Motorevija
PRETRAGA
2010-09-20 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Prosječni kupac skutera MP3 je muškarac. On ima 35 ili više godina, a živi u velikom gradu. Vozi se cijele godine, zbog posla i zadovoljstva, a želi se isticati elegancijom. Za njega je MP3 izraz stila i društvenog statusa...

 Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300

Tako je Piaggio opisao prosječnog vlasnika njihovog karizmatičnog trokotača. Ako ste se pronašli u opisu iz podnaslova, onda dobro naćulite uši jer je predstavljen još jedan model u seriji Mp3-a, uz modele od 125 i 400 kubika, a kao zamjena za najpopularniji od 250 ccm. Također, to je i drugi u nizu MP3 hibrida, nakon lani predstavljenog modela 125 hybrid. Očito ga se svijet nije zasitio.
Čak štoviše, izgleda da su veliki gradovi sve gladniji za njim jer je od 2006. godine do danas ukupno prodano čak 72.000 jedinica. Pitate se gdje su svi ti primjerci? Za odgovor morate izaći iz okvira Lijepe naše i ući u jedan od europskih velegradova. Naime, u skuteraškim nacijama poput Italije ili Španjolske, MP3 naprosto cvjeta. Međutim, čak ni u svojoj domovini nije našao toliko plodno tlo kao u Parizu - ondje ih jednostavno gutaju!

  Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300   Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300  Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300

Što je to toliko privlačno u ekscentričnom skuteru kao što je MP3? Usudimo se reći da je na prvom mjestu baš njegova posebnost. Prirodno je da avanturisti i pomodari kupuju odmah, a skeptici tek nakon što se neka tehnologija dokaže. I dok je MP3 u svijetu doživio rekord prodaje 2009. godine, u Hrvatskoj je 2007. prošao bolje nego u posljednjim godinama, što daje jedan od odgovora na pitanje o privlačnosti.

Međutim, sada je tu nešto drugo. U francuskoj metropoli održana je i prezentacija novog hibridnog modela, a pred nama je stajala blistava bijela pojava. Svaka čast, ekološka se svijest vidi već iz izbora čistih boja. No, što taj hibrid nudi potencijalnim kupcima?

 Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300
Neobično - električna utičnica na skuteru

Prvi je dobitak u snazi. Klasični motor s unutarnjim izgaranjem odsad mjeri 300 kubika, a njemu je pridružen i električni motor. Da, identičan onom u modelu hybrid 125, ali s modificiranim softverom i sustavom za upravljanje te baterijama s nešto većim kapacitetom. Prema Piaggiovim navodima, u kombiniranom modu rada, kada benzinski motor doprinosi sa 65, a električni sa 35 posto, snaga raste do 30 posto u odnosu na isključivo benzinski motor te je slična klasičnom modelu 400. Za efikasnu gradsku upotrebu hibrid 125 jednostavno nije mogao biti dovoljan. Naš se doživljaj kretanja na semaforima može opisati riječju „eksplozivno“, posebice uzevši u obzir da je riječ o skuteru koji mjeri čak 257 kilograma suhe mase! To je otprilike 30 kilograma više od klasičnog MP3-a.


 Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300

Ipak, taj se MP3 odlično nosi sa svojom kilažom. Dva prednja kotača osjetno doprinose stabilnosti, a za manevriranje na mjestu od velike je pomoći i sljedeći od četiriju modova vožnje: vožnja unazad! U praksi je nužno prethodno zaključati ovjes pomoću elektrohidrauličkog sustava blokade, a potom se može kretati unazad i s podignutim nogama. Za pogon se pak brine električni motor.

Također, na raspolaganju je i treći mod vožnje, a to je isključivo električni pogon sa svim njegovim blagodatima. Posve nečujan rad, savršena ekologija za vrijeme vožnje i mogućnost kretanja po inače zabranjenim zonama gradskih središta. No, autonomija kretanja je ograničena na tek 20 kilometara, a najviša brzina je oko 20 km/h. Uz to, prebacivanje na hibridni pogon moguće je i u vožnji.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XT660X Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) KTM 690 Duke BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)