Motorevija
PRETRAGA
2024-02-08 , Autor: Boris Rukavina, Slike: Ksenija i Boris Rukavina
Bookmark and Share

Talijanski flip-up modeli temeljito su isprobani na proputovanju Arapskim poluotokom. Naš putopisac Boris Rukavina i njegova supruga Ksenija donose zaključke



Na jesenski put po Arapskom poluotoku od 15.000 km, naš putopisac Boris Rukavina i njegova supruga Ksenija krenuli su s petom, odnosno trećom generacijom Nolanovih flip-up kaciga N100 i N90. Vanjska školjka im je izrađena od leksana, a kao i sve Nolanove kacige, proizvode se u Italiji. Serija N90 se u Nolanovoj ponudi pojavila kao ulazni model, no od top-modela N100 razlikuje se samo po nekoliko dizajnerskih detalja. Najznačajniji je što kod N90 ne postoji gumb za brzo vraćanje tamnog vizira u početni položaj.

 

Kod odabira veličine izbor je pao na manji broj, iako je i broj veća kaciga bila dosta tijesna. Nismo pogriješili. Nakon nekoliko dana nošenja podstava se lijepo oblikovala tako da kaciga nigdje ne stišće niti žulja, a nakon više od 15 000 km nije se nimalo deformirala. Isto vrijedi i za N90, za koju Ksenija od prve nije dvojila koju veličinu da uzme. I vizir i podstava jednostavno se skidaju i vraćaju, tako da se lagano mogu očistiti i oprati. Remen ispod brade zakopčava se praktičnim microlockom i može se podesiti precizno. U promišljene detalje spada mogućnost podešavanja pinlocka izvana, bez potrebe za demontažom glavnog vizira, a kod modela N100 izvrsno je riješeno trenutačno podizanje tamnog vizira samo kratkim pritiskom na gumb.



N100 u vožnji nije bitno bučnija od drugih, konkurentskih kaciga no to je subjektivna ocjena autora teksta (budući da nismo mjerili buku u kacigi). Kad su sasvim zatvorene, u kacigama skoro da nema nikakvog propuha, a ventilacija je učinkovita, s velikim otvorom na bradi i na vrhu kacige. Vizir se, osim u četiri čvrsto definirana položaja, može ostaviti i sasvim malo otvorenim, što također omogućuje jako dobru ventilaciju.

N90 je nešto više otvorena na potiljku od N100, što će nekome više a nekome manje odgovarati. Na obje se kacige prednji dio može blokirati u otvorenom položaju, a obje imaju dvostruku homologaciju (integralna i jet). N100 sa svojom ekscentričnom putanjom otvaranja prednjeg dijela daje manji frontalni presjek i otpor vjetru kad je otvorena. Nolan N100 i N90 izuzetno su kvalitetno izrađene, vrhunski lakirane i s nekim sigurnosnim rješenjima koja ne nalazimo kod drugih proizvođača.

 

Tu prvenstveno mislimo na dvostruko osiguranje prednjeg dijela za čije je otvaranje potrebno i palcem i kažiprstom pritisnuti polugice za zaključavanje. Niti jednom nam se kaciga nije neželjeno otvorila. I nakon više od 15.000 km ništa ne škripi niti ne cvili. Nakon čišćenja od pustinjskog pijeska, prednji dio kacige zatvara se i otvara bez otpora. Lak je bez i jedne točkice ili oštećenja izdržao intenzivno korištenje, a na podstavi gotovo i da nema tragova upotrebe.

Negativne kritike? Recimo da kvaliteta vizira možda i nije na vrhunskoj razini kao ostatak kacige. Vizir odlično naliježe na brtve, ne iskrivljuje sliku, pinlock se ne magli, ali u mraku i pogotovo u sumrak može se primijetiti određeno rasipanje i refleksije oko izvora svjetla kojeg na ovako kvalitetnim kacigama ne bi smjelo biti. S druge strane, uz više nego povoljan odnos cijene i kvalitete, ovo je zaista mali nedostatak. Isto tako, na N90 je potrebna prilično velika sila za otvaranje i zatvaranje gornje ventilacije.

Nolan u ponudi ima i nekoliko komunikacijskih uređaja: B101, B601, B901 i B902. Naše kacige smo opremili osnovnom Nolanovom komunikacijom N-Com B602-R. Komunikacijski uređaj je za Nolan izradila Sena, koji je odradila vrhunski posao. Kacige se automatski povezuju s jednim pritiskom na prekidač, te odmah prepoznaju i upareni mobitel i navigaciju ako je potrebno. Kvaliteta zvuka je izvrsna, a zvuk je dovoljno glasan i razgovijetan i kod brzina iznad 150 km/h.



Veliki prekidači lako se opslužuju u vožnji, nema apsolutno nikakvih smetnji, krčanja niti bilo kakvih utjecaja kad se prolazi pored jakih elektromagnetnih i radijskih polja poput dalekovoda i trafostanica. Baterije se izuzetno brzo napune nakon cjelodnevnog korištenja i skoro sve je savršeno. Skoro sve, jer je u N90 u četiri navrata komunikacija izgubila kontakt i prestala raditi. Prvi put nam je trebalo malo više vremena da je ponovno uspostavimo, ali četvrti put smo za dvije minute učvrstili problematičan spoj. Potrebno je samo pri ruci imati mali imbus od 2,5 mm kako bi skinuli donji dio kacige i došli do centralne jedinice smještene u stražnjem dijelu, te bolje učvrstiti mali 'jack'. Da nije bilo tog problema na N90, komunikacijski bi uređaj bio savršen.

 

Plus: Cijena, kvaliteta izrade, materijali, lak, praktični detalji, sigurnost, održavanje, komunikacija
Minus: Vizir bi mogao biti bolji, sila potrebna za opsluživanje gornje ventilacije (N90), problemi s kontaktima komunikacijskog sustava (N90)
Veličine: XXS-XXL
Cijena: N100 od 297 eura, N 90 od 229 eura, B602-R Twin Pack 340 eura
Info: bim-bike.hr





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Gilera Runner 50 SP Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Aprilia shiver 750 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.