Motorevija
PRETRAGA
2011-06-20 , Autor: Thomas Scmieder, Kristijan Tićak, Slike: bilski-fotografie.de
Bookmark and Share

Njihova izražena svestranost omogućuje neograničeni užitak u vožnji, a bez obzira o kojoj se koncepciji radi, vozač nikada nije preopterećen. Riječ je o potpuno različitim poimanjima endura obujma 650 ccm

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

U retrovizorima se nazire svjetlucanje azurno plavog Sredozemnog mora, kontrast oker žutih stijena i zimzelenih hrastova. Tlo je prekriveno mrazom i injem, a hladno jutro okupano suncem. Četiri motocikla se iznad Toulona penju na 804 metara visoki Mont Caume. Francuski nosači aviona u luci s te se daljine doimaju poput igračaka.
Što bliže vrhu, to je asfalt lošiji, rupa do rupe. Takav je teren baš po mjeri naših svestranih talenata s manje ili više izraženim genima endura. Svestrani strojevi sa 48 do 66 KS, po diskontnim cijenama, koje si još možete priuštiti.

Jedna kubikaža „650 plus“, jedna misija - biti na usluzi svom vozaču, i to neovisno o tome jeste li tek dobili vozačku dozvolu (modeli su dostupni i sa 34 KS), želite li na godišnji odmor ili pak u vožnju krivudavim magistralama i šljunčanim putovima.
Prvi na listi je novi novcati BMW G 650 GS koji je moderna reinkarnacija jednocilindarskog modela F 650 GS, a sadrži sve najvažnije tehničke osobine svoga prethodnika. U međuvremenu je slovo F kod BMW-a postalo simbolom za redne motore, pa je aktualni F 650 GS opremljen twin motorom obujma 800 ccm. Stoga je na novome jednocilindrašu definirana nova oznaka. I to G - s motorom koji se sada sklapa u kineskom Loncinu.

Ako ništa drugo, onda se barem završno sastavljanje novog BMW-ovog početnog modela, čija je osnovna cijena nemalih 64.568 kuna, obavlja u Berlinu. Reanimirana koncepcija F-endura ujedinjuje srednje veliki hod ovjesa, prednji kotač veličine 19 cola i enduro-gume namijenjene prije svega putovanjima. Novi i lakši lijevani naplaci predviđeni su za asfaltne ceste.
Aktualni model honde transalpa utjelovljenje je tourera ove skupine. Enduro namijenjen putovanjima s V2 motorom od 680 ccm, s prostranim sjedalom za suvozača i kvalitetnom opremom, a počevši od 1987. godine, nastoji zadovoljiti čežnju za dalekim krajevima. Žbičani kotači, jednako kao i na yamahi XT 660 R, neće vam zamjeriti povremeni izlet na makadam. Cijena osnovnog modela transalpa je 67.539 kuna.

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni
     
 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni
   Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

Za razliku od njega, kawasaki versys pokreće dvocilindarski redni motor obujma 650 ccm. Versys simbolizira svestranost te ponajprije želju za brzim kombinacijama zavoja. Istinski je funbike s vrhunskim performansama, kotačima od 17 cola te gumama za cestu. Važno - u ovom usporednom četvercu versys ima najkraći hod ovjesa koji je, doduše, ipak još veći od hoda cestovnih motocikala, a upravljač mu je znatno širi.

Sve nabrojeno temelj je odlika udobnih endura. Tome treba još pribrojiti naglašenu svestranost, primjerenost za uporabu u svakodnevici i trunku razuma - serijski ABS. Time početno visoka cijena od 66.282 kune postaje relativna.
Yamaha XT 660 R zauzima čvrsti stav. Rezultat je jedini čistokrvni enduro za svakodnevicu u usporedbi, namijenjen za „prljave“ poslove. Ako i trebate skrenuti s asfaltiranih površina, velika pomoć bit će vam prednji kotač od 21 cola, ovjes s najvećim hodom te najmanja masa. Jedini „dvoznamenkasti“ hodovi, 225 mm sprijeda i 200 mm straga, omogućuju XT-u da duboke kratere nedaleko od vrha Mont Caume prihvati najopuštenije. Logično. Po pitanju amortizacije yamaha može najviše podnijeti, ali s obzirom na tvrdo podešenje, nimalo ne štedi svog vozača. Čak 189 kilograma je ipak malo previše za off-road vožnju u pravom smislu te riječi. XT se ipak u prvom redu smatra odmjerenim cestovnim allround-endurom.

