Motorevija
PRETRAGA
2021-12-15 , Autor: Uwe Seitz
Bookmark and Share

Naked model GSX-S 1000 je obnovljen. Najupečatljivija značajka - postao je uglatiji i oštriji. Pa ipak, nakon prve vožnje cijela stvar podsjeća na Suzuki iz dobrih, starih dana



Hayabusa je bila tek početak, GSX-S 1000 sada ulazi u svoju drugu rundu, a prema Suzukiju, nekoliko novih proizvoda trebalo bi se pojaviti do kraja godine. Nakon što su godinama zijevali, čini se da su se u Hamamatsuu probudili iz dubokog sna. A s obzirom na dizajn novog GSX-S-a, trljamo oči gotovo u nevjerici. Dok je prethodnik bio poprilično zaobljen i - recimo - konzervativan, izgled novog izdanja određuju oštri rubovi i linije.



Pa pogledajmo pobliže GSX-S i pozitivno registrirajmo male pokazivače sprijeda i straga, moderne, poput krilaca nazubljene dijelove oklopa oko sveukupno mišićavog prednjeg dijela, kaskadno postavljena LED-svjetla, kratki stražnji dio, koji uvelike podsjeća na GP-motocikl, te sada lijepo vidljive vijcima pričvršćene aluminijske podupirače stražnjeg okvira. Jedinice prekidača vizualno su pročišćene te djeluju kvalitetno. Spremnik je nov, također uglastiji, a i kapacitet goriva čak je porastao dvije litre. Varovi su lijepo izvedeni, sve je uredno položeno oko četverocilindraša, novi Euro 5 ispuh poprilično je diskretan - sve je super!



Zatim analogni ključ okrećemo udesno. Zaslon odmah otkriva da se Suzuki na LCD-zaslonu radije drži monokromatskih prikaza sličnih Atariju - ostali novi modeli trebali bi koristiti TFT-zaslone! Osim kontrolnih lampica, možete vidjeti sve odjednom - pokazivač stupnja prijenosa, brojač okretaja, temperaturu vode, razinu spremnika goriva, kilometražu, podatke o brzini, mod vožnje i odabranu razinu kontrole proklizavanja. Ako želite, možete prikazati i vrijeme kruga. To je to. Otmjenije izvedbe izgledaju drukčije. Oštri kontrasti, osobito ako su izloženi sunčevoj svjetlosti. Ali što je Suzuki mislio kada je ispred zaslona stavio ovu crnu plastičnu oblogu, koja se ponavlja na bočnim stranicama? 'Kamuflažna optika' ima za cilj privući mlade, ali nas, starije suvremenike, podsjeća na stare Eternit ploče s kuća u nizu.



No sada je vrijeme za pokretanje četverocilindraša. Kao što je tipično za Suzuki, ovo traje samo treptaj oka, a motor radi brundavom uglađenošću. Nova spojka ima pozitivan učinak pri promjenama stupnjeva prijenosa, ručna sila je minimalna. Krećemo na vožnju. Zaslon prikazuje mod vožnje A, B i C koji oslobađaju najveću snagu od 152 KS. Četverocilindraš vrlo izravno prima gas, a mimo grubljeg odziva u vožnji, savršeno pristaje na otvorenoj cesti. Baš kao i serijski quickshifter mjenjač s funkcijom blippera - radi besprijekorno. 

Kontrola proklizavanja, koja se regulira usporedbom brzine kotača, sada nudi pet umjesto prethodnih triju razina i također se može deaktivirati. ABS radi sportski na dobro dozirajućim kočnicama, koje bi trebale imati samo nešto oštriju točku pritiska. Ride-by-wire je novost - i to je to, što se elektronike tiče. Nema šestosnog IMU-a za snažno kočenje u zavojima, kontrolu proklizavanja, Slide, Launch ili bilo koju drugu kontrolu. Također biste mogli reći - kao vozač GSX-S još uvijek imate gotovo sve u vlastitim rukama.



Sve u svemu, to nije drama, jer motor svojim performansama neće zastrašiti ni razumno iskusne vozače. Ako se drugi pak žele katapultirati u sve više sfere performansi, Suzuki s dodatne dvije konjske snage u odnosu na prethodnika nudi više nego dovoljno potiska. Umjesto toga, ispeglali su okretni moment u cijelom rasponu okretaja. Trebao bi ravnomjernije povući u srednjem rasponu, čak i ako su 'odrezana' dva njutnmetra. GSX-S zapravo gura naprijed mirno i bez 'rupe' u ubrzanjima. No četverocilindrašu su potrebni okretaji za zaista velik zamah. Ispod 5000 o/min, mjenjač je pri ulasku u zavoj potrebno prebaciti naniže za jedan stupanj prijenosa, barem ako na izlasku iz zavoja želite da S pojuri. U modu B, gas prima s popriličnim oklijevanjem, tako da je mod A u osnovi ostao u stalnoj upotrebi. Sveukupno, ovaj četverocilindraš je vrlo sofisticiran motor koji još uvijek ima svoj raison d'etre.



Ovjes radi jednako dobro. Odziv je dobrog standarda, potpuno podesiva vilica nije namještena premekano. Volio bih da sam unio malo više kompresije na amortizeru, ali nažalost prilikom prvog susreta nije bilo vremena za isprobavanje. Sve u svemu, GSX-S je jurilica za otvorene ceste s razumnom upravljivošću. Za prave sportske entuzijaste možda nedostaje ona najviša razina oštrine, ali s gumama Dunlop Roadsmart 2 u posebnoj specifikaciji, Suzuki radi na izuzetno dobroj razini. Tu se kao prednost ubraja i širi upravljač, koji je pomaknut bliže vozaču, čak i ako mi se, kao vozaču od 1,83 metra, visina sjedala činila malo preniskom.



Zaključak
Dok se ostali prepuštaju naked motociklima s mnogo elektronike i snage, Suzuki se upravo toga suzdržava. Hamamatsu servira ‘puristički' motocikl koji nije najsuvremeniji, niti se može smatrati mjerilom u klasi. Kupac dobiva motocikl bez sofisticiranih dodataka s dobrim ovjesom i motorom po razumnoj cijeni - Suzukijeve vrline dobrog starog stila, samo sada uglastije poslužene.

TEHNIČKI PODACI

Motor

Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni motor, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, hidropodizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 44 mm (4x), regulirani katalizator, alternator 380W, akumulator 12V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac, sekundarni prijenos 44:17
Promjer x hod 73,4 x 59,0 mm
Obujam 999 ccm
Snaga 152 KS (112 kW) pri 11.000 o/min
Okretni moment 106 Nm pri 9250 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, potpuno podesiva, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, potpuno podesiv, sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 250 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS
Kotači alu-legura, 3,50 x 17, 6,00 x 17
Gume 120/70 ZR17, 190/50 ZR17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1460 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 120/130 mm, visina sjedala 810 mm, masa praznog vozila 214 kg, najveća dopuštena masa 400 kg, spremnik goriva 19 litara
Garancija dvije godine
Boje plava, crna, siva
Cijena 99.990 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Gilera Runner 50 SP Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)