Motorevija
PRETRAGA
2020-04-13 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Peugeotov gradski GT-skuter ističe se modernom tehnologijom i povezivošću, s kojom bježi korak ispred konkurencije



Made in France! Vidljivo je to iz svakog detalja, jer Pulsion stiže iz grada Mandeure, gdje je smještena moderna tvornica Peugeot Motorcycles. Riječ je o proizvodu koji ima puno pokriće nositi sufiks - premium. Uostalom, takva mu je i cijena. Slažemo se da je 40.041 kn pozamašan iznos za jednu variomatsku 125-icu, ali nakon što smo pročešljali cjenike ostalih renomiranih proizvođača, shvatili smo poantu. Sve su to 'odvratno' skupi dvokotači jer nude 15 KS, bazičan ovjes i kočnice, uz relativno raskošan prostor pod sjedalom.



Dakle, nije Pulsion 125 skup, već košta gotovo jednako kao i njegova izravna konkurencija - za Yamahu X-Max 125 treba izbrojati 40.947 kn, dok je Honda Forza nešto povoljnija sa 36.000 kn. Kako bismo upotpunili GT-društvo dostupno na hrvatskom tržištu, valja spomenuti i tajvanski Kymco Downtown 125 s istaknutom cijenom od 35.995 kn.

A po čemu se Pulsion ističe u navedenom četverolistu? Osim što na završnu obradu, kao i izvedbu svih detalja nemamo prigovora, mogli bismo reći da je Peugeotov skuter učinio najveći iskorak po pitanju moderne tehnologije. Osjećaj pod prstima zaista ima prizvuk premiuma, a sljedeće što upada u oči, u punom smislu riječi, jest izvedba kokpita. Dizajnom istovjetan nalazi se u Peugeotovim automobilima 308, 3008, 508 i 5008, uz vrlo zanimljiv, a po nekima i vrlo diskutabilan detalj - kazaljka okretomjera kreće se u suprotnom smjeru od uobičajenog. Iako na vozilima s variomatskim prijenosom nema mnogo smisla, okretomjer je efektan utoliko što njegova kazaljka munjevito skače na svako zakretanje gasa.



No još je zanimljiviji središnji digitalni zaslon s funkcijom i-Connect, što znači da ga putem bluetootha možete upariti sa svojim pametnim telefonom na koji treba instalirati pripadajuću aplikaciju 'Peugeot Motorcycles'. Potom na ekranu možete vidjeti pozive i poruke s telefona, pratiti upute GPS-navigacije, locirati svoj skuter ako ste zaboravili gdje ste ga parkirali, ali i, recimo, promijeniti boju zaslona, koji je okružen efektnom LED-trakom.



No dosta s 'connectivityjem', krenimo s vožnjom. Za početak, ključ je beskontaktni pa ga je najbolje držati u džepu, a kada uzjašete skuter, dovoljno je okrenuti prekidač koji se nalazi na mjestu brave, a zatim pritisnuti tipku elektropokretača koji budi jednocilindraša snage 14,4 KS. Zakonska je to granica za 125-icu, ujedno i sasvim dovoljna porcija snage za uvjete gradskog, pa i prigradskog prometovanja. Odvrtanjem gasa do kraja, kazaljka okretomjera u trenu skače na 8500 o/min, što je popraćeno žustrim ubrzanjem (u okvirima klase) koje ne posustaje sve do otprilike 90 km/h, dok će uz malo strpljenja kazaljka brzinomjera dogurati do 115 km/h (po GPS-u 108 km/h). Zahvaljujući podesivu vjetrobranu zavjetrina je solidna, dok stabilnost nije kompromitirana relativno kratkim međuosovinskim razmakom od 1440 mm, kao ni gumama promjera 14 cola sprijeda i 13 straga.



S druge strane, okretnost u gradskim gužvama je za svaku pohvalu, čemu pridonosi nisko težište, kao i relativno umjerena masa od 176 kg sa svim tekućinama. Možda se većini neće svidjeti što je ovjes nešto tvrđe podešen, ali taj detalj dobro ide uz oznaku 'RS' koja nagovještava sportski karakter. S jedne je strane pohvalno što takav ovjes pruža dobru podršku tijekom dinamične vožnje, ali s druge strane treba biti spreman na neugodne udarce na kratkim poprečnim neravninama, kojih na gradskim prometnicama ne nedostaje.

Također, i 'ugriz' kočnica nosi sportski predznak, uz sasvim adekvatnu zaustavnu moć te podršku ABS-a u kriznim situacijama. A budući da je riječ o sustavu kombiniranog ABS-a, kada pritisnete polugu stražnje kočnice, osjetit ćete poniranje prednjeg kraja. Posljednje, no ne i manje važno - deklarirani prosjek potrošnje od 2,9 l/100 km je ostvariv, ali ako ste posve nemarni s ručicom gasa i vozite u stilu on/off, teško ćete svakih 100 km utočiti više od 3,5 litara eurosupera.



TEHNIČKI PODACI
Peugeot Pulsion 125 RS

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, CVT-prijenos
Promjer x hod 57 x 48,9 mm
Obujam 124,8 ccm
Snaga 10,6 kW (14,4 KS) pri 9000 o/min
Okr. moment 11,9 Nm pri 7000 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični cjevasti, sprijeda teleskopska vilica promjera 37 mm, straga dva amortizera s mogućnošću podešavanja prednapregnutosti opruge u pet stupnjeva
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm, straga disk promjera 210 mm, kombi-ABS
Gume 120/70-14 sprijeda, 140/60-13 straga, Michelin City Grip

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1435 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 176 kg, spremnik goriva 12 l
Garancija dvije godine
Cijena 40.041 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)