Motorevija
PRETRAGA
2010-09-09 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Jörg Künstle
Bookmark and Share

Veliki brutale i dalje s punim pravom nosi svoje ime. Ipak, uz brutalan i agresivan karakter, 1090 RR nas je oduševio i svojom novom – pristupačnom stranom



Ponekad u životu dobijete priliku voziti nešto posebno. Motocikl koji je estetski besprijekoran, financijski ekskluzivan, a po voznim karakteristikama nenadmašiv. Ipak, na sami spomen cijene od 159.900 kuna u Hrvatskoj, mnogi će usmjeriti svoje snove na nešto... bliže zemlji. Oni koji ipak ostanu u oblacima otkrit će sve prednosti ovog, po mišljenju mnogih, najljepšeg motocikla na tržištu i originalnog talijanskog dragulja. Upravo smo u oblacima, visoko u talijanskim Alpama, intimno upoznavali i krotili ovu brutalnu zvijerku.

Priča o brutaleu traje već gotovo deset godina, a on oduvijek slovi kao vrlo radikalan naked. Obožavali su ga na stazi, strugali koljenima u zavojima i u svakom ispaljivanju naprijed podizali na zadnji kotač. Istovremeno, mrzili su ga u gradovima i na prometnim cestama jer je bio neudoban i grub, recimo čak i nepraktičan. Kada smo prvi put sjeli na motocikl uz ovakva očekivanja, 1090 RR nas je iznenadio. Lagan je među nogama i ergonomski idealan. Istina, oslonci su prilično visoki pa su i noge svinute, al sve ostalo jednostavno sjeda onako kako bi trebalo – udobno i prirodno! I tu nam postaje jasno da je MV Agusta učinila veliki iskorak od filozofije agresivnosti i udahnula sasvim novi dah u svoj brutale.

Kako se to dogodilo? Upravo je MV poznat, recimo čak zloglasan, po pitanju napuhavanja „izmjena“ u svojim modelima. Naravno da jedna mala tvrtka s godišnjim prodajnim rezultatima ne može pratiti tempo razvoja svjetskih velikana industrije, ali ponekad su jednostavno pretjerali. Scenarij je bio sljedeći: marketinški lukav Castiglioni najavljuje neviđene promjene, novinari nestrpljivo iščekuju i onda na prezentaciji upoznaju tehnički identičan model s tek novim bojama na oplatama. Onda je došao Harley-Davidson, bolje rečeno njegov kapital, i u MV Agusti više ništa nije bilo isto!
Danas su rezultati ulaganja vidljivi. Novac je dobro iskorišten, standardi kvalitete su povišeni, a modeli poput F4, brutale 990R i ovog najvećeg nakeda prošli su kroz brzu evoluciju. Iako izgledom ne odudara previše od prethodnika, kažu iz MV-a da je 85 posto komponenti motocikla potpuno novo. Mi smo tu tvrdnju stavili na test kroz vožnju.



Od prvog zavoja impresionira lakoća upravljanja. Vozi se tako jednostavno da se u tom segmentu može natjecati sa svim japanskim nakedima, a možda čak i pobijediti! Želite li ga voziti polagano? On to dozvoljava. Odmah se priviknete na ergonomiju, udobnost sjedenja je na visokom nivou, reakcija na dodavanje gasa je predvidiva i glatka, a osjećaj težine u pokretu skriva činjenicu da se radi o velikom nakedu.

Ali da ovaj test ne ode u krivom smjeru, MV agusta brutale 1090RR jedan je od najsnažnijih nakeda na tržištu. Snaga od 144 konja, deklarirana maksimalna brzina od čak 265 km/h i funkcije poput lap timera jednostavno traže da se vozi brzo, možda čak i po pisti. Kada se motor svede na svoju jezgru – agregat, okvir i ovjes te kočnice – brutale je vrlo, vrlo dobar motocikl! Upravlja se iznimno dobro, dapače izvrsno, ubrzanje je brutalno, a kočnice su senzacionalne – i po jačini i po mogućnosti doziranja. Ako ga gurate jače, u njemu se ponovno budi ona stara agresivna zvijer po kojoj je poznat. Dodajte tome i elemente ciklistike koje dijeli sa sportskim modelom F4 i brutale je u biti sportski motocikl s visokim upravljačem.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R