Motorevija
PRETRAGA
2024-12-11 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Moderni roadster iz Indije ima ambiciozne planove na europskom tlu. Iza njih ne stoji samo fer cijena od 5790 eura, već niz kvaliteta i vrlina



Kratka stanka u lokalnoj pekari ponekad nije samo brzi brunch s nogu, već i konstruktivni dijalog te sagledavanje šire perspektive. Kolega Radić je vidno iznenađen komplimentirao novom Royal Enfieldu Guerrilli 450 – "Da nema loga na spremniku, izdaleka bih pomislio da se radi o Ducatiju Scrambleru! Izbliza sam još više impresioniran, jer zapravo ne vidim značajne razlike između ova dva motocikla u završnoj obradi." I u pravu je, jer Guerrilla je fino zaokružen proizvod na kojem nema prostora za oštriju kritiku. Pogotovo u kontekstu cjenovnog razreda u kojem se natječe.



No, krenimo od početka. Prodaja indijske marke posljednjih godina raste snažno i kontinuirano - brojka od milijun motocikala godišnje doslovce je nadohvat ruke. U Hrvatskoj je pak Royal Enfield izgradio pozitivan imidž i skupio čvrstu bazu korisnika, čemu svjedoče i godišnja okupljanja ljubitelja marke poput 'One Ridea'. Sada je već poznato da se radi o karakternim, korisnički jednostavnim te ležernim motociklima po vrlo razumnoj cijeni. Guerrilla 450 se s cijenom od 5790 eura u potpunosti uklapa u ovaj kalup. Riječ je malenom, prozračnom, šik roadsteru koji je prema standardima Royal Enfielda iznenađujuće moderan. Da, u scrambler ruhu i u predivnim živahnim bojama 70-ih, ovo je definitivno najmoderniji dizajnerski izričaj u indijskom portfelju. Rekli bismo da je u prošlost uronjen sa stilom.

 

Gume nisu samo optički detalj. U kombinaciji s relativno izdašnim hodom ovjesa za jedan roadster (140/150 milimetara), itekako koriste u 'avanturističkim uvjetima' na cestama domaćeg, indijskog tržišta. Usput, Guerrilla i nije toliko mala i prozračna kao što izgleda - 184 kg s 90 posto goriva u spremniku za ovu je klasu poprilična brojka. Razloge možemo pronaći u zajedničkoj platformi s putnim endurom Himalayanom 450, kojeg smo na našem testu već opisali kao 'robustan heavy metal motocikl', što je zapravo tipično za ovu marku. Zahvaljujući nedostatku oplata, lakšim kotačima i manjem spremniku, Guerrilla je u odnosu na Himalayan skinula velikih 11 kg.

No, čim sjednete na rodster, kilogrami nestaju. Težište motocikla je nisko, okvir oko sjedala nešto je uži, a visoki upravljač i niska visina sjedala (780 milimetara) upravljanje čine dječjom igrom. Vozačima višeg rasta na raspolaganju je opcijsko više sjedalo (plus od 20 mm), koje opušta i kut svijanja koljena, jer su oslonci za noge postavljeni 30 milimetara više nego na Himalayanu. Postoji mnogo dodataka koji se mogu kupiti u paketu 'Inspiration Kits'. Prtljaga, vjetrobransko staklo i sl. su dodaci paketa Urban, dok su retrovizori na kraju upravljača ili rešetke na svjetlu dio 'Flat Tracka'. Novorazvijeni tekućinom hlađeni monocilindraš 'Šerpa 450' je u nastupu vrlo upečatljiv, a 40 KS i 40 Nm se u gradu i na magistrali pokazalo sasvim dostatnim.


 
Što se tiče hardvera, preuzet je nepromijenjen iz Himalayana, samo je mapiranje odrađeno malo sportskije i završni je prijenos prilagođen novoj namjeni. Obično monocilindrašima treba okretaja da funkcioniraju uglađeno, no Guerrilla već od 3000 o/min ubrzava glatko i linearno, te nudi prilično upotrebljivu dozu potiska. Mjenjač i spojka su jednostavni i laki za korištenje, odziv na gas je ugodan u svakom od dva dostupna moda vožnje. Za brže dionice i dulja putovanja Guerrillu ćete morati 'nasvirati' između 6000 i 7000 o/min. Tada ćete osjetiti i vibracije.

 

Vozi li se Guerrilla tako spretno kao što izgleda? Showin ovjes podešen u skladu s namjenom, geometrija koja je orijentirana na prednji kotač, skraćeni međuosovinski razmak... Precizno modificirani hardver Himalayana čini mali roadster iznimno zabavnim u prolascima kroz zavoje. Tipično za ovu klasu je da se Guerrillom ne može upravljati pretjerano precizno, no s druge strane je potpuno neutralna i laka za vožnju. Čak joj i brze promjene smjera iz dubokih nagiba ne stvaraju nikakve probleme. Gume Ceat Gripp XL su nam prije vožnje uzrokovale nervozu i tjeskobu, no na hladnom jesenjem asfaltu su uglavnom obavljale dobar posao. Tek su u debeloj hladovini šume, na vrlo klizavom asfaltu, pokazivale slabosti u prianjanju. Inače, monodisk sprijeda usporava dobro, no malo manje sile na poluzi i malo više transparentnosti kada je riječ o točki pritiska ne bi bilo naodmet.

 

Paket elektronike je gotovo raskošan za ovu cjenovnu ligu. Ne, nema sofisticirane pomoći u vožnji s kontrolom proklizavanja, ali ona niti ne nedostaje s obzirom na performanse. Međutim, opsežna povezivost - uključujući besplatnu navigaciju na elegantnom TFT-kokpitu - je sve samo ne uobičajena stvar. Baš kao i cijena koja se kreće između 5790 i 5990 eura (testni motocikl), a koja ovisi o odabiru boje.


Zaključak
Karakter, dizajn, završna obrada, dinamika vožnje, cijena! Atraktivni indijski mini roadster oduševljava u svakom pogledu i pokazuje da manje ponekad doista može biti više.


TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni jednocilindrični motor, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila, čašice, pulusuhi karter, ubrizgavanje Ø 42 mm, regulirani katalizator, alternator 418 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac
Promjer x hod 84,0 x 81,5 mm
Obujam 452 cm³
Kompresija 11,5:1
Snaga 40 KS (29,4 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 40 Nm pri 5500 o/min
Statična buka 91 dB(A)

Okvir, ovjes, gume
Čelični cjevasti okvir, prednja klasična vilica Ø 43 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda disk Ø 310 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk Ø 270 mm i čeljust s jednim klipom, ABS.
Alu-legura 3.50 x 17; 4.00 x 17
gume 120/70 R 17; 160/60 R 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski 1440 mm, kut glave okvira/predtrag n.p., hod sprijeda/straga 140/150 mm, visina sjedala 780 mm, masa praznog vozila 184 kg, dopuštena ukupna masa 375 kg, spremnik goriva 11,0 litara
Garancija tri godine (plus mogućnost dvije godine produljenog jamstva)
Boje plavo-bijela, žuto-crna, crno-crvena, zlatno-crvena, srebrna
Cijena od 5790 eura (testni motocikl: 5990 eura)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R