Motorevija
PRETRAGA
2022-08-23 , Autor: Rolf Henniges
Bookmark and Share

Izuzetno okretan, lagan i pristupačan motocikl s očekivanom cijenom od 36.000 kn u prodaju stiže u listopadu



Od svih Royal-Enfield motocikala prodanih 2021. - bilo ih je 621.197 – na Indiju otpada 550.557 komada. To iznosi 88 posto ukupne proizvodnje. Dakle, Europa i ostatak svijeta su samo tržišna niša za Indijce. No, to bi se trebalo promijeniti, a novi Hunter 350 bi tome trebao dati veliki doprinos.

I vjerojatno hoće. Jer mnogi indijski kolege koji su predani Royal Enfieldu i s kojima smo razgovarali na prezentaciji u Bankoku bili su - razočarani. Jer, Hunter je preokretan, prelagan, previše praktičan da bi bio pravi Royal Enfield. Što? Čovječe, kakvih vi problema imate! Ali, ono što zvuči kao kraj kulta iz njihove perspektive, sigurno će otvoriti mnoga druga vrata. Tome se nada i B. Govindarajan, direktor tvrtke koji je pratio cijeli događaj. Opisuje Hunter 350 kao monumentalni temelj za daljnji uspjeh tvrtke.

 

Mehanički, pogon je potpuno identičan onom ugrađenom u sestrinski model Meteor, mali cruiser koji je dospio na liste najprodavanijih modela u mnogim dijelovima Europe. Zbog drugačijeg ispušnog sustava, modificiranog filtra zraka plus nove mape, motor malo spontanije reagira na komande gasa nego u Meteoru. Okvir i gotovo svi dodaci također su dorađeni, a to možete osjetiti već u prvom kontaktu.

Stroj, koji s punim spremnikom teži samo 181 kilogram, na dojam je lagan kao perce. 'Struk' mu je uzak, visina sjedala je samo 790 milimetara. Zbog toga će oni nižeg rasta biti itekako sretni. Upravljač fino leži u rukama, sjedi se uspravno i osjećate osnovno povjerenje čim uspostavite kontakt s njime. Ono što zvuči pozitivno ima i lošu stranu. Hunter se ponaša kao 125-ica pod vozačima višim od 1,85 metara.

 

Stoički miran prazan hod koketira sa šarmom vrlo uglađenog motora. Zbog svog dizajna - zračno hlađen, dva ventila - i homologacije Euro 5, u crno lakiran pogonski agregat isporučuje samo 20,2 KS na stražnji kotač. Da bi se to postiglo, radilica se mora okrenuti 6100 puta u minuti. Njegov najveći okretni moment od 27 Nm dostupan je već pri 4000 okretaja.

Neki će sada reći da su ovo vrijednosti koje se pripisuju zrakom hlađenim monocilindricima od 250 ccm iz 80-ih! I potpuno su u pravu. Ali ono što vas u ovoj zemlji jedva mami da skačete od sreće, u Aziji se smatra velikim motociklom i statusnim simbolom. Jednu stvar ne smijemo zaboraviti: dok se vožnja motociklom u Europi dosljedno smatra luksuznim užitkom, u Aziji je to ključ mobilnosti. Otprilike milijardu Azijata svaki dan juri na posao na malim motociklima od 1/8 litre ili radi na njima. To je ogroman potencijal. A budući da lokalne plaće, a time i potražnja, rastu, Hunter će zajamčeno opravdati svoje ime. Namijenjen je rastućoj srednjoj klasi kojoj je, iako si još ne može priuštiti automobil, dosta vožnje s desetak konjskih snaga. Hunter 350 je dvostruko više konjskih snaga no što im ovdje inače stoji na raspolaganju.

 

Da bi Hunter postao 'radna mazga', mora i umjereno trošiti. Stroj bi prema riječima inženjera trebao popiti nešto više od tri litre na 100 km, a spremnik ima 13 litara. Teoretski doseg od dobrih 400 kilometara je izvanredan za tako mali, klasični motocikl.

Kako bi ova prezentacija postala događaj koji će novinari dugo pamtiti, testna ruta nas vodi kroz Bangkok u ponoć. Sparno je, vruće, na kraju krajeva, sezona je monsuna. Mirise je teško opisati, mješavina ispušnih plinova, vruće pržene hrane, egzotičnih začina i kanalizacije. Upravljač je dovoljno uzak da se provlačite kroz beskrajne prometne gužve, u prvoj brzini i uz potporu spojke osjećate svoj put u predgrađa Bangkoka.

