Motorevija
PRETRAGA
2022-07-12 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Od 1970-ih slovo Z u Kawasakijevom programu označava nakede. Danas je spektar nikad širi, započinje s malim modelom Z 125 i završava sa supersnažnim, kompresorskim Z H2. U sredini su slični, ali opet tako različiti – Z 650 i Z 900



Devet stotina kubičnih centimetara – jednako toliko broje BMW, Ducati, KTM i Triumph u našim obiteljskim dvobojima. Samo što je to u njihovom slučaju dovoljno za 'malu' varijantu, dok je kod Kawasakija 900 ccm mjera za 'veliki' motocikl. U redu, oznaka 900 zapravo označava četverocilindarski motor obujma 948 ccm. Bilo kako bilo, litra obujma ne tako davno smatrala se premijom, a danas imamo BMW obujma 1800 ccm, KTM obujma 1290 ccm i Ducati obujma 1260 ccm, da nabrojimo samo nekolicinu, pa bi Kawasaki Z 900 bio nekakva srednja klasa. 

A srednja klasa podrazumijeva i obujam od 650, da budemo precizniji, 649 ccm s koliko raspolaže manji Z 650. Srednja klasa ili ne, između modela Z 650 i Z 900 stoji cijela jedna galaksija. S jedne strane imamo 68 KS, a s druge 125 KS. Skoro dvostruko više! U izravnoj usporedbi Z 900 ostavlja dojam velikog i snažnog motocikla, dok Z 650 sa svojih 188 kg djeluje kompaktnije i lakše. Želite li perolaku kategoriju, u cjenicima postoji Z 125, dok vrhunac ponude predstavlja Z H2. 



U Kawasakijevom prodajnom salonu možete se naći u situaciji da birate istoimeni model snage između 15 i 200 KS! No relevantno pitanje, odnosno dilema, postavljena je između modela Z 650 i Z 900. Pa odgovorimo na to: oba su modela istinski predstavnici Kawasakijeve loze Z, s time da je jedan nešto dosadniji od drugog. Ali u smislu dizajna, manji i veći jako se dobro prate, obilje modernih i oštrih linija nadopunjuju agresivno oblikovana LED svjetla. Kawasaki ovaj dizajnerski izričaj naziva Sugomi, snažna aura kojom isijavaju nakedi iz Akashija najavljuje impresivan nastup na cesti. Podsjetimo, još 2014. kada je predstavljen redizajnirani Z 1000, Kawasaki je započeo ovu dizajnersku ideju. Možemo slobodno reći da je aktualni Z 900 na istom tragu, koji su u međuvremenu popunjavali modeli Z 750 i Z 800. Gledajući iz današnje perspektive, riječ je o zrelom, godinama usavršavanom proizvodu koji raspolaže i s modernom elektronikom (modovi vožnje, kontrola trakcije...), kao i TFT zaslonom u boji.




 
Isti takav televizor u boji nalazimo i na modelu Z 650, ali na njemu nema informacija o odabranom modu vožnje i stupnju kontrole trakcije. Naime, osim ABS-a, manji Zed nema nikakve sustave asistencija, njegovih 68 KS pod nadzorom drži tek klizna spojka koja će spriječiti neželjeno blokiranje kotača pri agresivnim prebacivanjima u niži stupanj prijenosa. Zgodno je što instrumente možete upariti sa svojim pametnim telefonom, što će itekako cijeniti nove generacije vozača. U odnosu na ER-6n koji danas jako teško skriva godine, Z 650 je donio svježinu, ali su temeljne vrijednosti ostale poznate. Zabava u vožnji prožeta je neutralnošću, masa je vrlo suzdržana i sjedalo je nisko, a snage je sasvim dovoljno za dinamičnu vožnju magistralom. Idealan motocikl za početnike, ali ni u kojem smislu dosadan za vožnju. Vibracije hrabrog twina dio su njegovog karaktera, a niska potrošnja goriva blagonaklona je prema vašem novčaniku.


