Motorevija
PRETRAGA
2025-10-20 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Suzuki
Bookmark and Share

Retro izvedbe nastale na tehničkoj bazi modela GSX-8S ne donose samo novi vizualni dojam, već i kvalitetu dižu na novu razinu



Zanimljiv detalj na bočnoj oplati novog Suzukija GSX-8T/TT-a 'bode u oči'. U biljaru je '8' najvažnija kugla, ona odlučuje o pobjedi ili porazu, a u Suzukiju Osmica definitivno postaje središte modelske game. Na naše veliko iznenađenje, Suzuki u Ljubljani nije predstavio crossover/sport-touring izvedenicu platforme 800, o kojima se dosta pričalo, već je iz šešira izvukao vrlo moderni retro uradak. Inspirirani povijesnim T 500 Titanom (dvotaktni dvocilindrični motor, od 1968. do 1975.), na startnoj liniji nalaze se dva nova modela - GSX-8T i GSX-8TT. Potonji dolazi s prepoznatljivom maskom prednjih svjetala u stilu legendarnog GS-a 1000, što ga čini dodatno atraktivnim.

Oznaka 'T' u Hamamatsuu nipošto ne ide u smjeru 'touring' već znači - 'Timeless' tj. bezvremenski. Za to postoji dobar razlog. Arthur Vidal je Francuz i radi u Suzukijevom europskom centru za razvoj dizajna u Torinu. Ponosni je vlasnik modela T 500, koji ga je inspirirao u stvaranju ovih modernih klasika. Sa svojim dizajnerskim timom vješto je spojio francuski stil s talijanskom ležernošću.

 

Cijela tehnička osnova izravno je izvedena iz dobro poznatog GSX-8S-a. Motor, čelični okvir s pričvršćenim cjevastim rešetkastim stražnjim dijelom, aluminijska stražnja vilica, kotači, gume, kočnice, ovjes, under-engine-ispuh - jednostavno sve! A Dok ga gledamo u predvorju hotela u Ljubljani, teško je u to povjerovati. Okruglo LED prednje svjetlo s horizontalnim dnevnim svjetlima povijesna je, ali i vrlo moderna interpretacija. Čitava svita inženjera se kune da je ovo najsvjetlije (LED) prednje svjetlo u povijesti Suzukija. Dvodijelno sjedalo s križnim šavom također podsjeća na epohu 70-ih. Sjedalo ima novi spužvasti materijal, te modificiranu i udobniju konturu s više prostora za suvozača no na sestrinskom S-u.

A tu je i još jedan specifični detalj - elegantni retrovizori na kraju upravljača, prvi put na jednom serijskom Suzukiju. Visoke su kvalitete, nosači su ručni rad. Kvalitetan je i cijeli motocikl – dubina laka, detalji poput lijepljenih slova na metalnom spremniku goriva, nosači upravljača, plastični dijelovi itd.

 

Vrijeme je i da sjednemo na njega. Sve se čini poznato, a opet drugačije. Masa od 201 kg dobro je centrirana, lako ga je držati 'u vagi'. Suzuki navodi da je model T jedan kilogram lakši od S-a. Usprkos 2,5 litre većem spremniku goriva, to je omogućeno s 2,1 kg lakšom litij-ionskom baterijom, koja je također po prvi put pronašla mjesto na jednom Suzukiju. Suženi aluminijski upravljač djeluje elegantno, no ergonomija djeluje drugačije no na S-u. Vjerojatno zbog šireg spremnika i sjedala, koje je na modelu T samo pet milimetara više. Vozači nižeg rasta i dalje mogu sigurno s obje noge na tlo, dok viši vozači uživaju u više prostora. U svakom slučaju, položaj sjedenja je savršeno pogođen, s povoljnim kutom svijanja koljena. Vozač je uspravan, ima dobar pregled.

 

Zahvaljujući Suzukijevom sustavu Easy-Start, potreban je samo djelić sekunde da motor započne s radom. Tada je pak dostupna sljedeća značajka - Low RPM Assist. Ista automatski lagano diže broj okretaja motora u praznom hodu pri kretanju i sporoj vožnji - twin je praktički nezaustavljiv.

Krećemo se prekrasnim magistralnim cestama oko Ljubljane. Dvocilindrični motor s kutom radilice od 270 stupnjeva savršeno se uklapa u ove uvjete. Zahvaljujući dvama kontrabalansnim osovinama, radi vrlo uglađeno, vibracija gotovo da nema. Pri brzini od 100 km/h u šestom stupnju, 'vrti' se na manje od 4500 o/min. Paralelni twin je pri nižim okretajima elastičan, na početku radi uglađeno i trza samo ako ste jako zabrljali sa stupnjevima prijenosa. Čak vam u gradu dozvoljava da jednostavno ubacite u četvrti stupanj i da bez oklijevanja ubrzavate. To je uzorni maniri vladanja, čak i u modu A s najizravnijim odzivom gasa. Tu su još B i C - u potonjem leptirasta tijela postupno prate dodavanje gasa, odgađajući reakciju. Iznad svega, motor s kratkim hodom oduševljava konkretnom isporukom snage. Nudi obilan okretni moment točno tamo gdje vam je potreban - u sredini radnog područja. Od 4000 o/min uvijek je dostupno više od 70 Nm.

 

Ako tijekom ubrzanja na stražnji kotač pošaljete previše snage, osjetljiva kontrola proklizavanja intervenira vrlo precizno, gotovo neprimjetno – vozili smo na razini 2 od 3. Samo treptanje žutog indikatora u kokpitu otkriva da je previše okretnog momenta za sigurno prianjanje. Kad smo već kod kokpita, dva klasična okrugla instrumenta bi naravno bila šlag na torti, ali zadani budžet to očigledno nije dopuštao. S druge strane, kokpit je barem informativan a oštar TFT-zaslon lako čitljiv čak i na najjačem suncu.

