Motorevija
PRETRAGA
2022-03-30 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

S novim motorom oznake 400 hpe MP3 je dobio novu dozu žustrine, dok na račun paralelogramskog ovjesa i dva prednja kotača nudi povećanu razinu stabilnosti. Šteta je samo što ga u Hrvatskoj ne smiju voziti vlasnici B-kategorije, pa mu je tržišni uspjeh pokopan u samom startu



Skuteri s tri kotača na hrvatskom tržištu ne uživaju nikakvu popularnost. Pa ni motocikli, sjetimo li se revolucionarne Yamahe Niken koja je opet priča za sebe. Možda je problem u tome što ih moto-populacija doživljava kao alternativu vozilima na dva kotača, što je pogrešno. Koncept vozila s tri kotača prije svega se predstavlja kao alternativa vozilima s četiri kotača, no sve ponovno pada u vodu jer Piaggio MP3 ne možete voziti s B-kategorijom. Dakle riječ je o slijepoj ulici, barem u okvirima hrvatskog zakonodavstva, jer žitelji drugih zemalja članica EU nemaju tih problema. Na prometnicama Pariza, Barcelone, Milana i drugih europskih metropola ljudi u odijelima jurcaju avenijama na poslovne sastanke, dok za njima veselo lepršaju kravate, a pod sjedalom su aktovka i laptop. To je otprilike profil kupaca koji kupuje Piaggio MP3.



A što donosi nova oznaka 400 hpe? Ukratko, novu pogonsku jedinicu koju smo upoznali u novom Beverlyju 400 hpe. Riječ je o nasljedniku dobro prihvaćenog motora oznake 350, koji se pokazao vrlo popularnim, jer nudi osjetno bolje performanse od onog s oznakom 300. Motor 400 hpe sada razvija 35 KS, što je dovoljna porcija snage za vožnju obilaznicama i autocestama, ne samo gradskim sredinama. No, u gradskom centru, pri niskim brzinama i u gužvama, MP3 je pomalo naporan za vožnju i brzo stizanje na odredište. Poprilično je širok u prednjem dijelu zbog sofisticiranog paralelogramskog ovjesa, pa i težak, jer na vagi pokazuje 244 kg s punim spremnikom goriva. Uh, pa to je u kategoriji velikih putnih enduro motocikala.

 

Pritom, raspored mase nije idealan, prednji kotači su poprilično opterećeni, što poziva na oprez prilikom manevriranja na uskim prostorima i prilikom kretanja iz mjesta. Naime, paralelogramski ovjes nudi mogućnost 'blokiranja u vagi', pa čim se približite semaforu, pri nekih 5 km/h možete pritisnuti tipku i ostaviti obje noge na podnici. Uključivanjem zelenog svjetla i dodavanjem gasa paralelogram se automatski 'otključava' i nastavljate vožnju kao i na nekom drugom maksi-skuteru.

Podsjetimo, Beverly 400 hpe na vagi pokazuje 195 kg, što je dobrih 50 kg manje, pa su ubrzanja i međuubrzanja koje postiže MP3 manje zabavna, ali maksimalnih 140 km/h zvuči sasvim pristojno. No, glavni adut modela s kotačem više je povećana sigurnost tijekom vožnje u zavojima, što bi trebalo ohrabriti automobiliste da urone u svijet motoriziranih dvokotača. Za takve, treći kotač predstavlja svojevrsnu premosnicu, dodatno ohrabrenje da upoznaju sve čari vožnje u nagibu, a da pritom ne strahuju od eventualnog pada. Možemo li reći da je MP3 zanimljivo vozilo za period stažiranja tijekom kojeg se automobilist pretvara u motociklista?



Bilo kako bilo, u Hrvatskoj je potrebno položiti kategoriju A, odnosno A2, a zatim izbrojati 71.990 kn koliko stoji model s fotografija. Da, zvuči puno, ali možete uštedjeti dvije tisuće kuna ako odaberete osnovnu verziju bez sufiksa Sport (crno lakirani naplatci i crveni detalji). Stalno nam se kroz misli provlači Beverly 400 hpe, koji nije cijepljen protiv padavice, ali košta 49.990 kn, što je dobrih 20.000 kn manje od jednako motoriziranog modela MP3. Eto, cijena samopouzdanja u ovom slučaju može se izraziti brojkom.


TEHNIČKI PODACI
Piaggio MP3 400 hpe Sport

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, suhi karter, regulirani katalizator (Euro 5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 84 x 72 mm
Obujam 399 ccm
Snaga 35,4 KS (26 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 37,7 Nm pri 5500 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda neovisan paralelogramski ovjes hoda 85 mm, straga dva hidraulička amortizera hoda 102 mm, podesivi u četiri stupnja predopterećenja opruge

Kočnice
Sprijeda diskovi promjera 248 mm, straga disk promjera 240 mm, ABS, kontrola trakcije ASR

Gume
Sprijeda 110/70-13, straga 140/70-14

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1560 mm, širina vozila 800 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 244 kg, spremnik goriva/rezerva 13/2 litre

Garancija dvije godine
Boje crna, siva
Cijena 71.990 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha V-max Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda VFR 1200 F Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda CBF 600 S Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Yamaha FJR1300 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)