 
Treba li vam više da osjetite strast vožnje motoriziranog dvokotača? Odgovor je – ne! Ali samo dok ne osjetite vatromet performansi u četiri centimetra višem sjedalu modela Z 900. Snažan, brz i u svakoj situaciji dominantan. Svi vozači koji ne ovise o agilnosti i lakoći upravljanja kompaktnog Z 650, pravi osmijeh na lice izvlači Z 900. Istina, teži je punih 26 kg, ali ta se razlika izgubi čim kotače zavrti uglađeni redni četverocilindarski motor, koji se javlja jezgrovitim i pomalo grubim melodijama. Vozite li 30 km/h u šestom stupnju prijenosa, nema problema, zavrnite gas i motor će bez štucanja i zatrzavanja zakucati sve do 11.000 o/min. Zglob desne šake je kontrolni mehanizam koji sve može učiniti mogućim, uvijek i svugdje. 



Na račun agresivnije pozicije sjedenja Z 900 bolje diše u visokom ritmu vožnje, dok mu polagana vožnja gradom najmanje odgovara. U takvim je uvjetima Z 650 bolji, njegova doza opuštenosti itekako godi u svakodnevici i teško da će vam zatrebati više snage, dok Z 900 uvijek želi svoje jake karte baciti na stol. Nakon 7000 o/min vatra je propisno razgorena, a tempo vožnje više nije prikladan za naseljena mjesta. Napomenimo i kako se tijekom hladnih startova proizvodi pozamašna količina buke, pa vam susjedi baš i neće pljeskati s prozora i balkona. Da, tipično za Kawasaki, hladan motor u praznom hodu reži poput razjarenog vučjaka, a slična 'posebnost' vrijedi i za dvocilindarski Z 650.


 
Na kraju, jesmo li razriješili dilemu, Z 650 ili Z 900? Jedno je posve jasno, veliki Zed je objektivno govoreći veći i bolji po svim aspektima. Performanse, uzbudljiv zvuk, različiti modovi vožnje i kontrola trakcije. Ali u izravnoj usporedbi stiže i dodatnih 26 kg te razlika u cijeni od 23.300 kn. Za početnike, ali i vozače sitnije tjelesne građe, kao i povratnike u svijet motociklizma, Z 650 je subjektivno bolji odabir. No, treba naglasiti da vozačka dozvola A2 nije prepreka, Z 900 se može kupiti s homologacijom na 35 kW, što može biti dobro rješenje za stažiranje. Pitanje koji Z je bolji izbor, ipak će morati odgovoriti svak za sebe.


IZJAVA VOZAČA – Tobi Wassermann
"Z 900 je vatromet na kotačima"

Na kraju dana možemo čestitati Kawasakiju na modelu Z 650, riječ je o vrlo ugodnom i upravljivom motociklu. Ali, moj e-bicikl izaziva više emocija. U odnosu na veliki Z nedostaje mu karaktera, dvocilindarski motor je neupadljiv i pomalo sramežljiv, ali i dovoljno potentan za uvjete svakodnevice. Stoga je i bolji izbor za pragmatike. No, kada veliki Z upali svoj četverocilindarski vatromet, emocije potpuno prevladaju zdravi razum i racionalno donošenje odluka. Medvjeđe snažan motor pruža suverenost na cesti što stvara dobar osjećaj, jer rezerve snage su takve da sve zadatke obavlja s pola gasa.

IZJAVA VOZAČA – Tobi Beyl
"Dovoljno je dovoljno – može li razum prevladati?"

Svi vozači koji se dvoume između modela Z 650 i Z 900 trebaju odraditi probne vožnje s oba motocikla. Samo, kojim redoslijedom? Ako prvo sjednete na slabiji, shvatit ćete da sve funkcionira dosta dobro, ali će vas snaga Z 900 očarati. Krenete li obrnutim redoslijedom shvatit ćete da Z 900 nudi odličan paket osobina, ali prelaskom u sedlo slabijeg modela u prvi će plan isplivati izuzetna lakoća upravljanja. Unatoč svim sličnostima na vanjštini, ovo su dva fundamentalno različita motocikla. Objektivno, Z 650 nema šanse pored Z 900, ali to donosi i nemalu razliku u masi i prodajnoj cijeni. U konačnici, jednostavnost je snažan argument slabijeg modela.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Gilera Runner 50 SP Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)