Motorevija
PRETRAGA
2022-06-21 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Petar Santini
Bookmark and Share

Urbani avanturist bi u jednakoj mjeri trebao vladati situacijama u svakodnevici te biti spreman na avanture. Prva vožnja otklonila je sve nedoumice


Usporedo s europskom premijerom, domaći uvoznik Royal Enfielda - Novema Nova - već je u svom prodajnom salonu imao Scram 411 raspoloživ za testnu vožnju. Novi Royalov urbani avanturistički monocilindrik baziran je na dobro poznatom Himalayanu s kojim dijeli motor, okvir te prijenos. Dakle, na osnovi prijašnjih iskustava možemo jamčiti da je riječ o vrlo štedljivom pogonskom agregatu norme Euro5 koji razvija 24 KS pri 6500 o/min te 32 Nm pri 4250 o/min. No je li ova skromna 'ergela' dovoljna za svladavanje naših prometnica? Ako na otvorenoj cesti pratite tok prometa, a niste pretjerano skloni egzibicijama i razvijanju visokih brzina na ravnim dionicama, sasvim sigurno. 


Naravno, Scram 411 kao takav nije 'raketa' od motocikla, to je valjda svima jasno, već je svojim performansama i komponentama prilagođen podjednako fluidnom i opuštenom tempu krstarenja pri brzinama oko 100 km/h. S druge strane, u urbanim sredinama oduševljava lakoćom upravljanja i dinamikom. Činjenica je da spojka i mjenjač rade relativno uglađeno i harmonično te također pridonose iznenađujuće dinamičnom iskustvu vožnje. Isto tako, dobra vijest je da - koliko god ga 'žmikali' na gasu - uživat ćete u potrošnji od svega 3,2 litre na 100 kilometara. Zahvaljujući velikom spremniku kapaciteta 15 litara, ostvariv je doseg od 450 do 500 kilometara, što je u ovoj klasi rijetkost.


U Royalu to nisu napravili samo da bi se mogli pohvaliti brojkama na papiru, već su u obzir uzeli one koji će na Scramu htjeti svladavati i duže etape, a one ne bi trebale biti problem jer ergonomija podržava tu namjenu. Zahvaljujući visokom upravljaču, širokom kutu svijanja koljena te udobnoj podstavljenosti sjedala, ovaj Royal Enfield vas poziva da uživate u turama. Ležerno ustoličeni u sjedalu vrlo lako padate u nagib te uz lagane korekcije upravljača svladavate sve vrste zavoja. Standardne gume Ceat-Gripp - kada je Royal Enfield u pitanju - nude dovoljno gripa čak i na asfaltu osrednje granulacije, a također su prikladne i za izlete na makadam. Terenskoj orijentaciji odgovara i okvir Scrama 411.
 

Dugi hod ovjesa (190 milimetara sprijeda, 180 milimetara straga) i mekana postavka opruga lako se nosi s većim neravninama i rupama te pruža solidnu porciju komfora.Za razliku od Himalayana koji sprijeda ima 21-colni kotač, Scram se kotrlja na dimenziji od 19 cola koja u moto svijetu slovi kao kompromis za off-road i on-road. A da je taj kompromis vrlo uspješan, pokazuju vozno-dinamička svojstva Scrama 411 koji bi trebao podjednako oduševiti početnike, ali i povratnike u svijet motocikala. Lagane zamjerke imamo samo na kočni sustav koji, budući da se radi o novom motociklu s vrlo malo prijeđenih kilometara, još ne radi sasvim na visini zadatka. Na prednjem kotaču ni jednom nismo uspjeli isprovocirati uključivanje ABS-a, a sa spužvastim osjećajem na poluzi kočnice smo se već susreli i na Himalayanu. S brojem kilometara kočni sustav bi trebao postati snažniji i precizniji za doziranje.
 

S druge strane, pohvalit ćemo instrumente. Osim analognog brzinomjera s digitalnim zaslonom ispod kojeg su pokazivač goriva i druge informacije poput brojača puta..., postoji i poseban zaslon u boji za serijski (da, zaista se ne nadoplaćuje) navigacijski sustav. Uz aplikaciju Royal Enfield, odredište se može postaviti unaprijed, a zatim se na ovom zaslonu može reproducirati navigacija u obliku strelica, odnosno pokazivača smjera. Riječ je o jedinstvenoj karakteristici u klasi motocikala za 40-ak tisuća kuna.

TEHNIČKI PODACI
Motor
Zrakom/uljem hlađeni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet stupnjeva prijenosa, pogonski lanac
Promjer x hod 78,0 x 56,0 mm
Obujam 411 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 24 KS (17,8 kW) pri 6500 o/min
Okretni moment 32 Nm pri 4250 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Gume 100/90 19, 120/90 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1455 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 190/180 mm, visina sjedala 795 mm, suha masa 185 kg, spremnik goriva 15 litara
Garancija dvije godine
Boje bijelo-crvena, srebrna, grafitno-crvena, grafitno-plava, grafitno-žuta
Cijena od 41.500 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Gilera Runner 50 SP Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)