Test | Royal Enfield Bear 650: Retro cool
Ako tražite zrakom hlađeni scrambler koji vozi ukorak s vremenom, a uz to je i cjenovno pristupačan, teško da možete pronaći nešto bolje od Beara 650. Njegovih 47 KS dovoljno je za svakodnevne avanture svih vrsta, a cool-retro silueta će svugdje privlačiti brojne poglede
Broj šest! Da, Bear je šesta po redu izvedenica Royal Enfieldova modela pogonjena zrakom hlađenim motorom obujma 650 ccm. 'Medvjed', a 650 ccm?! Dakako, naziv modela oslanja se na događaje iz slavne prošlosti ove marke. Posljednji legendarni 'Big Bear Run', reli koji se između 1921. i 1960. održavao u pustinjama Kalifornije, na jednom je Royal Enfieldu od 500 kubika osvojio Eddie Mulder. Tada šesnaestogodišnji učenik i rookie zbog kvara je startao posljednji, no tijekom tri kruga po pustinji od 56 kilometara, progurao se pored 765 sudionika i nije dopustio da mu pobjeda izmakne ni kada je jedan od stražnjih amortizera puknuo. Ta utrka nije samo postala legendarna, nego je i ‚Fast Eddieju‘ pomogla u ostvarenju uspješne karijere kaskadera.
Iako se Bear tehnički temelji na dobro poznatom originalu ove serije - Interceptoru 650 - male promjene u konačnici nisu bile dovoljne. Okvir ima izmijenjeni stražnji dio, ispušni sustav je dva-u-jedan, kotači su lakši, ovjes novorazvijen. Isto tako je i sjedalo s 830 mm za korisnih 15 mm više od onog na Interceptoru. Royal Enfield Beara definira kao scrambler, što ovaj motocikl uistinu i jest. Riječ je o hibridu endura i cestovnog motocikla, kompromisu ta dva koncepta. Naravno, za tu ulogu potrebne su i odgovarajuće gume. Royal Enfield se oslanja na nešto ‚grublje‘ gume indijskog proizvođača MRF, a koje izgledaju vrlo slično nadaleko poznatom Pirelliju STR-u.
Indijci tvrde da su gume razvijene posebno za Bear 650 a činjenica da se ne oslanjaju na provjerene europske proizvode također ima svoje razloge. Naime, indijski propisi navode da motocikli koji se proizvode u Indiji, moraju biti opremljeni i gumama proizvedenim u Indiji. Kada je u pitanju ugrađeni ABS, sve zvuči poznatije - sustav dolazi iz Boscha. No, da se vratimo na pitanje o gumama. Smjesa je na opip malo žilavija i tvrđa od Pirellijeve, no tijekom našeg testa je funkcionirala vrlo dobro. Ali, hoće li se MRF pokazati jednako učinkovitim po kiši ili hladnijem vremenu kao što je to činio na Jadranskoj magistrali pri 30-ak stupnjeva Celzijevih - ne znamo.
Krećemo s vožnjom iz Gospića u pravcu Karlobaga, i dok prolazi prvih nekoliko kilometara u pravcu Baških Oštarija primjećujemo da se moramo naviknuti na geometriju sjedenja. U odnosu na Interceptor, oslonci su postavljeni 25 mm niže i 84 mm više prema naprijed, a spremnik goriva nešto je uži u predjelu koljena. Upravljač od čelične cijevi s središnjim pojačanjem bi za one s kratkim rukama mogao biti bliže tijelu. Široki volumen motora također dosta širi stopala. Za veću slobodu kretanja nogu, mehanizam spojke na poklopcu kućišta postavljen je 30 milimetara naprijed u odnosu na ostale modele serije 650.
Motocikl je upravljiv i okretan, iako se tvornička specifikacija od 214 kg ne može svrstati u kategoriju laganih. To znači da je Bear samo tri kilograma lakši od Interceptora, što je najvjerojatnije zbog činjenice da koristi ispuh sa samo jednim ispušnim topom (umjesto dva). Također, umjesto Interceptorovih lijevanih naplataka, Bear koristi žbičane. Pohvalno - nabe i obruči su izrađeni su od aluminija. Malo i o modernim postavkama Beara. Zaslonom od četiri inča upravlja se putem dvije tipke na lijevoj strani upravljača. Isti se putem mobilnog telefona, odnosno Bluetootha može konvertirati u navigacijski sustav, slično kao i kod modela Himalayan 450 i Guerrilla 450.