BMW se vozi dobro, doista dobro. Konkretnije i stabilnije, kruće nego što smo navikli od F 650 GS-a. Ali, ne i neudobnije. Pritom je osnovna koncepcija tog poprilično konvencionalno koncipiranog okvira i ovjesa, čelični okvir s čeličnom stražnjom vilicom, ostala ista. Čak je i hod ostao na 170 i 165 mm. Taj novi „čudnovati kljunaš“ dobro se nosi s novim i dobro podešenim ovjesom novih dobavljača.

Novi G teži 198 kilograma, četiri manje od starog modela F koji je imao poprilično mekan stražnji dio. Unatoč bogatoj dodatnoj opremi, mogućnosti isključivanja ABS-a, grijačima ručki te glavnom nogaru, nabrojeno nisu odlike nekog izrazito lakog modela.
Za razliku od svog izvornika iz 2007., stražnji amortizer honde transalpa sada ima bolji povratni hod, tj. dovoljno se brzo vraća u prvotni položaj. Uz dodatak ABS-a, glavnih stajnih oslonaca, Garminovog pametnog sustava za navigaciju i nosača kofera, uključujući i lakirani, uski kovčežić, masa te V2 „okruglice“ penje se na 230 kilograma. Složit ćete se da je to malo previše za ovu klasu.

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni
     
 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni
 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni  

A kawasaki? Na lošoj podlozi versys polako gubi ritam. Vilica upside-down promjera 41 mm uspijeva puno toga filtrirati (jedina te koncepcije uključena u ovaj usporedni test), ali izravno montirani monoamortizer tek umjereno uspijeva ublažiti brze uzastopne neravnine i uzvisine. Ipak, i versys nalazi put do vrha u ovoj vožnji. Pogled s njega jednostavno očarava, na sjeveroistoku se na horizontu izdižu snijegom pokrivene planine i daleke Alpe.
XT je proizveden u MBK-u, u Francuskoj, pa u ovoj utakmici zapravo igra na domaćem terenu. Potpuno je u svom elementu, jer naslage odronjenog kamenja pozivaju ga na kratki izlet - po terenu. Taj snježnobijeli motocikl zna stvoriti atmosferu. Precizan, praktičan i visok, XT čuči negdje u stratosferi jer visok je 87 cm. Dašak Dakra predivan je osjećaj. Prilično tvrdo i usko sjedalo proteže se i na spremnik goriva. Široki upravljač zajedno s prednjim kotačem najbolje ćete kontrolirati sjednete li što više naprijed. Istovremeno možete u svakom trenutku kontrolirati položaj, što je vrlo važno za vožnju endura. Vožnja asfaltom udobna je jer možete snažno i s užitkom dodavati gas.

Opći je dojam da je yamaha spartanska, jer morat ćete se snaći bez podesivih ručica, glavnog stajnog oslonca te brojača okretaja. Jedini luksuz kojim raspolaže je blokada protiv krađe vozila. XT 660 se čak mora zadovoljiti jednim svjetlom, a istovremeno čak i G 650 GS svoja dva svjetla različitih veličina pretvara u stilsku asimetriju. I što sad? Prigušeni XT s jednim udarcem ima ono nešto što drugi ipak nemaju - snagu i karakter.
Jednocilindarska yamaha je jača, čvršća. Ima samo jednu bregastu osovinu u glavi, ali pokazuje cijeli spektar života, iako XT-single pri niskom broju okretaja u većini slučajeva „pljusne“ trzanjem te traži hitnu promjenu stupnja prijenosa prema dolje. Pri 2000 o/min naprasito se trzne pogonski lanac, pri srednjem broju okretaja pokazuje svoju snagu, ali se već ulaskom u gornji režim brzo umara.

