Motorevija
PRETRAGA
2023-11-22 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kymco je za 2023. svome maksi skuteru AK 550i u naziv modela dodao 'Premium'. Ne bez razloga, jer opremljen je ABS-om za zavoje, električno podesivim vjetrobranom, grijanim ručicama, modovima vožnje, mogućnosti umrežavanja... Unatoč bogatom paketu opreme, i dalje je cjenovno povoljniji od svoga uzora iz Zemlje izlazećeg sunca



Otkud uopće naziv AK? Iako nas neodoljivo asocira na legendarnu automatsku jurišnu pušku, Kymco se prilikom lansiranja svog najvećeg maksi skutera 2017. godine ipak vodio drugim mislima. Primjerice, onim slavljeničkim, jer u toj je godini tajvanski proizvođač obilježio 50. godina poslovanja. Stoga je AK 550i prezentiran kao 'Anniversary Kymco', tj. jubilarni model marke.

AK 550i je već šest godina na tržištu, i danas baš kao i tada, cilja istu metu na istoj udaljenosti – Yamahu T-max! Tajvanici pri tom nisu bili inspirirani samo komercijalnim uspjehom T-maxa – najmaksi skuter iz Iwate bio je i očiti tehnički predložak. Da, oba maksi skutera imaju paralelni twin koji je smješten unutar aluminijskog okvira, variomatski prijenos, završni prijenos putem zupčastog remena i kotače/gume identične veličine i dimenzija. I vanjske su im dimenzije slične, baš kao i ergonomija, a obje marke kao da vode 'utrku u naoružanju' kada su u pitanju oprema i sigurnost.

 

U redu, ima li u tolikoj sličnosti uopće mjesta za razlike? Od samog početka Kymco je bio povoljnije cjenovno pozicioniran, a situacija niti danas nije drugačija. AK 550 i Premium - kako ga Kymco danas naziva - košta čak 4354 eura manje od T-maxove top-izvedbe Tech Max, te 2254 eura manje od njegove bazne izvedbe.

A što sve AK 550i Premium nudi izuzev povoljnije cijene? Krenimo redom. Znamo da u klasi premium skutera, pogotovo na domaćem tržištu, treba ponuditi jako puno da bi kupce pridobili pod svoje okrilje. Nekada čak niti to nije dovoljno, što zorno ilustrira primjer BMW-a C 650 koji je 'slomio zube' upravo na T-maxu, te je kao model naposljetku i ugašen.

 

Novi AK 550i Premium očigledno igra na kartu bogate serijske opreme: tempomat, modovi vožnje 'rain' i 'power', električno podesivo vjetrobransko staklo (raspon 8,5 cm), grijane ručice (tri stupnja intenziteta), umreženost putem internog sustava NOODOE i keyless. Ovaj bogati paket opreme ne samo da znatno povećava komfor, već nudi i pristojnu dozu varijabilnosti koja vam je potrebna za prilagodbu u određenim uvjetima vožnje.

 

Prije nego što dođemo do iskustava iz vožnje, moramo na trenutak analizirati i tipična obilježja skutera koja itekako mogu utjecati na odluku o kupnji. Ispod sjedala s podesivim naslonom (koje je na visini od 790 mm) nalazi se prostrani pretinac koji nudi dovoljno mjesta za smještaj integralne kacige i nešto opreme. Tu su i dva pretinca za rukavice/dokumente, uključujući i mogućnost punjenja na USB-utor. Po želji se može naručiti i nosač za top-case koji je također dostupan.

 

Tipično za sportske skutere, AK 550i Premium ima relativno visok središnji 'tunel', što otežava penjanje/silazak. Zauzvrat, međutim, dobivate maksi skuter iznenađujuće vozne dinamike. Kymco se oslanja na aluminijski okvir s odgovarajućom stražnjom alu-vilicom. Gotovo horizontalni položaj direktno montiranog monoamortizera u kombinaciji s fino podešenom USD-vilicom rezultira širokim uporabnim rasponom. Da, AK 550i Premium je sportski nastrojen, no u isto vrijeme i udoban.

