Motorevija
PRETRAGA
2025-12-15 , Autor: Ante Radić, Slike: Damir Mladen
Bookmark and Share

Iako brojka iz naziva modela to ne sugerira, novi motor broji 32 ccm više, pružajući konkretnija međuubrzanja i općenito veći potencijal za prigradske relacije



Najsnažnija moderna Vespa, GT 200, pojavila se na tržištu sada već davne 2003. Obujam motora od 198 ccm (Leader) i napajanje rasplinjačem bili su zlatni standard, a snaga je iznosila 21 KS. Nepune tri godine kasnije uslijedila je evolucija u vidu modela GTS 250, obujam novog motora (Quasar) porastao je na 244 ccm, a stiglo je i ubrizgavanje goriva, premda je snaga porasla za svega 1 KS. Sljedeći korak evolucije predstavlja model GTS 300 koji je premijerno predstavljen 2008., s motorom (Quasar) obujma proširenog na 278 ccm, dok je snaga ostala na istoj razini. Onda je taj isti motor od 278 ccm 2019. dobio oznaku HPE, na račun temeljito dorađene glave motora i optimizacije pojedinih sklopova na račun čega je snaga porasla na nepune 24 KS.

 

I gdje smo došli danas? Najnoviji izdanak loze GTS nosi oznaku 310 i ovog puta ima obujam motora od točno 310 ccm. Promjer cilindra ostao je na 75 mm, a porast obujma od 32 ccm rezultat je povećanja hoda klipa s 63 mm na 70,1 mm. Upravo taj detalj čini najveću razliku, ne toliko po pitanju vršne snage koja je porasla za 1 KS na ukupno 25 KS (pri 1750 okretaja ranije!), već po karakteristikama okretnog momenta i maksimuma od 29 Nm (+ 3 Nm), a prije svega ispeglanije krivulje. No dosta teorije, krenimo u zajedničku vožnju s modelom GTS 300.



Pokretanje motora GTS 310 rezultira snažnijim vibracijama u praznom hodu, koje se najviše manifestiraju podrhtavanjem upravljača, dok GTS 300 radi primjetno smirenije. Nema sumnje da povećanje obujma od 32 ccm rezultira robusnijim radom motora, uostalom, riječ je o povećanju hoda klipa, a subjektivan je dojam i da su melodije iz ispušnog sustava neznatno dublje. Štopericu smo ovog puta ostavili u redakciji, ideja usporedbe bila je vidjeti stvarne razlike u ubrzanju s mjesta i međuubrzanjima.

 

Na prometno izoliranom dijelu ceste s dugačkom ravnicom stali smo bok uz bok i simulirali 'ispaljivanje' sa semafora. U intervalu 0-30 km/h nema baš nikakve razlike, GTS 300 i GTS 310 voze rame uz rame, ali već na 40 km/h 310-ka počinje graditi razliku koja se do 50 km/h protegnula za gotovo cijelu dužinu skutera. Ništa posebno impresivno u smislu gradske svakodnevice, pa smo brzinu stabilizirali na 50 km/h i zatim istovremeno odvrnuli gas do kraja. E, tu se već osjeća razlika, jer u intervalu 50-80 km/h GTS 310 gradi prednost od dvije dužine skutera. 



Veći radni obujam, klip 310-ke se razmahao, pa krećemo s usporedbom međuubrzanja 80-120 km/h u kojem novi motor ostvaruje najveću dominaciju jer u spomenutom intervalu gradi prednost od čak pet dužina skutera! To je jasan pokazatelj međugradskog potencijala GTS-a 310, koji s više elana svladava gradske zaobilaznice, magistralne ceste, pa i autoceste. Maksimalna brzina prema instrumentima iznosi točno 140 km/h, pri čemu se aktivira blokada, dok GTS 300 debelo zaostaje jer mu se blokada aktivira pri 130 km/h.

 

U konačnici, konkretniji nastup novog motora obujma 310 ccm ne predstavlja nikakvu revoluciju, već još jednu stepenicu evolucije koja je započela s modelom GT 200. Ali tijekom vožnje zagrebačkom obilaznicom, posebno na ulaznim/izlaznim krakovima, kao i općenito svim duljim i bržim zavojima, još jednom smo se uvjerili u smislenost dorada na prednjem ovjesu koje su implementirane od modelske godine 2023. Tamno sivi GTS 300 s fotografija je modelska godina 2022. i nije opremljen dodatnom poprečnom vezom između prednje vilice i amortizera, pa samim time pruža nižu dozu stabilnosti i vozačkog samopouzdanja u visokom tempu vožnje. Jednom kad osjetite monolitnost GTS-a s unaprijeđenim prednjim ovjesom, pa i kapacitetnije kočnice sa snažnijom kočnom pumpom i Nissinovom kočnom čeljusti, lako je zaboraviti na napredak u performansama novog motora. Ali nema sumnje da GTS 310 predstavlja najviši stupanj evolucije i samim time je - najpoželjnija izvedba.


TEHNIČKI PODACI
Vespa GTS 310 [GTS 300]

Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni motor, jedna bregasta u glavi, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 75 x 70,1 [75 x 63] mm
Obujam 310 [278] ccm
Snaga 25 KS (18,4 kW) pri 6500 o/min [23,8 KS (17,5 kW) pri 8250 o/min]
Okretni moment 29 Nm [26 Nm] pri 5250 o/min

Okvir i ovjes
Jednodijelni okvir od prešanog čelika, sprijeda jednostruka vilica s klackalicom i amortizerom, straga dva amortizera s mogućnošću podešenja predopterećenja opruge u četiri stupnja

Kočnice
Sprijeda disk promjera 220 mm, straga disk promjera 220 mm
Gume Sprijeda 120/70 - 12, straga 130/70 - 12, Michelin City Grip GT

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1380 mm, dužina 1950 mm, širina 755 mm, visina sjedala 790 mm, spremnik goriva osam litara
Garancija dvije godine
Servisni interval 10.000 km
Cijena GTS 310 od 7499 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 KTM 690 Duke Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda XL700V Transalp Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda CBF 600 N Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW S 1000 RR Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Aprilia Pegaso 650 I.E. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLE500 2005- Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)