Motorevija
PRETRAGA
2023-10-05 , Autor: Ante Radić, Slike: MPS
Bookmark and Share

Prvi pogled dovodi u zabludu, jer pod krinkom plastičnih oplata skriva se motocikl s klasičnom spojkom i mjenjačem s pet stupnjeva, dok mu 17-colni kotači i veliki valoviti diskovi daju izraženu sportsku notu



Estetika skutera, arhitektura motocikla. To bi bio najkraći opis za Spectre GP 125, Malagutijev model koji je svojevrsni križanac dviju nespojivih klasa. Međutim, spoj se pokazao nadasve zanimljivim i pomalo neobičnim, pa će zasigurno privući pažnju svih onih kupaca koji bježe od konfekcije.

 

Ima li Spectre izravnih tržišnih konkurenata? Konceptom mu je najbliža Honda Super Cub 125, samo što je japanski retro model 40 posto skuplji (4.480 eura). Malaguti Spectre 125 je zapravo diskontno povoljan s istaknutom cijenom od 3.220 eura (24.246 kn), stoga privlači pozornost i pored bratskih modela Malaguti Mission 125, odnosno Madison 125 od kojih je 1000 eura povoljniji. I ne samo povoljniji, već i atraktivniji, posebno u oku mlađih kupaca.



Spectre GP 125 dolazi s daškom trkaćeg duha i genetikom tipičnom za motocikle. Za razliku od variomatskog prijenosa, tu je klasična spojka koja se aktivira lijevom rukom i 5-stupanjski mjenjač kojim se barata s lijevim stopalom. Nije poluautomatski kao kod spomenute Honde, već uobičajeni, kakav se nalazi i na svim drugim motociklima. To je jedan od aduta koji čini najveću razliku u odnosu na skutere s CVT-om, jer Spectre prepušta vozaču strategiju izmjene stupnjeva. A to je uz mekanu spojku koja se lako dozira prava igra.

 

Startovi sa semafora su energični koliko to maksimalna snaga dopušta (10 KS pri 8500 o/min), a motor se javlja punašnim zvukom i sklon je visokim okretajima te se rado vrti sve do crvenog područja na okretomjeru koje započinje na 10.000 o/min. Zgodan je detalj što zrakom hlađeni jednocilindarski motor ima i kick-starter, što eliminira eventualne neugodnosti nakon duljeg stajanja ako se akumulator isprazni.

 

Spectre je agilan, prolasci kroz zavoje su inspirativni, a tvrđe podešen ovjes pruža dobru podršku tijekom dinamične vožnje. Na ljetnim vrućinama gume Yuanxing nisu imale problema s gripom, ali to je prvi detalj koji bismo promijenili, jer u dimenzijama 90/80-17 i 120/70-17 može se naći premium setova po vrlo razumnoj cijeni. Tada bi i samopouzdanje dodatno poraslo, posebice u hladnijem dijelu godine i tijekom vožnje po kiši.

 

Spectre brzo postiže brzinu od 80 km/h, a nakon malo strpljenja na duljoj ravnici digitalni brzinomjer ispisat će 106 km/h, a to je stvarna brzina kretanja od 94 km/h, koliko i tvornica deklarira. Stabilnost je uzorna ponajviše zahvaljujući velikim 17-colnim kotačima, a negativna akceleracija ne ostavlja mjesta prigovorima. Na prednjem je kotaču disk promjera 320 mm, što je rekord za klasu, jer čak ni Yamaha R-125 ne broji toliko, već 'samo' 292 mm. I straga je valoviti disk, promjera 190 mm, pa su zaustavni putevi primjereno kratki, a sigurnost dodatno apostrofira i ABS.



U smislu praktičnosti Spectre ipak gubi bitku protiv klasičnih skutera. Prvenstveno zbog izostanka prostora pod sjedalom, gdje se nalazi maleni spremnik goriva obujma pet litara. Ipak, to je dovoljno za autonomiju od 200 km, jer je potrošnja vrlo umjerena i kreće se oko 2,5 l/100 km. Zgodno je što ima USB utičnicu i pretinac za sitnice ispod upravljača, a ima i dovoljno mjesta za suvozača. Budući da je riječ o specifičnom dvokotaču koji konkurira motociklima klase 125 ccm, Spectre će zaintrigirati sve one koji cijene istinski sportski karakter, visoku razinu agilnosti i snažne kočnice, a to su karte koje skuteri baš i ne drže u svojim rukama. Zato će vlasnici ovog Malagutija morati povremeno uzeti u ruke - sprej za lanac.



TEHNIČKI PODACI

Motor
Zrakom hlađeni, jednocilindarski, četverotaktni, jedna bregasta osovina u glavi, dva ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, mjenjač s pet stupnjeva, završni prijenos lancem
Obujam 125 ccm
Snaga 9,8 KS (7,2 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 9,6 Nm pri 6500 o/min

Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih profila, sprijeda teleskopska vilica, straga središnje postavljen monoamortizer

Kočnice
Sprijeda disk promjera 320 mm, straga disk promjera 190 mm
Gume Sprijeda 90/80-17; straga 120/70-17

Masa i dimenzije
Dužina 1965 mm, širina 685 mm, visina 1105, visina sjedala 780 mm, spremnik goriva pet litara, masa sa svim tekućinama 123 kg, najveća dopuštena masa 273 kg
Garancija dvije godine
Cijena 3.220 eura (24.246 kn)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Gilera Runner 50 SP Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha YZF-R6 2008- Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki GSX-R 600 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Aprilia shiver 750 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda XL650V Transalp Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.