Motorevija
PRETRAGA
2021-05-06 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Šarmantan poput većeg brata, četvrtlitreni Caballero nudi vrlo upotrebljiv paket osobina i odličan je izbor za urbane sredine, ali i kraće vikend izlete



Talijanski Fantic, uvjerili smo se testirajući Caballero 500 Rally, radi vrlo dobar posao. Mjesto radnje je tvornica nedaleko Trevisa, u kojoj se sklapaju svi njihovi modeli, uključujući i testirani Caballero 250 Scrambler. Jednako je korpulentan poput inačice od 500 ccm jer koristi identičan krom-molibden okvir, ovjes i periferiju, ali pogonska jedinica broji 250 ccm. I to je zapravo jedina 'inozemna' komponenta koju potpisuje Zongshen, kao i u slučaju modela od 500 ccm koji nas je vrlo ugodno iznenadio.

 

Praktički sve ostalo nosi etiketu 'Made-in-Italy' i riječ je o visokovrijednim komponentama. Štoviše, završna obrada ne ostavlja mjesta kritikama, a lijepo je vidjeti kako se zrake sunca presijavaju na nosačima nožnih oslonaca od glodanog aluminija, koji imaju vrlo zanimljivu, izbrazdanu teksturu. Između ostalih detalja, pažnju privlači i štitnik ispušne cijevi izrađen od karbona, a ne plastične imitacije. U cjelini, dojam je više nego dobar.



Zvuk motora također ugodno iznenađuje. Pod dirigentskom palicom ispušnog sustava Arrow, iz dvostruke ispušne cijevi dopiru prgave melodije i odmah prepoznajemo sklonost jednocilindraša visokim okretajima. Odgovor se krije u vrijednostima promjera i hoda klipa, koji iznosi 77 x 53,6 mm, što debelo zalazi u 'oversquare' sferu. Drugim riječima, izuzetno kratak hod klipa govori nam o karakteru motocilindrika koji, suprotno uobičajenom, sve karte polaže na vrlo visoke okretaje. Uostalom, pogled u tablicu tehničkih podataka otkriva da se najveća snaga od 25 KS razvija pri 8500 o/min.



U praksi, želite li izvući maksimum, potrebno je primijeniti stil vožnje sličan dvotaktnim motorima te se često poigravati polugicom mjenjača. I to je zapravo vrlo zabavno, tim više što zvučna kulisa postaje privlačnija, a mjenjač vjerno slijedi sve inpute lijevim stopalom. Za razliku od modela Caballero 500 Rally koji smo testirali ranije, a isti ima duži hod ovjesa (+ 50 mm, 200 mm sprijeda i straga) i gume vrlo grubog profila (Michelin Anakee Wild), Caballero 250 Scrambler ima hod ovjesa 150 mm sprijeda i straga te gume umjereno grubog profila, Mitas E-07.

 

I već u prvoj seriji zavoja pokazalo se da te postavke kudikamo bolje odgovaraju cestovnoj uporabi. Za razliku od inačice Rally, koja ima stvarne terenske pretenzije, Scrambler nudi bolju povezanost s asfaltiranom podlogom. Ovjes kraćeg hoda ima manju amplitudu rada, a gume manje izražene 'ripne' i nešto obliju gaznu površinu, pa je obaranje motocikla u nagib prirodnije. Istovremeno, tijekom vožnje u nagibu osjeća se veća razina stabilnosti, pa svima onima koji ne namjeravaju napuštati asfaltirane podloge preporučujemo kupnju inačice Scrambler, dok je Rally namijenjen vozačima koji vole podignuti oblak prašine ili se 'uvaljati' u blato.



Kočnice koje potpisuje Brembova sestrinska tvrtka ByBre sastoje se od prednjeg diska promjera 320 mm i četveroklipne kočne čeljusti radijalnog prihvata. Nude sasvim dovoljnu zaustavnu moć, ali se ne doziraju tako precizno kao na inačici od 500 ccm. Detalj koji čini razliku je pomalo čudan, jer kombinacija fiksne kočne čeljusti i fiksnog kočnog diska ne susreće se baš često. Prednja kočnica lijepo grize, ali osjećaj na polugici nema onu finoću i podatnost kakvu smo osjetili na modelu od 500 ccm koji ima identične komponente, ali je disk plivajući. S druge strane, ne vjerujemo da će itko voziti u tako žestokom tempu da bi eventualno pregrijao fiksne diskove. Najbolji učinak postiže se istovremenim korištenjem prednje i stražnje kočnice (disk promjera 230 mm), s time da je polugica stražnje kočnice uvijek lako dostupna i zgodno ju je koristiti za eventualne korekcije putanje u zavojima.



Za kraj ostaje pitanje - kome je inačica od 250 ccm namijenjena? Ako govorimo o modelima Euro4, Caballero je dostupan s motorima obujma 125, 250 i 500 ccm, koji razvijaju 15, 25, odnosno 40 KS, a koštaju 42.500, 47.500, odnosno 55.500 kn. Ako niste ograničeni vozačkom dozvolom A1, naša je preporuka kupiti model od 500 ccm jer se i taj može voziti s vozačkom A2, a nije dramatično skuplji od 250-ke. Norma Euro5 koja je stupila na snagu 1. siječnja 2021. promijenila je stanje u Fanticovom cjeniku iz kojeg je ispala verzija od 250 ccm i njezina je sudbina zasad nepoznata.

 

Na raspolaganju su Euro5 modeli od 125 i 500 ccm, koji po novom koštaju 46.000, odnosno 61.000 kn. Međutim, na zalihama je još uvijek dostupna određena količina Euro4 modela od 250 ccm, pa je Caballero 250 Scrambler dobra prilika za kupnju jer je marginalno skuplji od Euro5 125-ice. A ipak nudi mnogo više.

TEHNIČKI PODACI
Fantic Caballero 250 Scrambler

Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski, četverotaktni, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, klasičan karter, ubrizgavanje goriva promjera 34 mm, višelamelna spojka u ulju, mjenjač šest stupnjeva, završni prijenos lancem
Promjer x hod 77 x 53,6 mm
Obujam 249 ccm
Snaga 25 KS pri 8500 o/min
Okretni moment 22 pri 6500 o/min

Okvir i ovjes
Okvir od čeličnih cijevi, sprijeda USD-vilica promjera 41 mm, straga amortizer s progresivnim polužjem, sprijeda disk promjera 320 mm i četveroklipna čeljust, straga disk promjera 230 mm i jednoklipna čeljust, ABS
Kotači aluminijski obruč sa žbicama, 2.50 x 19 i 3,50 x 17
Gume 110/80 R19, 130/80 R17
Gume na testnom vozilu Mitas E-07

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1425 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 150/150 mm, suha masa 130 kg, nosivost 177 kg, visina sjedala 820 mm, spremnik goriva 12 litara
Garancija dvije godine
Cijena 47.500 kn (model Euro4)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.