glasni rock'n'roll koji dolazi iz kratkog i debelog ispušnog topa.
Granice decibela tu su po našem mišljenju pomaknute u neke druge dimenzije. Dimenzije koje donose i neke očigledne prednosti - buka iz ispuha nadjačava mehaničke zvukove koji dolaze iz motora. Lukavo, jer iz njega udara jače nego što to čini bas u zvučniku.

Kada smo već kod basa - KTM RC8 R i ducati 1198 tuku kao na techno partyiju. Njihov punašni V2 nikoga ne ostavlja ravnodušnim jer je gotovo 600 ccm obujma po cilindru moć za sebe. Poglavlje o kojem bismo također dugo mogli raspravljati, no isto tako i poglavlje koje očito ne donosi neke velike prednosti. Iako, iz dva cilindra izvući više od 170 KS zaslužuje pljesak.

1/6 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/6




Yamaha YZF-R1 2009

Yamaha YZF-R1 2009

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 182 k (134 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 220 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17M/C

Stražnja guma: 190/55 ZR17M/C

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 294 km/h

Yamaha
Suzuki GSX-R 1000 2009

Suzuki GSX-R1000

údaje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 185 k (136 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 117 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR17M/C

Stražnja guma: 190/50 ZR17M/C

Obujam spremnika: 17,5 l

Maksimalna brzina: 294 km/h

Suzuki
MV Agusta F4 1000 S
MV Agusta F4 1000 S

MV Agusta F4 1000 S

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 166 k (122 KW) 11750 rpm

Okretni moment: 109 Nm @ 10200 rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 6 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 210 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 21 l

Dužina: 205 kg

Maksimalna brzina: 294 km/h

MV Agusta
KTM 1190 RC8 R 2009
KTM 1190 RC8 R 2009

KTM 1190 RC8 R

údaje

Obujam: 1195 cm3

Snaga: 162 k (120 KW) 10250 rpm

Okretni moment: 123 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16,5 l

Dužina: 184 kg

Maksimalna brzina: 288 km/h

KTM
Kawasaki ZX-10R 2010
Kawasaki ZX-10R 2010

Kawasaki ZX-10R 2010

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 188 k (138 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 113 Nm @ 8700rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 298 km/h

Kawasaki
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009

Honda CBR 1000 RR Fireblade

údaje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 178 k (130 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 9000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17M/C (58W)

Stražnja guma: 190/50-ZR17M/C (73W)

Obujam spremnika: 17.7 l

Dužina: 172 kg

Maksimalna brzina: 293 km/h

Honda
Ducati 1198 S 2009

Ducati 1198 S

údaje

Obujam: 1198,4 cm3

Snaga: 170 k (125 KW) 9750 rpm

Okretni moment: 131,4 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 330 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 15,5 l

Dužina: 169 kg

Maksimalna brzina: 293 km/h

Ducati
BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

údaje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 193 k (142 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 9750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,5 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 299 km/h

BMW
Aprilia RSV 4 R
Aprilia RSV 4 R

Aprilia RSV4 R

údaje

Obujam: 1000 cm3

Snaga: 180 k (132,4 KW) 12.500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10.000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 184 kg

Maksimalna brzina: 290 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)