Motorevija
PRETRAGA
2010-09-02 , Autor: Danijel Puljek, Slike: GEC
Bookmark and Share

Kymcov provjereni maksi skuter Xciting spoj je nove vanjštine te provjerenih svojstava, a zahvaljujući njima birat će ga vozači skloni putovanju koji ne vole učestalo mijenjati svog dvokotačnog ljubimca

 

Ponovno smo se susreli s Kymcovim maksi skuterom Xcitingom 300Ri i kao da smo se našli sa starim dobrim prijateljem, a nismo ga na prvi pogled prepoznali. Novi, moderniji izgled, svježe linije te još bolja završna obrada pokazivali su da je od našeg posljednjeg susreta mnogo toga dotjerano te da je stari poznanik „radio na sebi“. No, kada smo se približili, dotaknuli ga i provozali, sjetili smo se svega što smo proživjeli zajedno te uvidjeli da se stvari na koje smo se naviknuli, nisu previše promijenile pa da i dalje možemo pretpostaviti manire našeg starog znanca.

 

Za ovu je godinu Kymco predstavio izvana poprilično izmijenjeni model Xciting koji je na našim prostorima poznat već dulji niz godina. Uz to, poslije prošlogodišnjeg dotjerivanja koje je uključivalo jači motor obujma 300 ccm te nekoliko naglašenih sportskih detalja u inačici Ri, Xciting odsad dolazi sasvim preobražen. Očito je dizajnerski studio radeći na modelu downtown uočio da na dobroj Xcitingovoj podlozi pomlađivanje mogu poprilično lako odraditi, a i dodatno dobiti na ekskluzivnosti.
Unatoč predstavljanju novih maksi skutera još je uvijek vidljivo da Kymco model Xciting i dalje vidi kao vrh svoje ponude. No, sada je taj vrh kudikamo ljepši zahvaljujući posve novoj prednjoj oplati s dvostrukim svjetlima, integriranim pokazivačima smjera, dodatnim svjetlima LED-tehnologije te podužem vjetrobranu. Isto tako, sprijeda je skuter potpuno nove osobnosti, dok je straga ostao gotovo nepromijenjenim. Komponiranje staro-novo odrađeno je izvrsno, a linijama oplata proteže se stara ergonomija.

 

Uz to, veliko prostrano sjedalo i dalje nudi obilje mjesta, no ne „prima“ vozača duboko u sebe te mu ne omogućuje potpuno stapanje sa skuterom. S druge strane, podnica je još uvijek izdašna s izvrsnim gornjim položajem za noge. Ni suvozaču se nije mnogo toga promijenilo, pa sjedne li na skuter straga, neće vam znati reći na kojem od Xcitinga se vozi. Što se opreme tiče, standardno je kvalitetna, a instrumenti su pregledni u svom automobilskom stilu, no uz i dalje prisutnu primjedbu na premale brojke i slova na središnjem LCD-ekranu. Upravo raspored prtljažnog prostora prvi otkriva da novi Xciting leži na „kosturu“ starog.


 

Prilaz spremniku goriva pak je još uvijek na desnoj strani prednjice, no voljeli bismo da - kao i na downtownu - jednog dana to bude u sredini podnice. Također, sjedalo i dalje ima simpatičan i koristan pretinac na svom prednjem dijelu, ali je prostor pod njime ostao premalenim te s malim kutom otvaranja sjedala. Stoga će spremiti integralnu kacigu biti poprilično teško, a dvije gotovo nemoguće. Međutim, može se uživati u amortizeru koji drži sjedalo podignutim te puniti mobitel ili napajati navigaciju pomoću 12-voltne utičnice. Osim toga, bočni se pretinac na prednjici može zaključati što je više nego pohvalno, a tu Xciting prednjači pred novijim downtownom.

 

  Motogalerija Kymco Xciting 300 Ri (2010.)   Motogalerija Kymco Xciting 300 Ri (2010.)   Motogalerija Kymco Xciting 300 Ri (2010.)


Nadalje, upoznavanje ili bolje rečeno podsjećanje na stare manire, nastavlja se i u vožnji. Ugodan na pravcu, nešto tromiji pri promjeni nagiba u zavojima, te donekle lelujav na prednjem kotaču pri višim brzinama Xciting je i u novom ruhu, no čini nam se da je inače tvrd ovjes odsad nešto uravnoteženiji, a zaštita od vjetra dobra. Kočnice standardno odrađuju svoju zadaću i ustvari se dinamički nema baš što za prigovoriti. Osim činjenice da je sve onako kako je bilo i prije, u doba kada je Xciting ugledao svjetlo dana, a otad ima već godina. 


 Motogalerija Kymco Xciting 300 Ri (2010.)


Iako je dobar i sasvim dovoljan za Xcitingovu masu i dinamičke osobine, njegov motor snage 24 „konja“ bi mogao biti i boljim. Nemojte pogrešno shvatiti - motoru ne možemo ništa prigovoriti osim nešto veće buke pri kretanju, no nakon što smo u downtownu 300 vozili novi motor snage 30 KS, ne možemo, a da ga ne poželimo i ispod ovih oplata.
Rezimirajmo stoga ovako. Xciting se u osnovi nije pretjerano promijenio te će nam skora budućnost vjerojatno donijeti dostojnog nasljednika. Ipak, unatoč nekim zamjerkama koje se tiču pomalo arhaičnih voznih osobina, Xciting je i dalje više nego uzoran putni skuter koji nudi obilje mjesta za vozača i suvozača. Povrh toga, oduvijek je bio iznimno kvalitetno izrađen, pouzdan i uzorno završno obrađen, a odsad je zahvaljujući dotjeranoj vanjštini i znatno ljepši.

 

Cijenom od 38.025 kuna nikako ne pripada jeftinijim skuterima u klasi, niti to više pokušava biti, a njegova najveća pozitivna osobina je što svima koji ne teže otkrivanju novih modela, već žele voziti, provjereno nudi novi osvježen izgled. Ti vozači neće dvojiti da ispod novog lica plate provjerenu tehničku pozadinu.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Kymco Xciting 300Ri

Kymco Xciting 300Ri

údaje

Obujam: 270,6 cm3

Snaga: 23 k (17,5 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 41,4 Nm @ 5500rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 15

Stražnja guma: 150/70 - 14

Obujam spremnika: 12,8 l

Dužina: 185 kg

Kymco
xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha V-max Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT660X Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha YZF-R125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Gilera Runner 50 SP Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)