Mali iskoristivi broj okretaja iziskuje i potiče aktivnu vožnju. XT zvuči fantastično, iz njegovih strmo i visoko položenih ispušnih lonaca širi se prigušeno tutnjanje. Pri spuštanju nizbrdo, kad vozi svojom inercijom, iz oba ispušna lonca odjekuje srdačno dahtanje. Pri ubrzavanju u posljednjem, petom stupnju prijenosa, yamaha brže svladava neravnine od BMW-a. Čak više od jedne sekunde dijeli ih u ubrzanju sa 60 na 140 km/h.

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni
     
 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni    Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

XT je pritom brži čak i od omiljene honde transalpa. Svaka čast, jer je još brži samo kawasaki versys. Taj pulsirajući protivnik s optimiranim brojem okretaja s nevjerojatnom lakoćom svladava etapu. Snažnog je karaktera, zvuka i nastupa. BMW-single može parirati konstrukcijski jednostavnije koncipiranoj yamahi samo iznad 6000 o/min. Sve do tog broja okretaja GS ima najslabiji motor. Čemu onda sav trud koji je BMW uložio u dvostruke bregaste osovine i u snagu dviju svjećica u snažno izoliranom pogonu s kompresijom 11,5: 1?

Kineski rotax-single modela G 650 GS elastičniji je od onog u modelu XT, a zahvaljujući većoj centrifugalnoj masi može se bez trzaja pokrenuti već od 2000 o/min, a puno mekše prihvaća dodavanje gasa od nezgrapne yamahe. Dobro podešeni GS zahvaljujući kraćem stupnju prijenosa djeluje bržim nego što doista jest. Sukladno EU-smjernicama o vozačkim dozvolama koje će vrijediti od 2013. godine, deklarirana maksimalna snaga je samo 48 KS. U stvarnosti taj model ima kao i uvijek 52 KS. Ipak, postoji kap gorčine koja kvari veselje - unatoč kontrabalansnoj osovini, iznad 5000 o/min osjećaju se vibracije na ručicama upravljača, u predjelu spremnika za gorivo te na osloncima za noge.

Već pri 130 km/h na autocesti du Soleil, za koju se plaća cestarina, osjećaju se izluđujući žmarci na stopalima. Mali LCD-brojač okretaja u kokpitu gotovo da se i ne može očitati, a nužno prebacivanje stupnja prijenosa najavljuje se kratkim bljeskom. Okrugli brojač na starom F-u po tom je pitanju ipak biobolji. Spojka modela 650 s mogućnošću dobrog doziranja pritišće se vrlo lako, a iz zračne kutije odjekuje snažno lupanje. Čudno: lijevi ispušni lonac od nehrđajućeg čelika prigušuje buku, ali ispušni plinovi ipak izlaze kroz desni lonac.

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni
     
 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni    Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

BMW jer vrlo ekonomičan, na magistralnoj cesti troši samo 3,4 litre. Uspijeva prijeći gotovo 100 km više od XT-a, i to unatoč spremniku goriva od samo 14 litara. To je 2,5 litara manje od starog modela, litru manje od XT-a. Pri jednakoj vožnji magistralnom cestom XT troši 4,7 litara na 100 km, a yamaha prva ostaje na rezervi. Versysu pak trebaju 4,3 litre za 100 kilometara, a sa svojim 19-litrenim spremnikom uspijeva prijeći najviše kilometara - puna 442.

