Motorevija
PRETRAGA
2013-04-30 , Autor: Ante Radić, Slike: fotogec.com
Bookmark and Share

Najprodavaniji skuter na europskom tlu u 2011-oj godini, odnedavno je blago tehnički osvježen, na račun čega je motor učinkovitiji za dodatnih 3 % te uz sustav start-stop, gorivo zaista troši na kapaljku



Hondin skuter PCX 125 stari je znanac. Upravo je ušao u četvrtu tržišnu godinu, a novost na testiranom modelu odnosi se na manje tehničke preinake na motoru, koji je sada još štedljiviji. Podsjetimo, to je prvi skuter na svijetu opremljen tehnologijom start-stop, koja ga je i proslavila te iskristalizirala kao jedan od najštedljivijih modela u klasi. To su prepoznali brojni europski kupci, pa je PCX 2011. zasjeo na sami vrh tablice najprodavanijih skutera u EU.



Stilski, još uvijek djeluje vrlo moderno, čak pomalo futuristički, a sjajno mu pristaje i karakterstična crvena nijansa boje, dostupna na većini novijih Hondinih modela. Završna je obrada vrhunska, uostalom kao i na svakoj drugoj Hondi, što se ponajviše reflektira na lakiranim površinama, koje imaju dubinski sjaj. Ergonomija je nadasve ugodna, jedino što bi moglo zasmetati pojedincima, jest činjenica da se na PCX-a uspinjete kao na motocikl. Da, podnica nije ravna, pa ga ipak treba opkoračiti desnom nogom. No, čak i vozači višeg stasa neće imati problema s udaranjem upravljača o svoja koljena pri oštrijim manevrima prilikom provlačenja kroz gradske gužve, a dobro je što podnica omogućava uzdužno pomicanje stopala, pa će svatko naći sebi idealan položaj.



S kotačima od 14 cola pogođena je zlatna sredina između okretnosti (12) i stabilnosti (16).
Iako se radi o četverotaktnom stroju, nevjerojatno je koliko je motor zapravo tih. Pri praznom hodu, jedva se čuje zagušeno brborenje, koje na prvom zaustavljanju iščezava nakon tri sekunde. O čemu je riječ? Sustav start-stop automatski isključuje motor prilikom stajanja na semaforima, u koloni i slično, štedeći pritom 5 % goriva (tvornički navod). Jednocilindraš od 11,3 KS sasvim je dostatan za sve gradske, pa i prema potrebi, kraće međugradske relacije.



Do brzine od 80 km/h stiže vrlo poletno i bez naprezanja, pa ćete u gradu prilikom kretanja učas ostaviti sav četverokotačni promet iza sebe. Uz još malo strpljenja i dužu ravnicu, kazaljka brzinomjera zaustavit će se na oznaci 110, što je puna šaka brade za dvokotač ovog kalibra. Sustav kočenja CBS vrlo je učinkovit – privlačenjem lijeve polugice kočnice, aktiviraju se i stražnji bubanj i prednji disk, što zadovoljava većinu potreba u gradskoj vožnji. No, za punu zaustavnu moć potrebno je djelovati na obje polugice, kada se aktiviraju sva tri klipa u prednjoj čeljusti, kao i stražnji bubanj. Nažalost, ABS-a nema.
Posebno veseli činjenica što pod sjedalo možete bez problema smjestiti integralnu kacigu i još ponešto sitnica, a nije za odbaciti ni mali pretinac lijevo ispod upravljača, doduše, bez mogućnosti zaključavanja.



Tražite li skuter s motorom obujma 125 ccm, možete proći i jeftinije. No, PCX ima nešto posebno, pažljiv je prema novčaniku, ali i okolištu. Tvornički podatak koji govori da se s jednom litrom goriva može prevaliti 48 km, nismo uspjeli postići. Razlog tome je što smo skuter preuzeli s 0 kilometara, pa će prosječna potrošnja od i dalje vrlo skromnih 2,6 l/100 km, vremenom pasti za koju decimalu. A sustav start-stop, osim što štedi 1 dcl eurosupera na 100 km, šalje i jasnu ekološku poruku.


TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, dva
ventila, PGM-FI ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 52.4 x 57.9 mm
Obujam 124,9 ccm
Snaga 11,3 KS (8,33 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 11,6 Nm pri 6000 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični, sprijeda klasična vilica promjera 31 mm, straga oscilirajuće
rame s amortizerima
Kočnice - sprijeda disk promjera 220 mm, troklipna kliješta, straga
bubanj 130 mm
Gume - sprijeda 90/90-14, straga 100/90-14

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1305 mm, visina sjedala
761 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/74 mm,
suha masa 124 kg, spremnik goriva 6,2 litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, siva, bijela, crna
Cijena 24.380 kuna







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X BMW K 1600 GTL (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Gilera Runner 50 SP Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Ducati Diavel (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R Honda VFR 1200 F BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750