Motorevija
PRETRAGA
2015-08-22 , Autor: Ante Radić, Slike: fotogec.com, mpi
Bookmark and Share

Integralka tijekom putovanja ili zimi, a jetica po dolasku na odredište ili ljeti – jesu li multikacige kraljice praktičnosti i koja je najbolja kupnja?



Kategoriju kaciga koje su predmet ovog testiranja i nije tako jednostavno definirati. Modularne? Hmm...taj pojam nekako bolje pristaje flip-up modelima. Hibridne? Možda, ali opet nespretno zvuči i povlači neke druge konotacije. Pojam koji ih ponajbolje opisuje bio bi „multikacige“, jer radi se o modelima koji su svestrani, i to ponajprije zahvaljujući metamorfozi kojom se iz integralne u svega nekoliko sekundi pretvaraju u jet, trial ili pak cross-kacigu. Zovite ih kako želite, ali znajte da imaju i prednosti i mana, iako u jednom pakiranju nude rješenje za gotovo svaku prigodu.



Na ovom je području Nolan jedan od glavnih igrača. Njihov novitet, model N44, predstavljen je ranije ove godine i predstavlja nasljednika popularnih modela N71, odnosno N43E Air. Sestrinski brend X-lite također je prisutan u ovoj klasi, a kroz rigoroznu testnu proceduru prošli su i Caberg, Givi te Scorpion. No, gdje su ostali? U današnje vrijeme, na tržištu se može pronaći 15-ak različitih modela multikaciga. Osim onih koje dolaze iz tvornica renomiranih svjetskih proizvođača, pojedine se mogu pronaći na policama trgovačkih lanaca motoopreme u inozemstvu (Polo, Louis i sl.), brendiranih kućnim imenima.

Osnovni kriterij koji je postavila naša matična redakcija u Stuttgartu bila je da testiranju mogu pristupiti isključivo kacige s dvostrukom homologacijom, odnosno one koje zadovoljavaju zakonske norme i za integralnu i za jet-varijantu. To se vrlo lako otkriva prema oznaci „P/J“ (integral/jet), koja se nalazi na vezici kacige ili u njenoj unutrašnjosti. I sada kreću otkazivanja proizvođača, uz različita objašnjenja...



Kada smo poslali upit u Airoh, objasnili su kako krajem sezone gase proizvodnju modela J-105 i J-106, pa se ne žele natjecati s modelom koji je već zastario. K tome, naglašavaju kako novi model dolazi ubrzo. „Kada?“ - upitali smo. „Uskoro“ - dobili smo neprecizan odgovor.

Najveći proizvođač kaciga na svijetu, korejski HJC, iz objektivnih razloga nije želio ustupiti svoj model “P/J” na tako zahtjevan test, uz objašnjenje kako zbog benefita multifunkcionalnosti, ukupna konstrukcija multikacige ne može biti jednako čvrsta i sigurna poput one na integralnoj. Naglašavaju kako su postojeće ECE-norme zakonski definirane prije nego što su se pojavile kacige ovog tipa, pa se u jednu ruku može protumačiti njihovo gledanje na tu klasu.

Polo se, prije slučajno nego namjerno, oglušio na naš kriterij o dvostrukoj homologaciji te na testiranje poslao model nexo multi-jet, premda je dotična po homologaciji isključivo jet-kaciga. Stoga je ovom prigodom izbacujemo iz razmatranja, kao i sve ostale koje nisu ovdje prisutne...



Nadalje, zaštita brade vrlo je bitno poglavlje, jer taj dio glave često stradava pri padu ili kontaktu s drugim vozilom. Ne zaboravimo, nesreće se događaju i pri nižim brzinama, a taj je dio najizloženiji, pa samim time i najranjiviji. Problem vožnje s otvorenom bradom nalazimo i kod flip-up modela, kada taj tip kacige pruža tek djelomičnu zaštitu glave. U krajnjoj liniji, ispada da kacige otvorenog tipa (jet) uopće nisu preporučljive, ali je činjenica da ih gotovo svi proizvođači imaju u ponudi. Čak i Shoei, jedan od najvećih proizvođača iz Japana, već tradicionalno otvoren prema inovacijama, ne razmišlja o uvođenju multikacige u svoju ponudu, uz obrazloženje kako zbog funkcionalnosti ukupna sigurnost kacige dolazi u pitanje.

To je velikim dijelom istina s kojom će se mnogi složiti, jer na tržištu postoji velik broj multikaciga koje su u suštini jetice s dodatnim dijelom koji štiti bradu i može se odvojiti. Na pojedinim modelima taj sklop djeluje jeftino i ne ulijeva osobito povjerenje, ali iznimke postoje. Givi i Nolan ozbiljno pristupaju razvoju multikaciga već godinama, razvijajući ih u vlastitim laboratorijima uz rigorozna ispitivanja, a priključak odnedavno hvata i Caberg.



Naposljetku se postavlja pitanje – kome su zapravo ove kacige namijenjene, i koja je to ciljana skupina kupaca? Generalno gledajući, vozači motocikala iz južne Europe mogu najviše profitirati kupnjom multikacige. Tijekom ljetnih mjeseci u gradskim gužvama mogu uživati u prozračnosti koju nudi otvorena varijanta, a element koji štiti bradu može biti spremljen pod sjedalo ili u pretincu, uvijek spreman za nadogradnju u zatvoreni tip kacige, u slučaju vožnje otvorenom cestom ili autocestom, odnosno po kiši ili za hladnijeg vremena. Dakle, multikacige imaju svojih neospornih prednosti, a šteta je što naša usporedba nije okupila više testnih kandidata. Ali znate onu – koga nema, bez njega se može.













Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R