Test | Dunlop scootsmart - Roadsmart za skutere
Dunlop scootsmart je prva guma za skutere sa udjelom silike u mješavini.
Odlikuje ju vrlo dobar grip, upravljivost i trajnost, a isprobali smo
ju na yamahi X-max 250
Dugo smo čekali na njih, i napokon su tu. Iako je dunlop scootsmart u nekim dimenzijama na hrvatskom tržištu još od prošle godine, skuteri poput yamahe X-max 250 morali su se još neko vrijeme strpiti. Sada je scootsmart napokon tu, u dimenzijama 120/70-R 15 sprijeda te 140/70-14 straga. Paleta ponude seže sve od 13 colnih kotača pa do onih 16-colnih. Uključuje sve klase skutera – 50 ccm, klasika poput vespe, 125-ica, skutera velikih kotača, vozila na tri kotača (piaggio MP3) te high performance skutera od 500 ccm pa naviše.
Scootsmart je svojevrsna zamjena za prethodnika runscoot 207, kojeg smo nakon 3000 prijeđenih kilometara skinuli sa naše testne yamahe. U početku se ta guma pokazala kao izvrsna zamjena za tromi i tvrdi michelin gold standard (serijska ugradnja). Zamijetili smo tek slabosti u preciznosti prilikom brze vožnje na pravcu, te nedostatak gripa na mokrome. No, proporcionalno nizanju kilometara runscoot 207 gubio je na pozitivnim voznim svojstvima, grip je postajao sve lošiji a radna temperatura sve nedostižnija. Nakon uporabe u zimskim uvjetima, guma je na opip postala „plastična“ i tvrda. Upravo zbog tih razloga je Dunlop na tržište izbacio nasljednika scootsmart, gumu nove generacije i prvu gumu za skutere sa udjelom silike. Radi se o komponenti koja se do sada bila rezervirana isključivo za gume namjenjene motociklima visokih performasi. Scootsmart je zapravo najbliže roadsmartu za skutere.
Cilj je jasan – bolji grip na mokroj podlozi, veća trajnost. Ova dva uvjeta nije nimalo lako ispuniti, budući da su grip i trajnost gume pojmovi koji se međusobno „tuku“. Prvi dojmovi svode se na to da se radi o preciznoj i vrlo upravljivoj gumi kojoj ne manjka na gripu. Bilo da se radi o vožnji u nagibu, kočenju ili ubrzavanju, novi je dunlop uzoran u svakom pogledu. U nagib se spušta ravnomjerno, s minimumom uloženog impulsa, a tijekom brže vožnje djeluje tiho i komforno. Radi se o sjajno izbalansiranoj i homogenoj gumi, koja vozača niti u jednom trenu ne prepada nekom nepredviđenom radnjom.O trajnosti i gripu na mokrome u ovome trenutku ne možemo puno toga reći, no valja znati da ćemo vas o svemu redovito izvještavati sve do završetka testa.
Tvornička postavka pumpanja je 2,1 bara za prednji i stražnji kotač, a cijena kompleta iznosi 823,75 kuna na što se za gotovinsko plaćanje u Unikomercu odobrava popust od 15 posto. Usluga skidanja i stavljanja kotača na skuter, demontaže i montaže gume te balansiranja iznosi 100 kuna po kotaču.
Više informacija na www.unikomerc.hr
Dimenzije, cijena, usluga:
Sprijeda 120/70 R 15 – 398,75 kuna
Straga 140/70-14 – 425 kuna
Cijena seta – 823,75 kuna (popust za gotovinu 15 posto)
Usluga – 100 kuna po kotaču (uključuje demontažu i montažu gume, skidanje i montiranje kotača na skuter, balansiranje)
Ugradnja novoga ventila – 15 kuna
Zajednica | Komentari