Kao i kod prethodnih modela, spremnik za gorivo na BMW-u je u trokutu okvira ispod sjedala. Budući da mu je volumen manji, stražnji dio više ne izgleda toliko debeljuškasto, a središnji dio izgleda uže, što je prednost u vožnji te kod stajanja i zaustavljanja. Visina sjedala ostaje ista - 79 cm. Tvornički je raspoloživo i sjedalo više tri centimetra ili niže - 76 cm.
Položaj sjedenja puno je udobniji na novom modelu G nego na F 650 GS. Kod starog jednocilindarskog motora završeci upravljača bili su savijeni daleko prema natrag pa su stoga bili jako blizu grudnog koša. Sjedilo se duboko, ali i poprilično ponizno. Novi upravljač širok 89 cm ravniji je i čini čuda. Sad se s obzirom na ispruženi položaj sjedenja i visoki vozači osjećaju udobno na tom dvobojnom sjedalu. Zahvaljujući velikom kraku poluge 650-ica se brzo i lako može dovesti u kosi položaj. Opušteno jedri kroz naizmjenične zavoje, naprosto milina, u zavojima ostaje neutralna poput švicarskog diplomata, a pri visokim brzinama ostaje potpuno stabilna. Predivno! Očito je tome doprinijela i širina stražnjeg kotača, proširenog s tri na 3,5 cola.

Slijedi promjena okoline, vožnja rutom Col de l’Espigoulier. Cesta uvijek iznova mijenja smjer, a ne možete ni naslutiti gdje je vrh gorskog prijevoja. Na kraju nailazimo na 12 uzastopnih zavoja te imamo osjećaj da smo u Alpama. Neki zavoji su široki, gotovo da nalikuju na trkaće piste, a drugi su uski i spetljani, često nedovoljno pregledni. Poneki je još opasno mokar od jučerašnje kiše, a asfalt na gornjoj trećini rute poprilično je oštećen. U tim uvjetima može se svašta dogoditi. Regulacijski intervali ABS-a na stražnjem kotaču GS-a poprilično se osjećaju, što se iskazuje pulsiranjem pedale. Yamaha i BMW mogu se okrenuti gotovo svugdje, jer im je za okretanje potreban krug od samo 4,6 (XT), odnosno pet metara (GS).
Na red su došli i dvocilindarski motocikli, i to na uzbrdici sa suvozačem. Njihovi motori imaju više rezervi, pa kao iz rukava sipaju snagu. No, dobro, honda doista nije nepromišljena, a njezin V2 s četiri ventila ne voli visoke okretaje. Ali, svojim dobroćudnim, iskrenim karakterom omogućuje mekano otpuštanje spojke, prihvaća niski broj okretaja, fino reagira na gas, polako i mekano prelazi iz vožnje u inerciji u vožnju pod opterećenjem.

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

Neuništivi pogon ispunjava sve zadatke, a mjenjač je ispunjenje snova. Brzine se prebacuju bez problema. Iz zračne kutije odjekuje snažan zvuk V2 motora kod usisa. Ispuh s tipičnim dvostrukim ispustom snažnije prigušuje zvukove, a napravljen je od jeftinog, crno lakiranog čelika. Transalpovi skriveni dijelovi također djeluju prilično rustikalno, a testirani motocikl izrađen je u španjolskoj Montesi. Odnedavno to više nije tako jer je proizvodnju modela iz 2011. potpuno preuzela Hondina tvornica Atessa u Italiji.

Štapić za mjerenje ulja (jednako kao kod modela GS i XT) gotovo je suvišan jer provjera razine ulja najvjerojatnije nikad neće biti potrebna. Hondin upravljač širok je samo 78,5 cm, a držači za noge su mrvicu previše naprijed. Ipak ćete se na transalpu odmah osjećati kao kod kuće, a štitnici za ruke dat će vam osjećaj sigurnosti. Ni jedan drugi motocikl iz ovog kvarteta neće vam ulijevati toliko povjerenja i ponuditi toliko prostora za suvozača.
Honda u usporedbi s drugima djeluje nešto udobnije. Nije to čudno jer ima najduži međuosovinski razmak, deset centimetara duži nego versys. K tome će njezini držači nogu prvi zaorati po asfaltu jer translap na gumama bridgestone trailwing, za razliku od drugih, u zavoje ulazi minimalno dublje.