 

Dugi međuosovinski razmak od 1580 mm osigurava uzoritu stabilnost na pravcu, dok je vožnja u zavojima također užitak i zabava. Jer, Kymco AK 550i Premium doista ima potencijala, kako po pitanju ciklistike tako i pogonskog stroja. Tajvanski paralelni twin obujma 550 ccm je s 51 KS (pri 7500 o/min) i 51,5 Nm (pri 5750 o/min) najsnažniji u Kymcovom portfelju. Naravno, ovo su performanse u modu 'power', dok u kišnom načinu rada snaga pada na 46,5 KS i kombinira se s vrlo ranom intervencijom kontrole proklizavanja. Budući da na Krku toga dana nije padala kiša, nismo je imali prilike isprobati u adekvatnim uvjetima, no na gasu se osjeća skromnija isporuka snage.



A snaga se na stražnji kotač, izravno i učinkovito, prenosi preko nazubljenog remenskog pogona – AK 550 po navodima proizvođača postiže najvišu brzinu od 160 km/h. Etape na autocesti stoga ne bi trebale biti nikakav problem, iako tempomat dopušta maksimalnu brzinu od 130 km/h. Potrošnja? U kombinaciji magistrale i urbane vožnje smo prema putnom računalu mjerili 4,2 l/100 km, što je čak ispod deklarirane tvorničke vrijednosti (4,6 l/100 km).

 

Težnja ka premiumu nije samo dosljedno primijenjena na opremu, Tajvanski proizvođač također se jako potrudio kada su u pitanju pojedinačne tehničke komponente. Poput primjerice kočnica. Sprijeda su ugrađena dva valovita kočna diska promjera 270 mm s radijalno montiranim čeljustima iz Bremba, dok se straga nalaze valoviti disk od 260 mm i plivajuća čeljust. Ugrađen je i takozvani 'Advanced Intelligent Braking System' ili skraćeno AIBS. 

Ovo je zapravo ABS za zavoje (Cornering ABS), koji su zajedničkim snagama razvili Kymco i Brembo, što AK 550 čini prvim maksi skuterom s takvim naprednim sustavom. Tijekom naše testne vožnje nikada nismo morali osjetiti draži intervencije ABS-a, ali smo se itekako uvjerili u snažan učinak Brembovih komponenti. Zapažanja: jasno postavljena točka pritiska, fino doziranje, progresivan učinak. Bogati paket opreme, dinamika, odlične kočnice, niska potrošnja, i iznad svega komfor - ovi su atributi već krasili i prethodnika, a u potpunosti važe i za Kymco AK 550 Premium. I to uz cijenu koja je osjetno niža od glavnog i jedinog konkurenta na tržištu.




TEHNIČKI PODACI 

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, suhi karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator, alternator 170 W, akumulator 12 V/11 Ah, centrifugalna spojka, variomat, zupčasti remen
Promjer x hod 69,0 x 73,6 mm
Obujam 550 ccm
Kompresija 11,0:1
Snaga 51 KS (37,5 kW) pri 7500/min; u modu Rain 46 KS (34,2 kW)
Okretni moment 52 Nm pri 5750/min

Okvir, ovjes, kočnice
Dvostruke aluminijske grede, motor noseći dio, prednja vilica upside-down promjera 41 mm, stražnja aluminijska vilica, monoamortizer, direktno montiran, sprijeda dvostruki diskovi promjera 270 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 260 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS za zavoje, kontrola trakcije
Kotači alu-legura 3,00 x 15; 4,50 x 15
Gume 120/70 R15; 160/60 R15
Serijske gume Dunlop Sportmax GPR

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1580 mm, hod sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 238 kg, nosivost 165 kg, spremnik goriva 14,5 litara
Garancija dvije godine
Servisni intervali 10.000 km
Boje crna, smeđa
Cijena 12.495 eura

MJERENJA

Najviša brzina* 160 km/h

Ubrzanja
0-100 km/h.....7,2 s
0-140 km/h.....14,2 s

Međuubrzanja
60-100 km/h.....3,7 s
100-140 km/h....7,0 s

Parcours
Kočenje 100-0 km/h.....38,9 m
Brzi slalom.......23,1 s/99,3 km/h
Spori slalom......30,1 s/52,1 km/h

Potrošnja
Magistrala...........4,2 l/100 km
Doseg (magistrala).....298 km

*tvornički navod





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R