Motorevija
PRETRAGA
2019-05-27 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

I ne samo gradski, već zahvaljujući motoru od 150 ccm, i prigradski. Solidno sastavljen i moderno opremljen skuter jedina je smislena alternativa Vespi



U segmentu retro skutera zna se tko vodi glavnu riječ - Vespa. No talijansku ikonu prati i visoka cijena, dok loše izvedene i besramno slične kineske kopije po diskontnim cijenama nećemo ni komentirati. Tražite li skuter koji priziva neka prošla vremena, koja je onda smislena alternativa? Na hrvatsko tržište u 2018. vratio se Peugeot, a domaći uvoznik u tržišni je proboj krenuo upravo retro modelom Django koji smo i ugostili na sedmodnevnom testu.



Retro šarm je neupitan, ali ne i posve originalan. Naime, iz aviona je uočljivo da je riječ o modernoj interpretaciji Lambrette, nekadašnje tržišne suparnice popularne Vespe. Lambretta je bila proizvod tvornice Innocenti, a na temu rivalstva između ovih dvaju talijanskih brenda i dalje se vode debate. Uglavnom, ljubitelji spomenutih talijanskih skutera dijele se u dva tabora - ili ste 'vespaš' ili 'lambretaš'. Odnosno, ili više volite Coca-Colu ili Pepsi.



Ako je vaš izbor Pepsi, onda bi vam za oko mogao zapeti i Django. Izvrsno mu pristaje i retro kombinacija 'kremasto' bijele i narančaste, koju razdvaja kromirana 'lajsna'. I kroj felgi je nesvakidašnji, pa sve djeluje dopadljivo. A da je riječ o zanimljivom proizvodu, svjedoči zanimanje prolaznika, odnosno njihove gestikulacije odobravanja. Mi smo se ipak više koncentrirali na tehničku izvedbu, pa smo dobro provjerili kako su sve komponente sklopljene u cjelinu. I pritom ostali ugodno iznenađenima!




Na Djangu ništa ne škripi, plastike ne zijevaju, već su spojevi precizni i čvrsti, a ni na lakirane površine nemamo većih prigovora. Kao ni na ergonomiju, jer Django nudi dovoljno prostora, pa koljenima za upravljač neće zapinjati ni korpulentniji vozači. Izdašno podstavljeno sjedalo vrlo je udobno te nudi sasvim dovoljno mjesta za dvoje putnika. Srećom, na testu smo imali najsnažniji dostupan Django (uz inačice od 50 i 125 ccm), što znači da pod teretom suputnika nećete biti 'smetalo' na cesti, a ovako motoriziran skuter može dobro poslužiti i za kraći vikend izlet.



Jednocilindarski četverotaktni motor ima dobro prigušene vibracije, a budući da je riječ o nekompliciranom i neopterećenom dvoventilskom stroju hlađenom zrakom, pouzdanost ne bi trebala biti tema za raspravu. Na raspolaganju je 11,5 KS, što znači da će u idealnim uvjetima kazaljka brzinomjera dosegnuti do troznamenkaste brojke, što je stvarna brzina kretanja od 95 km/h. Ništa vrijedno divljenja, ali sasvim dovoljno poželite li s jednog kraja grada na drugi obilaznicom. Drugim riječima, snage je dovoljno za poletno svladavanje većih uzbrdica, ali i konkretnija međuubrzanja, odnosno sigurnija pretjecanja. Istina, skuter 'stoji' na malenim kotačima od 12 cola, ali je zahvaljujući relativno dugom međuosovinskom razmaku i razmjerno stabilan, uz također dobru okretnost pri niskim brzinama. Hvalimo i ekonomičnost, jer poznato je da četverotaktni strojevi nisu rasipnici s gorivom, a s Djangom 150 možete računati na prosjek koji se kreće oko 3,5 l/100 km.



Nakon sedmodnevna druženja možemo zaključiti da je riječ o pristojno sklopljenom skuteru koji - bez obzira na azijsko porijeklo - zadovoljava europske standarde. Uostalom, Peugeotov odjel kontrole kvalitete pazi na sve detalje te zna koliko greške mogu biti skupe. A kupcima se može učiniti da je Django skup, no pitanje je u odnosu na što? Ako je, primjerice, referentna točka Vespa Primavera 125, koja je ipak čistokrvni premium proizvod, onda desetak tisuća kuna jeftiniji Django 150 može pronaći svoje mjesto na tržištu.

TEHNIČKI PODACI
Peugeot Django 150 Evasion

Motor
Zrakom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, podmazivanje klasičnim karterom, elektroničko ubrizgavanje goriva, elektrostarter
Promjer x hod 57,4 x 58,2 mm
Obujam 150 ccm
Snaga 8,5 kW (11,5 KS) pri 6000 o/min
Okretni moment 11,2 Nm pri 6000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, sprijeda teleskopska vilica promjera 40 mm, straga hidraulični amortizer promjera 53 mm, podesiv po tvrdoći opruge u pet stupnjeva

Kočnice
Sprijeda disk promjera 200 mm, dvoklipna čeljust, straga disk promjera 190 mm, jednoklipna čeljust
Gume 120/70-12; 120/70-12

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 770 mm, masa sa svim tekućinama 137 kg, spremnik goriva 8,5 l

Garancija dvije godine
Boje crveno-bijela, narančasto-bijela, sivo-bijela
Cijena 27.290 kn







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X BMW K 1600 GTL (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Gilera Runner 50 SP Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Ducati Diavel (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R Honda VFR 1200 F BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750