Činjenica da se novi scrambler čini prilično teškim pri prvom kontaktu je i zbog kuta bočnog nogara, s obzirom na to da je stroj prilično nagnut i zahtjeva ponešto sile da ga uspravite. Čim počnete voziti, Bear odmah djeluje upravljivo, lagano i okretno. Kut zakretanja upravljača je velikodušan, a upravljivost stroja jednostavna. Dan prije ove vožnje po Lici i obali, isprobali smo ga i na autocesti. Relativno brzo postiže 160 km/h, može se i malo više – 167 km/h je najviša brzina navedena u tehničkim specifikacijama. Kratkohodni motor rado se vrti bez ‚rupe‘ u razvoju snage sve dok limitator ne prekine zabavu na 7500 o/ min.
Navodno je pronađeno oko osam posto više okretnog momenta zahvaljujući promijenjenom usmjeravanju ispuha. Navedeno je 56,5 Nm pri 5150 o/min – to je četiri više nego kod Interceptora. Ne zvuči puno, no primijeti se u vožnji. Paralelni dvocilindraš ima bolji odziv na gas i djeluje snažnije nego u sestrinskim modelima, iako je finalni prijenosni omjer gotovo istovjetan. Mjenjač također jako dobro radi svoj posao, ima kratke prijenosne omjere a šesti stupanj prijenosa nije overdrive već je pogonski. U šestom stupnju prijenosa pri brzini od 100 km/h radilica se u minuti rotira oko 4100 puta. Jedina zamjerka ide da mehanički dio poluge mjenjača – djeluje 'klimavo', no to nam nije smetalo u vožnji.
Svatko tko se znalački brzo proveze kroz lički labirint zavoja od prijevoja do obale, spoznat će manjkavosti stražnjeg ovjesa. Naime, Indijci su na Bearu ostavili samo 115 milimetara hoda stražnjih opruga, odnosno pet milimetara manje nego na Interceptoru. Razlog? Zbog većih kotača visina sjedala ne bi se trebala pretjerano povećati. Ipak, to ne objašnjava zašto amortizeri Showa čak i s najnižim mogućim prednaprezanjem nemaju negativan hod opruga i zašto nervozno reagiraju na neravnine. U oštrom su kontrastu s ugrađenom upside-down vilicom promjera 43 mm (također Showa), koja pak reagira osjetljivo, te je u konačnici vrlo mekana.
U usporedbi s ostalih pet modela serije 650, na Bearu se po prvi put koristio novi prednji kočioni disk. Promijenjen je ne samo dizajn, nego i materijal, hidraulični sustav kočione pumpe također je različit. Snaga kočenja prednjeg diska od 320 mm može se dobro dozirati, sustav nije previše oštar - vjerojatno da se početnici previše ne 'znoje' - ali je u konačnici ipak učinkovit i siguran. Usporavanje je linearno, može se kontrolirati pritiskom jednog prsta te savršeno pristaje motociklu ove kategorije. Bear je ujedno prvi motocikl Royal Enfielda s LED osvjetljenjem sprijeda i straga. Izrada je puno bolja od motocikala koji su još prije nekoliko godina stizali u Europu. To se poglavito odnosi na dubinu boje i kvalitete laka, kao i na varove. Da, ako tražite retro cool zrakom hlađeni scrambler koji vozi ukorak s vremenom, teško da ćete za cijenu od 7990 eura pronaći nešto bolje od Beara 650.
Tehnički podaci
Royal Enfield Bear 650
Motor
Zrakom/uljem hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje 2 x 34 mm, regulirani katalizator, alternator 156 W, akumulator 12 V/12 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac, sekundarni prijenos 2,533
Promjer x hod 78,0 x 67,8 mm
Obujam 648 cm3
Kompresija 9,5:1
Snaga 48 KS (34,9 kW) pri 7150 o/min
Okretni moment 57 Nm pri 5150 o/min
Statička buka 86 db(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri, podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 320 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 270 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Žbičani kotači, 2.50 x 19; 3.50 x 17
Gume 100/90 19; 140/80 R 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1460 mm, kut glave okvira 63,9 stupnjeva, predtrag 117 mm, hod sprijeda/straga 130/115 mm, visina sjedala 830 mm, suha masa 214 kg, ukupna dopuštena masa 400 kg, spremnik goriva/rezerva 13,7/2,9 litara
Garancija tri godine
Boje zelena, zlatna, bijela
Cijena od 7990 eura
Zajednica | Komentari