2010-09-25 , Autor: Rolf Henniges, Danijel Puljek , Slike: Triumph | |
Triumphov model GT, namijenjen ponajprije putnicima, donosi izvrsnu poziciju za putovanja sa suvozačem, a uz dobre vozne osobine, dodavanjem top-casea na ugrađene bočne kofere nudi i 117 litara prtljažnog prostora.
Škotska. Što znamo o njoj? Viski, kilt, brade…i da, na njenom je području snimljen epski film „Highlander“ s Christopherom Lambertom u glavnoj ulozi. Upravo na istim lokacijama kao u filmu dogodila se prezentacija novog Triumphovog modela sprint GT, nasljednika popularnog sport-tourera ST koji nam je još uvijek u dobrom sjećanju nakon gotovo besprijekorno izvezenog testa izdržljivosti od 50.000 km.
Novi GT stiže u Europu tijekom lipnja, a ST će i dalje biti na raspolaganju u nekim zemljama kao primjerice Engleskoj ili Australiji.
No, vratimo se u Škotsku. Vjetrovit dan, specifična stabla, trava, a na njoj sretne ovce, niski oblaci, izborana lica domaćih žitelja koja podsjećaju na vjetrom isprane stijene u okolici. Gradić Loch Fyne mirno je živio svojim ritmom kao u dane godišnjeg odmora. Mirno i u tišini, na svojim osloncima dočekalo nas je uz cestu 15 novih sprintova GT, a kraj njih nasmiješeni gospodin Darrell Taylor, inače voditelj proizvodnje u Triumphu, koji je već iz daljine počeo zazivati: "Ovamo, dečki, ovamo! Vidite, poradili smo i na središnjem osloncu pa se motocikl lakše može parkirati!". Skeptično prilazimo i odgovaramo: "Dobro, super, bravo..."
Više nas je od položaja u parkiranju zanimao položaj u vožnji, no Darrellu nismo željeli odmah kvariti dan. Na starom ST-u znatno više od težeg podizanja na središnji oslonac s dodatnim koferima, smetala nas je visoka putna pozicija s tijelom djelomice nagnutim prema naprijed koja je - kada se još tijelo suvozača pridružilo u pritisku na leđa pri kočenju - znala postati neugodnom. No, sada je s time gotovo. Stražnji dio okvira, oslonci nogu i prtljage odsad su novi novcati, više putnički-friendly kako bi rekao Darrell, a po našem skromnom mišljenju i ljepše izgledaju nego na ST-u. Za početak nas nisu željeli pretjerano "mentalno odmaknuti" od ST-a, pa je voditelj testne vožnje napravio nekoliko brzih prolazaka pokraj nas dok smo pogledom letjeli lijevo-desno za njim kao za lopticom na teniskom meču. No, tada nas je dostiglo pitanje: "Možete li na brzinu nabrojati promjene koje ste vidjeli? Niste ih vidjeli? Mi ćemo vam pomoći."
Ispod namjerno vrlo sličnih oplata najveća je promjena smještaj ispuha koji je nakon rješenja s trima ispušnim cijevima pod sjedalom postao konvencionalnim. Uvjetno rečeno, jer je veličina bočnog trokutastog ispušnog topa jednako fascinantna kao i prijašnje trostruko rješenje. Zašto? Poboljšanje u vozačkoj poziciji, smanjenje mase, jednostavnost i na koncu neizostavne ekološke norme koje su zahtijevale veći obujam ispuha. Unatoč podrobnom objašnjenju inženjeri su tražili osmijeh na našim licima, što smo im na kraju i priuštili. Dobro momci, nije ružan, više je neobičan, a zvuk je izvrstan. Ipak, prekriva lijepo izvedenu stražnju vilicu u kotač, no mi bismo radije gledali njih nego njega.
Prvi metri vožnje vraćaju nam naše tvrdnje kao bumerang. Majstori tona uistinu znaju svoj posao. GT zvuči srčano, snažno, gotovo reži. U svakom slučaju, uvjerljiviji je nego ST. Uz to, veći volumen auspuha i novo mapiranje motora donijelo je novu narav. Blago prihvaćanje gasa, nižu potrošnju te pet konja više. Proizvođač definira 130 KS pri 9800 o/min te 108 Nm pri 6300 o/min.
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |