Motorevija
PRETRAGA
2022-11-03 , Autor: Ante Radić, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Iako dijele istovjetnu platformu koja podrazumijeva jednocilindarski motor obujma 411 ccm unutar čeličnog cjevastog okvira, razlike u promjeru prednjeg kotača i hodu ovjesa, kao i dizajnerske intervencije usmjeravaju ih prema drukčijim profilima kupaca



Himalayan smo dobro upoznali još početkom 2019. kad je Royal Enfield i službeno stigao na hrvatsko tržište zahvaljujući ovlaštenom uvozniku, tvrtki Novema Nova iz Draganića. Kao najpovoljniji model u cjeniku, simpatični jednocilindarski adventure bio je dobrodošlo osvježenje na domaćem tržištu. Iako pomalo rudimentaran, Himalayan nije glumio nešto što nije, već se pokazao kao sasvim iskren i sposoban motocikl umjerene snage koji podjednako dobro diše u uvjetima svakodnevice, ali i vikend izletima te duljim putovanjima bez obzira na vrstu podloge.





Zahvaljujući prednjem kotaču promjera 21 cola lako se udaljava od asfalta, a žbičani naplatci i dug hod ovjesa od 200 mm sprijeda i 180 mm straga čine ga sposobnim alatom za makadamske i zemljane putove. Kao najveću manu istaknuli smo relativno slabašnih 25 KS, a sukladno karakteru i koncepciji, gornja granica ugodne vožnje postavljena je na 100 km/h.

 

Uprava Royal Enfielda dobro prati trendove, pa su primijenili dobro prokušan recept iz autoindustrije, gdje je uobičajeno da na postojećoj platformi nastaje veći broj modela koji se prvenstveno razliku po stilskom oblikovanju. Takvih primjera sve je više i u motoindustriji, a jedan od cjenovno najpristupačnijih je upravo Scram 411. Da, u jednu ruku to je Himalayan s dva cola manjim prednjim kotačem. Međutim, postoji još nekolicina tehničkih detalja, a zatim i drukčiji stilski dojam na račun kojeg Scram 411 ima opravdanje stajati u cjeniku kao zaseban model.



Prvenstveno se obraća urbanoj publici, a dojam avanture potisnut je u drugi plan. Scram je elegantniji i kompaktniji u prednjem dijelu, nema vjetrobran i prednje svjetlo je bolje uklopljeno u siluetu motocikla. Također, izostavljeni su i bočni štitnici na čijim mjestima nalazimo male panele sa stiliziranim natpisom brenda. Sjedalo je jednodijelno, a rep motocikla djeluje vitkije zbog izostanka stražnjeg nosača prtljage kakav nalazimo na Himalayanu. No, tu je praktičan rukohvat za suvozača koji može dobro poslužiti za vezanje manje putne torbe i slično. Instrumenti su minimalistički, preneseni s modela Meteor 350, a tu je i proširena ponuda živopisnih kombinacija boja na račun kojih Scram djeluje vrlo upadljivo.



Osim dva cola razlike u promjeru prednjeg kotača, postoje izvjesne razlike i u hodu prednjeg ovjesa. I dok Himalayan ima jasne terenske pretenzije na račun 21-colnog kotača sprijeda (hod 200 mm), Scram ima manji 19-colni kotač (hod 190 mm) kojem također nisu strani izleti izvan asfalta. Dimenzije stražnjih kotača su identične, kao i hod stražnjeg ovjesa od 180 mm. No, istovjetna platforma u kombinaciji s prednjim kotačem od 19 cola kakav se ugrađuje na Scram generira manje razlike u geometriji, odnosno kutu glave okvira koji je za pola stupnja strmiji, kao i međuosovinskog razmaka koji je kraći za 10 mm. Posljedično, Scram ima i manji odmak od tla (200 mm), dok Himalayan s 220 mm ima bolju prohodnost kroz teže terene.

 

Za manje zahtjevan makadamski offroad dobro će poslužiti i Scram, ali kod njega nije moguće isključiti ABS na stražnjem kotaču, što samo po sebi šalje poruku da ga treba percipirati kao cestovno orijentirani Himalayan. U svakom slučaju, Scram je agilniji i okretniji motocikl u uvjetima svakodnevnog korištenja, a nije zanemariva ni razlika u masi od punih 14 kg, zahvaljujući čemu je lakše manevrirati u mjestu, odnosno provlačiti se kroz kolone zaustavljenih automobila. Posljednja, ali ne i suviše bitna je razlika u visini sjedala u svega 5 mm, pa je Scram nijansu bolje prilagođen vozačima nižeg stasa.

 

Za kupce u dvojbi, dobra je vijest što razlika u cijeni nije i ne može biti presudan faktor prilikom donošenja konačne odluke. Budući da je Himalayan istinski adventure model sa svim karakteristikama koje se vežu uz taj pojam, jasno da je neznatno skuplji i cijena mu kreće od 43.000 kn. Scram je povoljniji za 1500 kn, ali ne zato što je manje sposoban, već je riječ o drukčije profiliranom motociklu koji se bolje snalazi u gradskoj svakodnevici.

 

Na kraju dana potencijalni kupac treba se zapitati u kakvim uvjetima će pretežno koristiti motocikl, a nema ništa loše ni u tome da odluku donese srce, a ne razum. U oba slučaja radi se o podjednako sposobnim motociklima u okviru snage motora i niti jedan vas neće zakinuti u doživljaju slobode.


TEHNIČKI PODACI
Scram 411


Motor
Zrakom/uljem hlađeni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet stupnjeva prijenosa, pogonski lanac
Promjer x hod 78,0 x 56,0 mm
Obujam 411 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 24 KS (17,8 kW) pri 6500 o/min
Okretni moment 32 Nm pri 4250 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Gume 100/90-19, 120/90-17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1455 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 190/180 mm, visina sjedala 795 mm, suha masa 185 kg, spremnik goriva 15 litara
Garancija dvije godine
Boje bijelo-crvena, srebrna, grafitno-crvena, grafitno-plava, grafitno-žuta
Cijena od 41.500 kn


TEHNIČKI PODACI
Himalayan 411


Motor
Zrakom/uljem hlađeni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet stupnjeva prijenosa, pogonski lanac
Promjer x hod 78,0 x 56,0 mm
Obujam 411 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 24 KS (17,8 kW) pri 6500 o/min
Okretni moment 32 Nm pri 4250 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Gume 90/90-21 sprijeda, 120/90-17 straga

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1465 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 200/180 mm, visina sjedala 800 mm, suha masa 199 kg, spremnik goriva 15 litara
Garancija dvije godine
Boje maskirno zelena, crna, crvena, plava, siva, srebrna
Cijena od 43.000 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750