Test | Vespa GTS 310 vs. GTS 300: Pola koplja bolja
Iako brojka iz naziva modela to ne sugerira, novi motor broji 32 ccm više, pružajući konkretnija međuubrzanja i općenito veći potencijal za prigradske relacije
Najsnažnija moderna Vespa, GT 200, pojavila se na tržištu sada već davne 2003. Obujam motora od 198 ccm (Leader) i napajanje rasplinjačem bili su zlatni standard, a snaga je iznosila 21 KS. Nepune tri godine kasnije uslijedila je evolucija u vidu modela GTS 250, obujam novog motora (Quasar) porastao je na 244 ccm, a stiglo je i ubrizgavanje goriva, premda je snaga porasla za svega 1 KS. Sljedeći korak evolucije predstavlja model GTS 300 koji je premijerno predstavljen 2008., s motorom (Quasar) obujma proširenog na 278 ccm, dok je snaga ostala na istoj razini. Onda je taj isti motor od 278 ccm 2019. dobio oznaku HPE, na račun temeljito dorađene glave motora i optimizacije pojedinih sklopova na račun čega je snaga porasla na nepune 24 KS.
I gdje smo došli danas? Najnoviji izdanak loze GTS nosi oznaku 310 i ovog puta ima obujam motora od točno 310 ccm. Promjer cilindra ostao je na 75 mm, a porast obujma od 32 ccm rezultat je povećanja hoda klipa s 63 mm na 70,1 mm. Upravo taj detalj čini najveću razliku, ne toliko po pitanju vršne snage koja je porasla za 1 KS na ukupno 25 KS (pri 1750 okretaja ranije!), već po karakteristikama okretnog momenta i maksimuma od 29 Nm (+ 3 Nm), a prije svega ispeglanije krivulje. No dosta teorije, krenimo u zajedničku vožnju s modelom GTS 300.
Pokretanje motora GTS 310 rezultira snažnijim vibracijama u praznom hodu, koje se najviše manifestiraju podrhtavanjem upravljača, dok GTS 300 radi primjetno smirenije. Nema sumnje da povećanje obujma od 32 ccm rezultira robusnijim radom motora, uostalom, riječ je o povećanju hoda klipa, a subjektivan je dojam i da su melodije iz ispušnog sustava neznatno dublje. Štopericu smo ovog puta ostavili u redakciji, ideja usporedbe bila je vidjeti stvarne razlike u ubrzanju s mjesta i međuubrzanjima.
Na prometno izoliranom dijelu ceste s dugačkom ravnicom stali smo bok uz bok i simulirali 'ispaljivanje' sa semafora. U intervalu 0-30 km/h nema baš nikakve razlike, GTS 300 i GTS 310 voze rame uz rame, ali već na 40 km/h 310-ka počinje graditi razliku koja se do 50 km/h protegnula za gotovo cijelu dužinu skutera. Ništa posebno impresivno u smislu gradske svakodnevice, pa smo brzinu stabilizirali na 50 km/h i zatim istovremeno odvrnuli gas do kraja. E, tu se već osjeća razlika, jer u intervalu 50-80 km/h GTS 310 gradi prednost od dvije dužine skutera.
Veći radni obujam, klip 310-ke se razmahao, pa krećemo s usporedbom međuubrzanja 80-120 km/h u kojem novi motor ostvaruje najveću dominaciju jer u spomenutom intervalu gradi prednost od čak pet dužina skutera! To je jasan pokazatelj međugradskog potencijala GTS-a 310, koji s više elana svladava gradske zaobilaznice, magistralne ceste, pa i autoceste. Maksimalna brzina prema instrumentima iznosi točno 140 km/h, pri čemu se aktivira blokada, dok GTS 300 debelo zaostaje jer mu se blokada aktivira pri 130 km/h.
U konačnici, konkretniji nastup novog motora obujma 310 ccm ne predstavlja nikakvu revoluciju, već još jednu stepenicu evolucije koja je započela s modelom GT 200. Ali tijekom vožnje zagrebačkom obilaznicom, posebno na ulaznim/izlaznim krakovima, kao i općenito svim duljim i bržim zavojima, još jednom smo se uvjerili u smislenost dorada na prednjem ovjesu koje su implementirane od modelske godine 2023. Tamno sivi GTS 300 s fotografija je modelska godina 2022. i nije opremljen dodatnom poprečnom vezom između prednje vilice i amortizera, pa samim time pruža nižu dozu stabilnosti i vozačkog samopouzdanja u visokom tempu vožnje. Jednom kad osjetite monolitnost GTS-a s unaprijeđenim prednjim ovjesom, pa i kapacitetnije kočnice sa snažnijom kočnom pumpom i Nissinovom kočnom čeljusti, lako je zaboraviti na napredak u performansama novog motora. Ali nema sumnje da GTS 310 predstavlja najviši stupanj evolucije i samim time je - najpoželjnija izvedba.
TEHNIČKI PODACI
Vespa GTS 310 [GTS 300]
Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni motor, jedna bregasta u glavi, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 75 x 70,1 [75 x 63] mm
Obujam 310 [278] ccm
Snaga 25 KS (18,4 kW) pri 6500 o/min [23,8 KS (17,5 kW) pri 8250 o/min]
Okretni moment 29 Nm [26 Nm] pri 5250 o/min
Okvir i ovjes
Jednodijelni okvir od prešanog čelika, sprijeda jednostruka vilica s klackalicom i amortizerom, straga dva amortizera s mogućnošću podešenja predopterećenja opruge u četiri stupnja
Kočnice
Sprijeda disk promjera 220 mm, straga disk promjera 220 mm
Gume Sprijeda 120/70 - 12, straga 130/70 - 12, Michelin City Grip GT
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1380 mm, dužina 1950 mm, širina 755 mm, visina sjedala 790 mm, spremnik goriva osam litara
Garancija dvije godine
Servisni interval 10.000 km
Cijena GTS 310 od 7499 eura
Zajednica | Komentari