Dvostruke disk-kočnice twinsa jače koče, bolje zaustavljaju pri opterećenju dodatnom masom i pri dugotrajnom opterećenju (spuštanje niz gorske prijevoje!). Honda se prije svega pokazala u najboljem svjetlu u inačici s ABS-om, za koji treba izdvojiti dodatnih 4000 kuna. Njezina troklipna čeljust na prednjem kotaču dozira se brzo i bez velike sile. Dolazi i do kombinirane aktivacije. Naime, pritisnete li pedalu kočnice, dolazi istovremeno i do kočenja prednjeg kotača, a tu je i najbolja moguća kvaliteta regulacije ABS-a.

Dvoklipna plutajuća čeljust na versysu mogla bi nešto snažnije kočiti, a ovjes bi mogao biti suvereniji. Stražnji monoamortizer čini se poprilično mekanim, a balans te izvrsne vilice nije potpuno na mjestu. Suprotno svojoj koncepciji funbikea, taj jedini istinski japanski motocikl čini se da većinu mase prebacuje na stražnji, a ne na prednji dio. Zato pate povratne informacije koje utječu na preciznost, unatoč dobroj upravljivosti. Gume dunlop D 221 G također nisu idealan izbor za versys. Na vlažnoj cesti uzrokuju najgore proklizavanje, što nije nimalo zabavno. Za funbike su potrebne puno bolje gume, pa bi dunlop roadsmart ili sportsmart sigurno bile puno bolji izbor.

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

Preciznost upravljanja s gumama D 221 djeluje ravnodušno, vozač neprestano mora korigirati smjer. Čak i suvozač, koji je poprilično visoko, osjeća kad vozač neprestano ispravlja smjer. Iza visokog upravljača, koji je malo preblizu grudnom košu, sjedi se uspravno i opušteno, što je idealno za duge vožnje. Vozač je integriran u motocikl, iako ponešto pasivno, a kut za koljena je uzak, što je problem visokim vozačima. Točno 211 kg težak versys bolje funkcionira u dugim, širokim lukovima negoli u uskima.

Šteta, jer nije u mogućnosti potpuno pokazati svoje adute poput stabilne, asimetrične aluminijske stražnje vilice, nisko smještenog ispuha s idealnim težištem, dobre izrade te, naravno, najjačeg motora koji oduševljava. S boljim odabirom guma versys bi sigurno bio pobjednik ovoga testa, no na kraju to ipak nije. BMW po pitanju opreme te završne obrade djeluje šlampavo. Prednosti su mu nosači prtljage s malim pretincem koji se može zaključati, čelična kočna crijeva, mogućnost isključivanja ABS-a te pristupačni ventili za gume smješteni poprečno u žbicama. S druge strane, glavni jednostavno oblikovani nogar ili prekidač za signalizacijska svjetla ispod trube djeluju vrlo jeftino i nepraktično. Naime, pri skretanju ćete nehotice potrubiti, što je u današnje vrijeme nedopustiva mana.
Bilo kako bilo, sva četiri motocikla mogu se preporučiti. Zbrojimo li njihove osobine, honda će za dlaku zauzeti prvo mjesto. Živjela raznolikost!



 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni
 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni



Enduro-motocikli iz ovoga usporednog testa s nostalgijom se prisjećaju prošlih vremena u kojima su bili - istinske zvijezde


