Motorevija
PRETRAGA
2025-10-09 , Autor: Marko Santini, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Iza upadljivog dizajna, koji pomalo podsjeća na Ducatijev Panigale, nalazi se respektabilno brz i dinamici usmjeren skuter koji privlači konkurentnom cijenom



Koliko vas daleko u svijetu skutera može dogurati dobar dizajn među prvima je pokazala Yamaha sa serijom modela X-Max, koja je danas svojevrstan statusni simbol među GT-skuterima. Ubrzo su i drugi proizvođači krenuli putem japanske marke, shvaćajući da promišljeno i dinamično oblikovani dizajn skutera može značiti razliku između stapanja u 'masu' jedno te istih modela i potencijalno velikog uspjeha.



Tu je lekciju na vrijeme naučio i Wottan, na hrvatskom tržištu odnedavno dostupan španjolski brend, čiji najzanimljivije oblikovan model serije Storm nosi naziv R300 te, pogotovo u crvenoj boji testiranog primjerka, podsjeća na jedan supersportski motocikl podrijetlom iz okolice Bologne. Naime, promatran sprijeda i straga, teško je zamisliti da Wottanovi dizajneri za inspiraciju pri oblikovanju mnogih vizualnih elemenata nisu koristili, ako već ne pravi, onda makar poster Ducatija Panigalea.

 

S obzirom na to koliko dobro izgleda 'skutergale', neobično je što se netko prije nije toga sjetio. Osim te sličnosti s Ducatijem, ostatak R300 prilično je uobičajen. Wottan ga pozicionira u klasu maksi skutera, a osim dužinom od 2150 mm, ističe se visinom sjedala od 790 mm te očekivano neutralnim, no udobnim položajem sjedenja. Kao kod modela Storm-V 125 (čije smo dojmove iz vožnje objavili u broju 167), uzdignuto sjedalo suvozača stvara ugodan naslon na vozača, korisno pri duljim gradskim vožnjama.

Moderan kokpit čine lako čitljiv i pregledan TFT-zaslon s taman dovoljno informacija te okretni prekidač keyless-sustava koji omogućuje pokretanje skutera, ali i otvaranje spremnika goriva i pretinca ispod sjedala bez vađenja ključa iz džepa. Potonji može primiti jednu integralnu i jednu jet kacigu ili jednu kacigu i ponešto 'špeceraja', a postoje i dva korisno velika pretinca u oklopu ispod upravljača.

 

Kao i kod Storma-V 125, kvaliteta izrade je dobra, ali ponegdje ipak ispod razine japanske i korejske konkurencije. Slova natpisa 'Storm-R' na stražnjem bočnom dijelu, primjerice, nisu postavljena s najvećom pažnjom, a i sklopovi prekidača na ručkama ne djeluju osobito visokokvalitetno te se razlikuju od onih na manjem modelu.

Pogonski sklop modela R300 čini tekućinom hlađeni jednocilindraš od 278 ccm čijih gotovo 26 KS pruža vrlo dobra ubrzanja i uvjerljive startove sa semafora. Performanse su na razini slično motoriziranih gradskih skutera, a uglađenost vožnje dovoljno je dobra i za izvangradske vožnje, gdje se lako postižu i putne brzine iznad 100 km/h. Vožnju u nešto hladnijim mjesecima ugodnijom čini i funkcija grijanja ručki, solidnu zaštitu od vjetra osigurava vjetrobran podesiv u pet položaja, a i oklopi noge dobro štite od vremenskih uvjeta.



Stormov ovjes, kojeg čine vilica od 37 mm i dvostruki stražnji amortizeri, namješten je za omogućavanje voznih osobina u skladu s dinamičnim dizajnom, pa R300 prilično brzo skreće i agilno reagira na vozačeve unose upravljačem te nudi solidnu razinu gripa. Istodobno je i dosta tvrd, pa nešto grublje prenosi izraženije cestovne neravnine. Kočnice s dvostrukim diskom sprijeda (260 mm) i jednostrukim diskom straga (230 mm) uvjerljivo snažno usporavaju 186 kg težak skuter te vozaču ulijevaju sigurnost pri bržoj vožnji.

 

Wottan Storm-R 300 zanimljiv je novitet na tržištu koji se od konkurencije ponajprije ističe upadljivim dizajnom i dobrim performansama, kao i primamljivom cijenom. U sklopu aktualne akcije, umjesto 5557, stoji 5157 eura - manje od nekih razvikanijih modela, no oni za razliku u cijeni nude i bolju završnu obradu, malo napredniji ovjes i prestiž imena poput, recimo, Yamaha i Honda. Unatoč tome, Storm R300 respektabilna je opcija za one u potrazi za vizualno zanimljivim, brzim i zabavnim skuterom.


Tehnički podaci
Wottan Storm-R 300

Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, variomat
Obujam 278 ccm
Snaga 25,8 KS (18,9 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 24 Nm pri 6500 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, sprijeda klasična vilica (37 mm), straga oscilirajuća vilica i dvostruki amortizeri. Sprijeda dvostruki diskovi (260 mm), straga disk (230 mm), ABS, kombinirani sustav kočenja CBS
Kotači alu-legura
Gume 120/70-15, 140/70-14

Masa i dimenzije
Dimenzije D x Š x V 2150 x 775 x n.p. mm, međuosovinski razmak 1538 mm, visina sjedala 790 mm, mokra masa 186 kg, spremnik goriva 14,5 litara
Garancija četiri godine
Boje bijela, crna, plava, crvena
Cijena 5157 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 KTM 690 Duke Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha FJR 1300 AS Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki Ninja 250 R BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki KLE500 2005- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)