 

Hunter je uvijek ugodan. Doziranje spojke? Savršeno. Promjena stupnjeva prijenosa? Precizna. Odziv gasa? Dobar. Kočnice? Nenametljivo obavljaju svoju funkciju. Cesta je konačno slobodna, već je dobrano iza ponoći. Tek smo nakon toga morali istražiti dopuštenu najveću brzinu unutar Bangkoka - maksimalno je dopušteno 50 km/h. Naš turistički vodič uzeo je 50 km/h od ponoći kao preporučenu brzinu, koju NIKADA ne bi trebalo smanjivati. To je dobro, jer inače nikad ne bismo saznali da kazaljka brzinomjera dosta brzo doseže 80 km/h, ide dobro do 105, a u nekom trenutku, nakon nekoliko pokušaja, pokazuje i 120 km/h.

Prema proizvođaču, trebalo bi biti moguće postići stvarnih 114 km/h. Kako bi se to postiglo, singl prolazi kroz sve stupnjeve prijenosa i ugodno vibrira. Kontrabalansna osovina uklanja loše vibracije, a zadnjem, petom stupnju prijenosa, motor s dugim hodom djeluje tromo, ali mu opraštate. Pogon je elastičan u cijelom rasponu brzine. Također ne smeta ako ubrzavate iz niskih okretaja u petom stupnju prijenosa. I to je zabavno, jer osjećaj vožnje i zvuk su onakvi kakvi trebaju biti.

 

Motocikli koje smo vozili u Bangkoku su bili predserijski, dok će serijska proizvodnja krenuti u rujnu (u prodajnim salonima u Hrvatskoj od listopada 2022.). Upravljanje modelom 350 jednako je besprijekorno kao i ponašanje upravljača. Relativno veliki kut zakretanja savršena je simbioza s kratkim međuosovinskim razmakom od samo 1370 milimetara. Imponira i mali krug okretanja (važno u gradskom prometu), a elementi ovjesa svoj posao obavljaju zadovoljavajuće. Sa 130 milimetara hoda sprijeda i 102 milimetra straga, ne stvaraju pretjeranu udobnost poput nekih putnih endura, ali vrlo zadovoljavajuće apsorbiraju grube udarce a pritom mali motocikl cijelo vrijeme ostaje stabilan.

Kad je riječ o gumama, Indijci se oslanjaju na Ceatov Zoom XL. Kolege koji su vozili po mokrom pozivali su na oprez. Na suhom, međutim, ima dovoljno gripa. Završna obrada je kao iz 70-ih, s malo plastike i puno jednostavnog čelika, što omogućuje popravke koje obavlja seoski kovač čak i u najudaljenijim rukavcima Pampe.

 

Teško da imamo pravih zamjerki, pogotovo kada se uzme u obzir očekivana cijena. U Tajlandu se Hunter nudi za protuvrijednost od 3500 eura, u matičnoj Indiji dostupan je u izlozima već od 2000 eura. Na temelju ovih cijena i u odnosu na one sestrinskog modela Meteor, kao i najavama hrvatskog uvoznika Novema Nove, Hunter bi kod nas trebao koštati oko 36.000 kuna tj. 4800 eura. Ovo je objava rata za etablirane marke, a ujedno i poziv svima koji su oduvijek željeli voziti okretni heritage motocikl bez da potroše bogatstvo na njega. Dakle, sretan lov Royal Enfielde!

TEHNIČKI PODACI

Motor
Zrakom-uljem hlađeni jednocilindarski četverotaktni motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, alternator 221 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,800
Promjer x hod 72,0 x 85,8 mm
Obujam 349 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 20 KS (15 kW9 pri 6100 o/min
Okretni moment 27 Nm pri 4000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 270 mm i plivajuća čeljust sa jednim klipom, ABS
Kotači 3.00 x 17, 4.00 x 17
Gume 110/70-17, 140/70-17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1370 mm, kut glave okvira 65,0 stupnjeva, predtrag 96 mm, hod sprijeda/straga 130/102 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 181 kg, dopuštena ukupna masa 360 kg, spremnik goriva/rezerva 13/5 litara

Garancija dvije godine
Boje plava, crvena, crna, srebrna, bijela, siva
Cijena nije poznata (oko 36.000 kuna / 4800 eura)






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)