 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

BMW F 650 - zlatna sredina


Funduro F 650 prvi se put pojavljuje 1993. kao križanac endura i cestovnog motocikla, s prednjim kotačem od 19 cola, žbičanim naplacima te širokim upravljačem. Time je BMW otvorio potpuno novu eru, doba u kojem se njegov motocikl sastavljao u Aprilijinim pogonima, sa 48 KS snažnim Rotaxovim motorom i pogonskim lancem kao završnim prijenosom.
Preseljenjem proizvodnje u Berlin 2000. godine F 650 GS dolazi kao potpuno novi model. Ugrađeni su ubrizgavanje goriva, katalizator i, kao opcija, tada ekskluzivno i ABS. Klasičnim enduro-postavkama udovoljavao je samo F 650 dakar, koji je imao veći hod ovjesa, gume terenskog profila i prednji kotač dimenzija 21 cola. Godine 2001. na tržište dolazi scarver F 650 CS sa završnim prijenosom preko zupčastog remena, da bi 2007. uslijedilo predstavljanje nasljednika G 650, čiji se motor sastavlja u Kini. Od 1993. do 2010. BMW je proizveo ukupno 185.000 modela F i G 650.



Honda XL 600 V, Kawasaki KLE 500 i Yamaha XT 600 Z - Japanske sveznalice


Od 1997. honda XL 600 V sjedinjuje oprečne karakteristike. Preteška da bi bila enduro, previsoka da bi bila tourer, no još dovoljno uspješna da sjedini najbolje iz ta dva svijeta. Prije svega proslavila ju je pouzdanost V2 agregata sa 50 KS, koja i danas slovi za legendu. Stalne modifikacije i poboljšanja držali su transalp ukorak s trendovima. Proizvodnja se1997. seli u Italiju, a time i kvaliteta završne obrade u Hondinim okvirima pada na dno. Godine 2000. na tržištu je potpuno novi transalp sa 650 ccm.

Kawasaki KLE 500 bio je zamišljen kao cestovni enduro. Ugrađen mu je twin iz GPZ-a 500 S kojemu je snaga skresana sa 60 na 50 KS, a zbog toga je dodatno poboljšan okretni moment. Iako je prednji kotač dimenzija 21 cola, a stražnji 17, endurovske kvalitete ipak su bile vrlo ograničene. Godine 1997. počeo se ugrađivati katalizator, a 2005. slijedi kompletan redizajn.

XT 600 Z tenere lansiran je 1983. Radilo se o tzv. rallye-dizajnu, sa spremnikom goriva od 23 litre i jednocilindarskim motorom snage 46 KS. Samo godinu dana kasnije slijedi XT 600 sa spremnikom goriva od 11 litara i nožnim pokretačem, da bi 1990. uslijedila „civilnija“ verzija sa smanjenom visinom sjedala, kraćim hodom ovjesa te elektropokretačem. Od 1991. yamaha tenere se zove XTZ 660, s pet ventila u glavi, 48 KS i motorom koji se hladi tekućinom. Godine 2004. predstavljen je XT 660 kakav i danas poznajemo, i to u dvije verzije - enduro R i supermoto X.



Tehnički podaci


BMW G 650 GS

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

Motor Jednocilindarski četverotaktni hlađen tekućinom, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila, suhi karter, ubrizgavanje promjera 43 mm, regulirani katalizator, alternator 400 W, akumulator 12 V/12 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:16
Promjer x hod 100 x 83 mm
Obujam 652 ccm
Kompresija 11,5:1
Snaga 48 KS (35 kW) pri 6500 o/min
Okretni moment 60 Nm pri 5000 o/min

Okvir i ovjes Čelične grede, klasična vilica, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem

Kočnice Sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS

Kotači i gume 2,5 x 19, 3,5 x 17
Gume 110/80 R 19, 140/80R 17
Serijske gume metzeler tourance EXP

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1477 mm, kut glave okvira 61,9 stupnjeva, predtrag 113 mm, hod sprijeda/straga 170/165 mm, visina sjedala* 790 mm, masa sa svim tekućinama* 198 kg, dopuštena nosivost* 182 kg, spremnik goriva 14 litara

Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 10.000 km
Moguće ograničenje snage na 34 KS (25 kW)
Boje crvena, bijela
Cijena 64.568 kuna


