Test | Royal Enfield Classic 650: Bez prave konkurencije
U skladu s manjim izvedenicama obujma 350 i 500 ccm, Royal Enfield napokon je predstavio i Classic 650. Prva vožnja
„Hej, kakav je to predivan stari motocikli?” – govori nam znatiželjnik iz automobila dok čekamo zeleno svjetlo na semaforu. “Nije star, potpuno je nov!" - odgovaramo mu, što izaziva nevjerojatno čuđenje kod našeg sugovornika. Ne može postavljati daljnja pitanja jer se na semaforu pali zeleno i krećemo. U retrovizoru se vidi kako mu je vrat sve duži i još dugo gleda za nama.
Ovaj mali susret neće biti jedini takve vrste i zapravo govori sve o novom Royal Enfieldu Classicu 650. Svačiji je miljenik, privlači apsolutno sve poglede. Još je klasičniji od svojih sestrinskih modela Continentala GT-a ili Interceptora, koji bi se stilski mogli svrstati u modele iz 1970-ih. Svatko tko prvi put vidi Classic 650 pomislit će da se vratio u 1950-e.
Za one upućene nije nikakvo iznenađenje da Indijci sada nude i ovu varijantu pogonjenu zrakom hlađenim motorom obujma 650 ccm. Classic 350 je svojedobno bio najuspješniji model Royal Enfielda koji je stvorio snažne temelje na kojima je tvrtka rasla i napredovala. Između 2010. i 2015. godine, Royal Enfield je mjesečno proizvodio oko 50.000 primjeraka Classica 350, koji je uz Classic 500 iznimno popularan, posebice u domovini.
Sada s modelom 650, koji se smatra velikim motociklom u mnogim zemljama u usponu diljem svijeta, žele osvojiti europsko i američko tržište. Je li to doista moguće sa svega 47 KS, ostaje za vidjeti. Ali, prilike postoje jer prave konkurencije - praktički nema. S jedne strane, niti jedan drugi proizvođač nema tako tehnički suvremen a savršeno izrađen klasičan motocikl u svojoj ponudi. S druge strane, motocikli poput Kawasakija W 800 ili Triumpha Bonnevillea T100 puno su skuplji, a Harleyjevi legendarni, zračno hlađeni početni motori od 883 ccm odavno više ne postoje.
Da sumiramo: sve nabrojane okolnosti u osnovi prostiru crveni tepih ispred Classica 650. Javlja se oblim i uglađenim radom motora odmah nakon startnog impulsa. Već na prvih nekoliko metara dolazite u iskušenje povući paralele sa sestrinskim modelom Shotgunom 650, s kojim Classic dijeli okvir i pogonsku jedinicu. Svatko tko u prodajnom salonu Royal Enfielda pogleda ova dva modela jedan pored drugoga, mogao bi zaključiti da je Shotgun zapravo modernija verzija Classica. Nadajmo se da se ova dva modela neće kanibalizirati, bila bi to prava šteta.
Vizualno, opasnost je mala jer i jedan i drugi na ciljniku imaju različite grupe kupaca. A smislu osjećaja vožnje? Isprva se pažljivo probijamo vijugavim magistralnim cestama, a povjerenje raste sa svakim novim kilometrom. Unatoč malo većim dimenzijama guma u usporedbi sa Shotgunom i rezultirajućim žiroskopskim silama, Classic 650 je vrlo jednostavan za rukovanje. Pod uvjetom da se zakotrlja. Onaj tko će ga gurati, itekako će primijetiti njegovih 243 kilograma mase.
Već od prvih kilometara intuitivno se zaljubljujete u opušteni položaj sjedenja. Solo sjedalo je visoko 800 mm, straga je široko a sužava se u pravcu spremnika goriva. Podjednako je prikladno i za visoke i za niske vozače, a ima dovoljno prostora i za mijenjanje položaja sjedenja. U izravnoj usporedbi sa Shotgunom, Classicov spremnik je nešto veći i ima 14,8 litara. Upravljač je bliže vozaču, a oslonci za noge postavljeni su na sličan način. Ovaj raspored osigurava izuzetno opušten, uspravan i udoban položaj sjedenja. Osjećate se opušteno, smireno i slobodno dok jezgroviti zvuk dopire iz dva prigušivača. Ne previše tiho, a niti previše nametljivo.
