Motorevija
PRETRAGA
2010-09-25 , Autor: Rolf Henniges, Danijel Puljek , Slike: Triumph
Bookmark and Share

Triumphov model GT, namijenjen ponajprije putnicima, donosi izvrsnu poziciju za putovanja sa suvozačem, a uz dobre vozne osobine, dodavanjem top-casea na ugrađene bočne kofere nudi i 117 litara prtljažnog prostora.

 

Škotska. Što znamo o njoj? Viski, kilt, brade…i da, na njenom je području snimljen epski film „Highlander“ s Christopherom Lambertom u glavnoj ulozi. Upravo na istim lokacijama kao u filmu dogodila se prezentacija novog Triumphovog modela sprint GT, nasljednika popularnog sport-tourera ST koji nam je još uvijek u dobrom sjećanju nakon gotovo besprijekorno izvezenog testa izdržljivosti od 50.000 km.

 

Novi GT stiže u Europu tijekom lipnja, a ST će i dalje biti na raspolaganju u nekim zemljama kao primjerice Engleskoj ili Australiji.


 

No, vratimo se u Škotsku. Vjetrovit dan, specifična stabla, trava, a na njoj sretne ovce, niski oblaci, izborana lica domaćih žitelja koja podsjećaju na vjetrom isprane stijene u okolici. Gradić Loch Fyne mirno je živio svojim ritmom kao u dane godišnjeg odmora. Mirno i u tišini, na svojim osloncima dočekalo nas je uz cestu 15 novih sprintova GT, a kraj njih nasmiješeni gospodin Darrell Taylor, inače voditelj proizvodnje u Triumphu, koji je već iz daljine počeo zazivati: "Ovamo, dečki, ovamo! Vidite, poradili smo i na središnjem osloncu pa se motocikl lakše može parkirati!". Skeptično prilazimo i odgovaramo: "Dobro, super, bravo..."


Više nas je od položaja u parkiranju zanimao položaj u vožnji, no Darrellu nismo željeli odmah kvariti dan. Na starom ST-u znatno više od težeg podizanja na središnji oslonac s dodatnim koferima, smetala nas je visoka putna pozicija s tijelom djelomice nagnutim prema naprijed koja je - kada se još tijelo suvozača pridružilo u pritisku na leđa pri kočenju - znala postati neugodnom. No, sada je s time gotovo. Stražnji dio okvira, oslonci nogu i prtljage odsad su novi novcati, više putnički-friendly kako bi rekao Darrell, a po našem skromnom mišljenju i ljepše izgledaju nego na ST-u. Za početak nas nisu željeli pretjerano "mentalno odmaknuti" od ST-a, pa je voditelj testne vožnje napravio nekoliko brzih prolazaka pokraj nas dok smo pogledom letjeli lijevo-desno za njim kao za lopticom na teniskom meču. No, tada nas je dostiglo pitanje: "Možete li na brzinu nabrojati promjene koje ste vidjeli? Niste ih vidjeli? Mi ćemo vam pomoći."


Ispod namjerno vrlo sličnih oplata najveća je promjena smještaj ispuha koji je nakon rješenja s trima ispušnim cijevima pod sjedalom postao konvencionalnim. Uvjetno rečeno, jer je veličina bočnog trokutastog ispušnog topa jednako fascinantna kao i prijašnje trostruko rješenje. Zašto? Poboljšanje u vozačkoj poziciji, smanjenje mase, jednostavnost i na koncu neizostavne ekološke norme koje su zahtijevale veći obujam ispuha. Unatoč podrobnom objašnjenju inženjeri su tražili osmijeh na našim licima, što smo im na kraju i priuštili. Dobro momci, nije ružan, više je neobičan, a zvuk je izvrstan. Ipak, prekriva lijepo izvedenu stražnju vilicu u kotač, no mi bismo radije gledali njih nego njega.

 

 

Prvi metri vožnje vraćaju nam naše tvrdnje kao bumerang. Majstori tona uistinu znaju svoj posao. GT zvuči srčano, snažno, gotovo reži. U svakom slučaju, uvjerljiviji je nego ST. Uz to, veći volumen auspuha i novo mapiranje motora donijelo je novu narav. Blago prihvaćanje gasa, nižu potrošnju te pet konja više. Proizvođač definira 130 KS pri 9800 o/min te 108 Nm pri 6300 o/min.

 

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)