Motorevija
PRETRAGA
2019-03-19 , Autor: Ante Radić, Slike: Moto Guzzi
Bookmark and Share

Klasičan putni enduro iz Mandella del Laria ugodno nas je iznenadio



Golicao nam je maštu još od jeseni 2017. kada ga je Moto Guzzi, kao koncept, bez puno pompe premijerno izložio pod reflektorima sajma EICMA u Milanu. Vjerojatno nisu ni sami znali kako će tržište reagirati, ali inicijalne reakcije bile su vrlo pozitivne, pa je jesenas u Milanu predstavljeno i serijsko izdanje. Nakon premijerne vožnje cestama Sardinije krajem ožujka, ispostavilo se kako je riječ o vrlo zanimljivom i sposobnom motociklu koji 'gađa' novu tržišnu nišu, odnosno objedinjuje elemente danas izuzetno popularnih klasa: retro i putni enduro. Evo pet stvari koje su nam se posebno svidjele:

1. DIZAJN



Uvijek ga je nezahvalno komentirati, ali originalnost modela V85 TT je neosporna. Uz to treba biti i poprilično hrabar, pa koncept, koji je zapravo vizija kako bi serijsko izdanje moglo izgledati, pustiti u serijsku proizvodnju gotovo bez ikakvih izmjena. Palac gore i za širok asortiman dodatne opreme, uključujući više vrsta kofera, povišeni vjetrobran, crash-barove, slip-on ispušni top Arrow itd.

2. ERGONOMIJA



Za početak, V85 TT uopće nije 'mali' motocikl, a to smo shvatili odmah po uspinjanju na sjedalo udaljeno od tla 830 mm, što pogoduje vozačima od 160 do 190 cm visine. Ugodan kut svijanja koljena (koja ne dotiču cilindre), ali i odlično odmjerena pozicija upravljača širokog hvata. Ukratko - vrlo ugodno, ali nimalo pasivno sjedenje. Čak nalazimo i neke dodirne točke s nakedima.

3. UPRAVLJIVOST



Geometrija okvira vrlo je dobro pogođena, odnosno pomiruje dvije krajnosti – stabilnost na pravcu i agilnost u zavojima. Neutralnom osjećaju pridonosi i nisko težište, a široki upravljač omogućuje lako navođenje kroz zavoje svih radijusa. Također, ugodno iznenađuje i stabilnost u dubokim nagibima. Sukladno kratici u nazivu koja znači 'Tutto Terreno', V85 uvijek je spreman za vožnju manje zahtjevnim terenima, zahvaljujući hodu ovjesa od 170 mm, sprijeda i straga.

4. OVJES I KOČNICE



Bez obzira što nije riječ o najprestižnijim komponentama, V85 TT opremljen je upside-down prednjom vilicom (Kayaba, promjer 41 mm), ali i radijalnim četveroklipnim kočnicama Brembo s diskovima promjera 320 mm. Zlobnici će prigovoriti kako nije riječ o 'monoblock' čeljustima, ali osjećaj doziranja i zaustavna moć gotovo pa nadilaze potrebe ove klase.

5. AUTENTIČNOST



Istinski Moto Guzzi koji se snažno oslanja na tradicionalne vrijednosti, uz zrakom hlađeni motor s dva ventila po cilindru i kardanski završni prijenos. Minimalan, odnosno tek nužno potreban upliv elektronike (ABS, kontrola trakcije, tri moda vožnje) zbog kojeg možemo reći da je V85 TT analogni motocikl u digitalnom svijetu. U konačnici, riječ je o netipičnom Moto Guzziju, s vrlo mekanom spojkom, preciznim mjenjačem kratkih hodova, ali i vrlo ujednačenim odazivom na gas.

Klikom na LINK pogledajte video s premijerne vožnje

Kompletan test očekuje vas u tiskanom izdanju MOTOREVIJE





xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha V-max Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT660X Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha YZF-R125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Gilera Runner 50 SP Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)