Motorevija
PRETRAGA
2022-01-24 , Autor: Ante Radić, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Zajednička vožnja slabijeg i snažnijeg Beverlyja otkrila je sve razlike koje se skrivaju iza doplate od 6000 kn. Je li 400 pametnija kupnja? Koji je bolji za što? Pokušajmo razjasniti ovu dilemu



Prije svega, vizualne razlike. Letimičan pogled na desni bok skutera odmah će otkriti je li riječ o modelu od 300 ili 400 ccm, razlika je u ispušnom topu koji je kod snažnijeg modela masivniji i na njemu se nalaze dva otvora. Vizir? U početku je i to bio znak raspoznavanja, no sve češće se na cesti pojavljuje i model od 300 ccm koji su vlasnici odlučili opremiti ovim praktičnim dodatkom. U tehničkom smislu, to su znakovi raspoznavanja, jer okvir i ovjes na oba modela su identični. A ono što papir ne može prenijeti su – vibracije. Već u praznom hodu model od 400 ccm snažno pulsira u jednocilindarskom ritmu, dok model od 300 ccm prede puno nježnije i uravnoteženije.

U znaku broja 10



Pogled u tablice tehničkih podataka otkriva četiri razlike koje obilježava broj 10. Razlika u snazi iznosi 10 KS, u masi 10 kg, u međuosovinskom razmaku 10 mm i u širini guma 10 mm. Kada već spominjemo gume, testni primjerci nose onih od različitih proizvođača. Model od 300 ccm koristi Michelin CityGrip, što je premium guma s kojom imamo vrlo pozitivna iskustva tijekom proteklih godina i u svim vremenskim uvjetima, dok snažniji model od 400 ccm koristi Mitas Touring Force SC. Sudeći prema iskustvima koja smo skupili testirajući dotičnu gumu u 17-colnoj dimenziji na Kawasakiju Zephyr 750, možemo zaključiti da je kao nova solidna, ali kroz godinu-dvije počinje rapidno gubiti na performansama. Testirajući Beverly 400 nismo imali nikakvih neugodnosti, što i ne čudi jer svih sedam dana bilo je vrlo toplo i suho vrijeme.

Prednost većeg obujma



Svakome je jasno da 10 KS razlike predstavlja veliku prednost već od samog starta, a još više tijekom međuubrzanja. Stoga će Beverly 400 hpe bez pogovora odraditi dionice autocestom, gdje smo na digitalnom brzinomjeru dohvatili 151 km/h. U stvarnosti je to nekih 10 km/h niža brzina kretanja, no putovanje u visokom tempu protječe u solidnoj zavjetrini i bez ikakvih neugodnosti po pitanju stabilnosti na pravcu. Beverly 300 hpe tu je ipak 'kraćih rukava', uz povoljan vjetar na zagrebačkoj obilaznici uspjeli smo uhvatiti 136 km/h po digitalnom satu, što je u stvarnosti nekih 10 km/h manje, pa baš i nije uputno zalaziti u lijevu traku. Ali prigradski potencijal Beverlyja 300 definitivno postoji, dok autocestu treba ostaviti kao zadnju opciju.

Prednost manje mase



Povratkom u središte grada, Beverly 300 dolazi u prvi plan. Zbog razlike od 10 kg u odnosu na Beverly 400, manevriranje u mjestu i na uskih prostorima kudikamo je lakše. A samim time i provlačenje kroz kolone automobila zaustavljenih na semaforima. Subjektivni dojam je takav da Beverly 400 djeluje kao korpulentniji i zdepastiji skuter koji više voli otvorenu cestu, dok Beverly 300 pliva gradskim prometnicama kao riba u vodi. Dovoljno je žustar na kretanjima iz mjesta, premda će Beverly 400 izgraditi prednost od jedne dužine skutera već u prvih 20-30 metara. U gradskim uvjetima to je zanemariva prednost, tu je više na cijeni spomenuta okretnost i lakoća promjene smjera pri nižim brzinama. U konačnici, kada stignete na odredište, skutere treba i postaviti na središnji oslonac, što osigurava više stabilnosti. Oba modela imaju i bočne oslonce za kraća zaustavljanja, što je vrlo praktično. No sila kojom stopalo mora djelovati na polugu kako bi Beverly 400 postavili na središnji oslonac je takva da biste se mogli nažuljati ako nosite obuću vrlo tankog đona. S druge strane, Beverly 300 na središnji oslonac lako će postaviti i osnovnoškolac.

Pitanje osobnih preferencija



Nema sumnje da Beverly 400 djeluje nešto prestižnije zbog same brojke koja označava obujam, a tu je i veći potencijal koji prije svega dolazi do izražaja na otvorenoj cesti, odnosno tijekom putovanja udvoje. No, kupujete li Beverly da biste se pretežno kretali gradom, odnosno manjim mjestima, a pritom rijetko kada premašivali brzinu od 100 km/h, tada je 300-tka bolji izbor. Nekako je lepršavija i agilnija, jednostavnija za manevriranje, a pritom i troši nekih pola litre manje od snažnijeg brata. Praktičnost i prostor za smještanje prtljage su istovjetni, pa se jedino trebate zapitati treba li vam 35 KS za putovanje od točke A do točke B. A to će u ovoj dilemi najbolje odgovoriti - svak za sebe.


TEHNIČKI PODACI
Piaggio Beverly 300 hpe

Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindrični, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 65,5 x 63,0 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 26 KS (19 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 26 Nm pri 6250 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 35 mm, straga dva amortizera

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije

Gume
Sprijeda 110/70-16, straga 140/70-14, Michelin CityGrip

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1540 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/96 mm, visina sjedala 812 mm, masa sa svim tekućinama 185 kg, spremnik goriva/rezerva 12/2 litre, deklarirana potrošnja (WMTC) 3,3 l/100 km

Garancija dvije godine
Boje bijela, plava, siva; S-model – srebrna, crna, narančasta
Cijena od 43.990 kuna


TEHNIČKI PODACI
Piaggio Beverly 400 hpe

Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindrični, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro 5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 84 x 72 mm
Obujam 399 ccm
Snaga 35,4 KS (26 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 37,7 Nm pri 5500 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 35 mm, straga dva amortizera

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije

Gume
Sprijeda 120/70-16, straga 150/70-14, Mitas Touring Force SC

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1550 mm, hod sprijeda/straga 100/96 mm, visina sjedala 820 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, spremnik goriva/rezerva 12/2 litre, deklarirana potrošnja (WMTC) 3,7 l/100 km

Garancija dvije godine
Boje plava, bijela, siva (model S: narančasta, siva, crna)
Cijena od 49.990 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R