Motorevija
PRETRAGA
2019-11-04 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

Maratonac je dosad prevalio 32.809 km, uz podužu listu kvarova



Svega 16 mjeseci bilo je potrebno da KTM 790 Duke odradi prvo poluvrijeme testa izdržljivosti. Mjesečni prosjek svodi se 2000 km, što se mnogima neće učiniti puno, no nemojte zaboraviti – u Motorradovoj garaži je još 11 ostalih maratonaca.

Većina vozača bila je oduševljena agilnošću i upravljivošću Dukea, no bilo je i onih koji su u dnevnik vožnje unosili negativne kritike. "Duke 790 se vozi izvrsno, pod uvjetom da se krećete brzo i agresivno" – zabilježio je kolega Uli Baumann. Ono što je pak važnije od toga je da su neki vozači primijerice kritizirali nedostatak mjesta za desno stopalo (zbog izvedbe ispušnog sustava) kao i pretvrdo sjedalo.



Sitni nedostaci i kvarovi su gotovo zaštitni znak ove marke na testu izdržljivosti, a Duke 790 po tome nije izuzetak. Tako je već na 12.000 km počeo gubiti tekućinu za hlađenje i to iz bezazlenog razloga – uslijed vibracija popustila je 'šelna' na crijevu! Bio je to početak niza neugodnosti i kvarova koje smo zabilježili na preveženih 32.000 km. Evo pregleda kvarova:


Odušak spremnika goriva:



Dva puta (14.386 km i 19.599 km) smo imali situaciju da smo na tom mjestu zatekli mješavinu benzina i vode koja nije uspjela pronaći svoj put kroz 'iberlauf'. Nakon što smo intervenirali visokotlačnim uređajem, uspjeli smo pročistiti kanal.

Prekidač za žmigavce/lijeva armatura:



Prekidač pokazivača smjerova (žmigavaca) otkazao je poslušnost na 18.705 km. Radio je baš poput žmigavca - malo da, malo ne - no na vrlo opasan način. 'Svojevoljno' je uključivao žmigavce po vlastitom nahođenju što us vakodnevnom prometu gradom može biti jako opasno. Popravak u servisu nije bio moguć, pa je na 18.000 km promijenjena kompletna lijeva armatura.

Termostat:



Zamijenjen je tijekom redovnog servisa na 15.000 km, i to na garanciju. KTM je nakon brojnih pritužbi vlasnika Dukea da isti voli 'zaštekati' (što se na našem maratoncu nije dogodilo) reagirao opozivom.

Stražnji amortizer:



Stražnji WP-ov monoamortizer evidentno je slabio u ublažavanju iz dana u dan, sve dok na 18.678 km nije - potpuno otkazao. Na klipnoj šipkici smo zamijenili tanak uljni film, što ukazuje da je amortizer 'propustio'. Ugrađen je novi.

Natezač (španer) razvodnog lanca:



KTM-ov paraleni twin prepun je 'života' – puca od snage i potiska. No, nakon 17.500 km u život se upleo mehanički zvuk iz predjela glave motora, pogotovo prilikom hladnog starta. U početku to nismo shvaćali previše ozbiljno, no nakon što se zvuk počeo intenzivirati, svratili smo u servis. Na 20.000 km smo promijenili natezač razvodnog lanca.

Stražnji disk i kočne pločice:




Zapravo se ne radi o kvaru u klasičnom smislu, već o ubrzanom trošenju. KTM propisuje izmjenu stražnjih kočnih pločica u okviru svakog redovnog servisa (svakih 15.000 km) a na 30.000 km je morao biti zamijenjen i stražnji disk zbog potrošenosti. Povučemo li paralelu s ostalim testovima izdržljivosti, radi se o potpuno neuobičajenoj situaciji.

Puknuće ključa:



Ključ je puknuo prilikom otključavanja poklopca spremnika goriva. Naravno, puknuti dio je ostao u bravici poklopca, no uspjeli smo ga izvaditi nakon što smo rastavili kompletnu bravicu. Sva sreća, rekli bismo, jer inače bi svi dijelovi koje vidite na fotografiji bili za zamjenu.

O prvoj ugradnji guma Maxxis Supermaxx ST

Skidajte ih što prije!



Zvuči gotovo pa nevjerojatno da na motociklu za koji ćete izdvojiti 84.990 kuna (trenutna akcijska cijena 76.500 kuna) imate gume Maxxis kao prvu ugradnju. Da ironija bude veća, Duke 790 je motocikl koji naglašeno cilja na klijentelu koja voli dinamičnu vožnju u nagibima... A klijentela zauzvrat dobiva gumu koja ne oduševljava po pitanju mijenjanja pravca i gdje vozač u zavoju mora kontrapritiskom na upravljač spriječiti tendenciju izravnavanja motocikla iz nagiba. Supermaxx ST ima slab grip i vozač niti u jednom trenutku ne zna što se dešava ispod njega. Jedina karakteristika vrijedna pohvale je stabilnost na pravcu, pogotovo pri većim brzinama. Naš savjet – zamijenite ih što prije! Preporuka – sportski Bridgestone S22 ili sport-toureri Michelin Road 5 i Continental RoadAttack 3.





xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XT660X Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) KTM 690 Duke BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)