Osjećaj 'vječnog vikenda' mogao bi biti još smireniji da je dobro poznati i često ugrađivani paralelni twin konstruiran tako da ima duži hod ili da ima malo veću masu zamašnjaka. Primjerice, kao kod njegovih manjih izvedenica obujma 500 ili 350 ccm. Ali nije. Lako se vrti u okretaje, čisto reagira na komandu gasa čak i kad je hladno, a sa svojih 47 KS ne 'čupa' stabla već samo grmove. Ipak, dobro pristaje uz formu Classica, jer se zračno hlađeni motor može ugodno voziti i na niskim okretajima, iako brzi manevri pretjecanja zahtijevaju angažman u višem radnom području. Ali, onaj tko kupi Classic 650 ne želi se utrkivati, već uživati. Jedino bi ugođaj promjene opterećenja mogao biti malo nježniji. Nevažno.
Zona komfora ovog bezvremenskog klasika je između 30 i 120 km/h, što se dobro uklapa u šumu znakova koje susrećemo putem. Ako ipak odlučite voziti brže i i u određenim situacijama morate naglo kočiti, možete vjerovati dvama zasebnim diskovima. Osobito je stražnja kočnica sa svojim diskom od 300 mm učinkovitija nego što biste na prvu očekivali. Međutim, prednja poluga prilikom snažnih kočenja u nuždi zahtijeva pritisak s tri prsta umjesto s dva. Prednja vilica lako podnosi ove akcije, dovoljno je prigušena i reagira prikladno situaciji. Barem za motocikl u ovoj cjenovnoj kategoriji.
Što se pak tiče udobnosti, straga ne treba očekivati čuda. Hod amortizera (koji imaju pet razina postavki prednapregnutosti) od 90 milimetara, zaslužuje opis 'tvrdo'. No, to je vjerojatno zbog činjenice da prosječni Indijac uvijek putuje s barem jednim putnikom. Kao i Shotgun, i Classic 650 dolazi sa sjedalom koje se može demontirati.
Tijekom pauze odvajamo trenutak vremena da pažljivije pregledamo cijeli stroj. Kritični komentari iz prošlosti o lošim zavarenim spojevima ili zamršenim snopovima kabela davno su nestali. Classic 650 je zaista kvalitetno izrađen. Činjenica da su dijelovi poput blatobrana, njihovih masivnih nosača, pa čak i legendarni poklopac prednjeg svjetla izrađeni od metala, povećava ukupnu masu motocikla, no suprotno tome ga čine i vrijednim u odnosu na potencijalne konkurente. Raduju nas detalji poput podesivih ručica, fine spojke i prednjeg svjetla u LED-tehnologiji. Gledano iz perspektive financijskog ulaganja od 7700 eura, Classic 650 se pretvara u motocikl koji itekako privlači pažnju znatiželjnika. Pogotovo onu ljubomornih susjeda.
Tehnički podaci
Royal Enfield Classic 650
Motor
Zrakom/uljem hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje, 2 x Ø 34 mm, regulirani katalizator, alternator 156 W, akumulator 12 V/12 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, poginski lanac, sekundarni prijenos 2,533.
Promjer x hod 78,0 x 67,8 mm
Obujam 648 cm³
Kompresija 9,5:1
Snaga 47 KS (34,6 kW) pri 7250 o/min
Okretni moment 52 Nm pri 5650 o/min
Statična buka n.p.
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, motor noseći element, klasična vilica, Ø 43 mm, čelična stražnja vilica, dva amortizera, podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk Ø 320 i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk Ø300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, ABS.
Žbičani alu-kotači 2.50 x 19; 3.50 x 18
Gume 100/90-19; 140/70 R 18
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1475 mm, kut glave okvira 64,5 stupnjeva, predtrag 105 mm, hod sprijeda/straga 120/90 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 243 kg, ukupna dopuštena masa 407 kg, spremnik 14,8 litara
Boja crna/krom, plava, crvena, zelena
Garancija tri godine
Cijena od 7690 eura
Zajednica | Komentari