Mijenjanje stupnjeva prijenosa je jednostavno uz pomoć dvosmjernog asistenta (quickshifter/blipper), obično si možete uštedjeti muku posezanja za ručicom spojke, koja nažalost nije podesiva. Dva prsta su dovoljna za povlačenje ručice, a funkcija protiv proklizavanja spojke sprječava 'udaranje' stražnjeg kotača prilikom žustrog prebacivanja u niži stupanj.

 

Nova Suzukijeva uzdanica s lakoćom pada iz vertikale, spretnost u izmjeničnim zavojima susreće se s visokom preciznošću upravljanja. GSX-8T/TT uvijek pronalazi pravu liniju prolaska i uvijek je spreman za korekcije kursa. Stabilan, a opet okretan. Bez sumnje, riječ je o 'motociklu koji prašta greške'. Ujedno, opremljen je gumama koje ulijevaju povjerenje. Dunlop Roadsport 2 'X', proizvedene u Japanu, prekrasno se kotrljaju sve do rubova.

Ravnoteža između udobnosti ovjesa i sportskog podešenja je savršena, stoga opraštamo nedostatak mogućnosti podešavanja - samo se stražnja baza opruge može mukotrpno podešavati kukicom. Za veća opterećenja preporučuje se razina četiri ili pet (od sedam mogućih). Robusne Nissinove kočnice s mogućnošću precizne kontrole silovito zaustavljaju motocikl, a retrovizori nude široko vidno polje unatoč svojoj minimaliziranoj površini. I što je najvažnije - ne vibriraju! Nude jasnu vidljivost čak i pri višim okretajima.



Model TT, koji je većini kolega na prezentaciji bio prvi izbor, krasi elegantna maska. Zahvaljujući oštrim spojlerima s lijeve i desne strane maske, TT djeluje kao pravi retro stroj. Oplata je izvedena iz Suzukija GS 1000 S, replike Wes Cooleya. Zbog toga nam baš i nije jasno zašto je Suzuki propustio ovaj motocikl ponuditi u svojoj plavo-bijeloj kombinaciji boja. U redu, možda nešto čuvaju i za sljedeću modelsku godinu.

Tijekom vožnje oplata jedva da štiti od vjetra, ali zahvaljujući pametnom stražnjem protoku zraka (unutarnji kanal za zrak!) i definiranom rubu odvajanja zraka, ne uzrokuje nikakve iritantne turbulencije. Isključivo model TT dolazi s tvornički ugrađenim prednjim pokazivačima smjera koji su uključeni u kombinaciji s dnevnim svjetlom. Fiksne cijevi KYB upside-down vilice također su crno eloksirane.
Što se tiče upravljivosti, dva kilograma dodatne mase elegantnijeg TT-a nisu primjetna. TT se još odlikuje i vlastitom kombinacijom boja, te mu lijevani alu-kotači sjaje u zavodljivoj zlatnoj ili jarkoj crvenoj. Izgleda sjajno! Uz to, GSX-8TT je dobio glatku presvlaku sjedala s crvenim ukrasnim šavovima.

 

Sve u svemu, obje Suzukijeve retro izvedbe djeluju skladnije i vizualno privlačnije od dvije prilično mlake retro Yamahe - XSR 700 i 900. Prvospomenuta je ujedno i nestala iz cjenika, čeka se osvježena izvedba. A kad smo već kod cijene, recimo da zavodljivi GSX-8 T/TT u Hrvatskoj u konačnici košta 300 eura manje nego primjerice u Njemačkoj. Priznajemo, takav slučaj ne pamtimo. No, to ne znači da je cijena diskontna. U Suzukiju kažu 'visoka kvaliteta, prikladna cijena', pa za izvedbu T traže 10.690 eura, dok je model TT 600 eura skuplji (11.290 eura). Očito je da je Suzuki ponovno odlučio svoj proizvod postaviti 'negdje između'. Recimo, u sredinu između Kawasakija Z 650 RS-a i Z 900 RS-a, kako cijenom tako i performansama. Tko zna, možda ponovno uspije.

 


Zaključak
Suzuki (napokon) radi ono što je Yamaha učinila s obitelji MT-07 ili Honda s NC 750 - na jednoj platformi formira cijeli ansambl atraktivnih modela. Operacija je uspjela, Suzuki je uspio stvoriti dva subjektivno najljepša modela u opsežnoj obitelji 800. GSX-8T i TT su motocikli koji pružaju dobar osjećaj, kako u vožnji tako i po pitanju kvalitete.

TEHNIČKI PODACI
Suzuki GSX-8T [TT]

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje, 2 x Ø 42 mm, regulirani katalizator, alternator 375 W, akumulator 12 V/4,5 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (Anti-Hopping), šest brzina, pogonski lanac, sekundarni prijenos 47:17
Promjer x hod 84,0 x 70,0 mm
Obujam 776 cm³
Kompresija 12,8:1
Snaga 83 KS (61 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 78 Nm pri 6800 o/min
Statična buka 89 dB(A)

Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, prednja vilica upside-down, Ø 41 mm, podesiva po stlačivanju opruge, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po stlačivanju opruge, sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS
Kotači Alu-legura 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1465 mm, kut glave okvira 65,0 stupnjeva, predtrag 104 mm, hod sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 815 [810] mm, suha masa 201 [203] kg, dopuštena ukupna masa 400 kg, spremnik goriva 16,5 litara
Garancija dvije godine
Boje Zelena, zlatna, crna [crna, zelena]
Cijena 10.690 [11.290]





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré KTM 690 Duke Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha FJR 1300 AS Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki Ninja 250 R BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki KLE500 2005- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)