Motorevija
PRETRAGA
2017-10-09 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Dvadesetdvogodišnji Matija Podhraški dolazi iz Kutine i profesionalni je stunt (akrobatski) vozač. Jedini je hrvatski predstavnik na europskim i svjetskim natjecanjima ove vrste a nedavno je pažnju naše javnosti izazvao postavljanjem Guinnessova rekorda u vožnji motocikla na glavi u dužini od nevjerojatnih 4200 metara. Saznali smo kako se pripremao za ovaj podvig ali i brojne detalje iz njegove dosadašnje karijere stuntera



MR: Kako je došlo do ideje za postavljanjem ovoga rekorda?
Podhraški: Ima nas samo nekoliko u svijetu koji uopće možemo napraviti takav trik, odnosno voziti motor na glavi. Točan oblik ovoga trika sam ja izmislio prvi u svijetu, zato sam išao napraviti i službeno postavljanje. Htio sam pomaknuti granice kako bi se mogli natjecati tko će biti bolji u budućnosti.

MR: Koliko dugo se baviš moto stuntom i tko su ti uzori? S kojim si se sportovima još bavio ili se baviš?
Podhraški: Počeo sam voziti motor sa četiri godine. Od tada sam stalno ludo vozio na raznoraznim motorima i biciklima a sa 13 godina sam prvi put uhvatio ravnotežu i balans na stražnjem kotaču. Od tada je sve krenulo postepeno. U početku sam imao uzore ali s vremenom sam došao na velika natjecanja i većinu svojih uzora pobijedio. Svi najbolji vozači u svijetu su mi prijatelji. Drugim sportom se ne bavim, osim fizičkim pripremama za stunt-trening.



MR: Kakav je tvoj radni dan, kako treniraš - na dnevnoj bazi ili? Može li se profesionalno od toga živjeti?
Podhraški: U početku je moj radni dan bio klasičan kao kod svakog tinejđera ali kako je moja karijera napredovala sve više, ovo je postao ozbiljan posao od kojega se živi. Bavim se najviše marketingom na svojoj facebook stranici 'Matija Podhraski-stunt rider' koja ima preko 52.000 fanova. Također, veliki dio vremena potrošim u pripremi svih motora i go-karta sa kojima vozim šou. Inače, svaki drugi dan treniram vožnju.

MR: Koje si motocikle do sada koristio za stunt i s kojim si se najbolje "našao"? Koliko ih često uopće mjenjaš?
Podhraški: U početku sam krenuo sa skuterom, Yamahom Aerox. Nakon toga sam prešao na Kawasaki ZX-6R iz 2003. Iskreno, sa Kawasakijem sam najviše zadovoljan jer ima brutalnu snagu i odličan je za ravnotežu. Do sada sam promijenio tri motora a kako je sada kraj sezone, vrijeme je da promjenim i ove aktualne. U razgovoru sam s novim sponzorima tako da postoji mogućnost da ću u 2018. voziti aktualni Kawasaki ZX-6R i ZX-10R.



MR: Koje su prepravke tj. preinake na tvome sadašnjem motociklu?

Podhraški: Preinake za profesionalni stunt motor su 'crash cage' koji štiti mašinu od lomova, pojačani stražnji i prednji oslonci za noge, povišeni upravljač, stražnja kočnica na upravljaču (ispod spojke) i jos neke sitnice koje se podešavaju po vozačevom stilu.

MR: Kakvi su planovi za budućnost? Jesu li neki novi rekordi na vidiku?
Podhraški: Prvo moram pronaći dobre sponzore, nakon toga će sve biti lakše. Namjeravam voziti velike stunt-showove po Europi i svijetu. Što se tiče novih rekorda - uvijek ih imam u planu! Ali, u ovome trenutku ne bih htio otkriti ono što spremam – zaključuje.




Karijera:
 
- Šest puta prvak Hrvatske
- Prvak Bugarske na Svjetskom natjecanju za najbolji trik 2013.
- Tri puta prvak Njemačke na Europskom natjecanju među 200 vozača iz cijele Europe
- Dva puta prvak Austrije na Europskom natjecanju
- Prvak Mađarske na Europskom natjecanju
- Drugo mjesto na natjecanju u Francuskoj
- Treće mjesto na natjecanju u Italiji
- Novi europski rekord u vožnji na prednjem kotaču -165 metara sa 50 metara zaleta (2017.)
- Prvo mjesto za najbolji stunt show u Europi (2017.)
- Svjetski rekord u vožnji na glavi (4200 metara); ušao u Guinnessovu knjigu rekorda 2017.
- Ukupno 34 pehara sa europskih i svjetskih natjecanja u četiri godine karijere





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R