Test | Kymco Vitality 50 - Logističar za deset
Maraton test Kymcovog gradskog mališana vitalityja 50 prošao je bez tehničkih problema, ali uz neka druga zanimljiva saznanja
Sve je u ovom slučaju vezano za broj deset. Naš dosad najmanji maratonac, popularni Kymcov gradski model vitality 50, vozili smo 10.000 km. Test dug dvije godine završili smo ove, 2010., a ocjenu koju smo mu na kraju dali bila je čista desetka. O vitalityju vam možemo pisati kratko, gotovo u stihovima, a možemo pisati i „Markove konake“, ovisno o tome koji stil hvalospjeva preferirate, jer je iskustava s njim zaista dosta. Probat ćemo se držati neke podnošljive literarne sredine, ne pretjerivati, a sve ipak spomenuti.
Kako smo se zapravo počeli družiti? Tijekom 2008. u redakciji se vozilo dosta toga: piaggio X-evo 400, moto guzzi stelvio 1200 i keeway superlight 125. Na testovima su nerijetko bili kojekakvi modeli skutera i motocikala tako da svima nama iz redakcije Motorevije koji posjedujemo A-kategoriju nisu bili nikakav problem ni vikend-vožnja ni svakodnevno obavljanje svakakvih poslića u zagrebačkom prometnom kaosu.
U našoj bratskoj redakciji, časopisu o automobilima Auto motor i sportu, bilo je drukčije. Automobila je bilo koliko hoćeš, no i nervoze zbog nepostojanja parkinga u gradu, skupih parkirnih mjesta, „pauka“ koji vreba iza ugla, ogrebanih branika na parkiralištima i zbog još dosta toga. Sve naše kolege automobilske novinare mučila je jedna „sitnica“. Nisu imali vozačku A-kategorije pa su naš vozni park maratonaca sa sržbom samo gledali. Rješenje njihovih gradskih problema bilo im je pred nosom, a ipak tako daleko.
Vitality je vrlo praktičan. U podnici se nalazi akumulator i glavni osigurač, a pod sjedalom spremnici goriva i ulja za podmazivanje. Jedini prigovor ide dosta "tvrdoglavom" sigurnosnom poklopcu spremnika goriva koji onemogućava ručno dolijevanje goriva niti fino doziranje "pištoljem".
Tada smo svi zajedno u redakciji shvatili da smo nehotice dotaknuli problem koji muči mnoge vozače automobila u velikim hrvatskim gradovima, a koji za - razliku od Europljana - ne razmišljaju o skuteru kao praktičnoj alternativi ili, ako razmišljaju, imaju isti problem kao i naši kolege.
Da bismo, recimo to tako, sa sociološke strane pristupili tom problemu, s Cro Futurom iz Krka, uvoznikom Kymca za Hrvatsku, dogovorili smo maraton test modela od 50 ccm, i uskoro je na naša vrata stigao „ganc“ novi vitality. Sada je red na nama da vidimo kako će se skuter uklopiti u našu redakciju. Upoznali smo ga sa svima i rekli - odsad ćemo poslove po gradu obavljati tim skuterom, kaciga vam je ovdje, gorivo se toči ovdje, crvena lampica od ulja znači gasi motor itd. Vrlo brzo smo svima koji dotad nisu bili ni blizu skutera objasnili osnove. To će biti izvrsna prilika da se prouče dvije stvari - koliko zapravo populacija vozača automobila želi prihvatiti skuter od 50 ccm kao alternativu u prometnim problemima te hoće li im smetati hladnoća, kaciga, buka ili drugi sudionici u prometu, vozači automobila kakvi su i oni do jučer bili.
S druge strane, nema boljeg načina da saznamo sve o dobrim i lošim stranama skutera poput vitalityja, koji i jest namijenjen širokim vozačkim masama, nego da ga bacimo u vatru različitih vozača, njihovih prohtjeva, očekivanja i stila vožnje.
Zajednica | Komentari