Honda transalp

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

Motor Tekućinom hlađeni četverotaktni V2 s kutem od 52 stupnja između cilindara, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila, klasični karter, ubrizgavanje promjera 40 mm, regulirani katalizator, alternator 396 W, akumulator 12 V/11 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 47:15
Promjer x hod 81 x 66 mm
Obujam 680 ccm
Kompresija 10:1
Snaga 60 KS (44,1 kW) pri 7750 o/min
Okretni moment 60 Nm pri 6000 o/min

Okvir i ovjes Čelični, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem

Kočnice Sprijeda dvostruki diskovi promjera 256 mm i čeljust s tri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS

Kotači i gume 2,15 x 19, 3,5 x 17
Gume 100/90 19, 130/80 17
Serijske gume bridgestone trailwing 101/152

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1515 mm, kut glave okvira 61,9 stupnjeva, predtrag 106 mm, hod sprijeda/straga 177/173 mm, visina sjedala* 830 mm, masa sa svim tekućinama* 230 kg, dopuštena nosivost* 189 kg, spremnik goriva/rezerva 17/2,4 litre

Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 6000 km
Boje crveno-bijela, plavo-bijela, crna
Cijena 67.539 kuna


Kawasaki versys

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

Motor Tekućinom hlađeni četverotaktni dvocilindarski redni, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila, suhi karter, ubrizgavanje promjera 38 mm, regulirani katalizator, alternator 336 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 83 x 60 mm
Obujam 680 ccm
Kompresija 10,6:1
Snaga 64 KS (47 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 61 Nm pri 6800 o/min

Okvir i ovjes Čelični cjevasti, vilica upside-down promjera 41 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem

Kočnice Sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust s jednim klipom, ABS

Kotači i gume 3,5 x 17, 4,5 x 17
Gume 120/70 ZR17, 160/60 ZR 17
Serijske gume dunlop D 221 G

Masa i dimenzije Međuosovinski razmak 1415 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 108 mm, hod sprijeda/straga 150/145 mm, visina sjedala* 835 mm, masa sa svim tekućinama* 211 kg, dopuštena nosivost* 178 kg, spremnik goriva/rezerva 19/3 litre

Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 6000 km
Boje crvena, crna
Cijena 66.282 kune


Yamaha XT 660 R

 Motogalerija Koncepcije endura srednje klase-usporedni

Motor Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, jedna bregasta osovina pokretana lancem, četiri ventila, suhi karter, ubrizgavanje promjera 44 mm, regulirani katalizator, alternator 291 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 45:15
Promjer x hod 100 x 84 mm
Obujam 660 ccm
Kompresija 10:1
Snaga 48 KS (35,3 kW) pri 6000 o/min
Okretni moment 58 Nm pri 5250 o/min

Okvir i ovjes Čelični, klasična vilica promjera 43 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem

Kočnice Sprijeda disk promjera 298 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 245 mm i čeljust s jednim klipom

Kotači i gume 1,85 x 21, 2,75 x 17
Gume 90/90 - 21, 130/80 - 17
Serijske gume metzeler tourance

Masa i dimenzije Međuosovinski razmak 1505 mm, kut glave okvira 62 stupnjeva, predtrag 107 mm, hod sprijeda/straga 225/200 mm, visina sjedala* 870 mm, masa sa svim tekućinama* 189 kg, dopuštena nosivost* 178 kg, spremnik goriva 15 litara

Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 10.000 km
Boje plava, bijela
Cijena -





Kawasaki Versys ABS
nincs kép

Kawasaki Versys ABS

údaje

Obujam: 649 cm3

Snaga: 67 k (50 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 61 Nm @ 6800rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 160/60 ZR 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 210 kg

Maksimalna brzina: 187 km/h

Kawasaki
Honda XL700V Transalp

Honda XL700V Transalp

údaje

Obujam: 680 cm3

Snaga: 60 k (44 KW) 7750 rpm

Okretni moment: 60 Nm @ 5500rpm

Prednja kočnica: 256 mm , , 3 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 100/90-R19

Stražnja guma: 130/80-R17

Obujam spremnika: 17,5 l

Dužina: 214 kg

Maksimalna brzina: 176 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)