Motorevija
PRETRAGA
2010-12-06 , Autor: Danijel Puljek, Slike: GEC
Bookmark and Share

Pod logotipom scarabea, uspješnog talijanskog sinonima za gradske skutere, krije se izvrsno osmišljen kompaktni skuter manjeg obujma porijeklom s Istoka


 Motogalerija Scarabeo 200 ie - Prava mjera

U ovo „ludo“ doba kada više ništa nije isto kao prije, barem kada se o interesu i mogućnostima nas kupaca na tržištu motocikala i skutera radi, doživjeli smo nešto uistinu divno. Naime, na testu smo provozali Aprilijin model scarabeo 200 koji se prodaje po vrlo privlačnoj cijeni od 23.900 kuna. Tajna njegove „niske“ cijene je ponajprije u izradi u kineskim pogonima Piaggiove grupacije, zatim nešto starija mehanika te naposljetku jednostavnija izvedba. Treba li vas odbijati zbog toga? Nikako!

Iako nas je najezda jeftinih i uistinu loših dvokotača s Istoka podosta iziritirala svojim jeftinim rješenjima, šarenilom te nadasve privlačnim cijenama kojima - premda odavno znamo onu staru „Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino“ - nismo mogli odoljeti, ovdje je ipak stvar drukčija.
Naime, scarabeo 200 ie nije samo jeftinija kopija svog originala, već ima i vlastitu osobnost i kvalitete. Kao prvo, iznimno je privlačan i elegantan, s izvrsno pogođenom ergonomijom vozačke pozicije. Kada sjednete na njega, sjetite se i originala i, primjerice, honde SH ili kymca peoplea.

Sve su to modeli koji izvrsno pristaju vozaču, s dobro podešenom visinom ravne podnice, udobnim sjedalom i širokim upravljačem koji omogućuje dobru voznost u gradu. Na scarabeu 200 ie je svemu tome pridodana pregledna instrumentna ploča s kombinacijom analogno-digitalnih prikaznika. Podataka je više no što ih trebate, a posebice valja pohvaliti podatke putnog kompjutora koji se mogu izlistati na LCD-ekranu, i to pomoću tipke mode na desnoj ručki. I neki skuplji modeli nemaju toliko podataka na raspolaganju, a možemo nabrojati samo neke: sat, ukupni brojač kilometara, dnevni brojač, napon punjenja akumulatora, vanjska temperatura....Uz to, iznad instrumenata smjestio se malen vjetrobran koji vozača dobro štiti od udara vjetra do najviše brzine od 120 km/h prema instrumentima, a suvozaču su namijenjeni bočni oslonci za noge odvojeni od podnice te rukohvati koji su ujedno i dio prtljažnika-nosača kofera.

  Motogalerija Scarabeo 200 ie - Prava mjera  Motogalerija Scarabeo 200 ie - Prava mjera
  Motogalerija Scarabeo 200 ie - Prava mjera

I vozač i suvozač se na poziciju ne trebaju žaliti, a na scarabeo stanu i viši vozači. No, stoga pod sjedalo ne stane gotovo nikakva kaciga osim najmanjih jet-modela. Taj nedostatak prostora pod sjedalom te kopča za prtljagu na prednjici sjedala, koja je postavljena prenisko podnici, ujedno su i svi prigovori koje možemo uputiti tom modelu. Stoga predlažemo da odmah pri kupnji dodate i putni kofer. Bit će svakako jednostavnije u njega odložiti postojeću kacigu nego tražiti onu koja stane pod sjedalo.

Također, vozne osobine su na visini zadatka, a najprije treba pohvaliti kočnice koje zahvaljujući integralnom sustavu kočenja imaju izniman „ugriz“ i dobro se doziraju. Nije znatno niže na ljestvici pohvala ni motor koji je opremljen ubrizgavanjem, četiri ventila, dvije bregaste u glavi te dva moda rada - eco i sport. Dok u modu sport razvija svoju nominalnu snagu od 19,3 KS, u modu eco je nešto slabiji, ali i troši prosječno sedam posto manje goriva. Ipak, u vožnji se ta razlika gotovo ni ne primijeti, a u oba moda skuter ubrzava intenzivno i jednolično. Potrošnja se vrti oko tri litre na 100 km, pa ćete sa spremnikom obujma 8,5 litara, smještenim pod sjedalom, stalno „koketirati“ s dosegom od gotovo 300 km. Eventualnim nedostatkom motora može se smatrati što zadovoljava tek ekološku normu Euro 3.

No, ovjes je na razini niže od kočnica i motora, što nikako ne znači da je loš. Samo katkad prednji i stražnji ovjes na neravninu odreagiraju neujednačeno pa nepotrebno ljuljuškaju skuter.

U svakom slučaju, puno pohvala i malo prigovora dovoljno je da - trebate li gradski skuter - razmotrite taj model. Zbog njegovog porijekla ne trebate strahovati jer je scarabeo iznimno dobro osmišljen i sastavljen. Više razmišljajte o tome da kupujete skuter koji će dugo imati vrijednost i koristiti vam, i to za „samo“ 23.900 kuna. Sve u svemu, mnogim vozačima je spoj koji nudi scarabeo 200 uistinu - prava mjera.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motorevija vam preporu�a!

Ovdje može biti vaš oglas!





xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XT660X Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) KTM 690 Duke BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)