Test | Wottan Storm-R 300: Sportski duh u sportskim oplatama
Iza upadljivog dizajna, koji pomalo podsjeća na Ducatijev Panigale, nalazi se respektabilno brz i dinamici usmjeren skuter koji privlači konkurentnom cijenom
Koliko vas daleko u svijetu skutera može dogurati dobar dizajn među prvima je pokazala Yamaha sa serijom modela X-Max, koja je danas svojevrstan statusni simbol među GT-skuterima. Ubrzo su i drugi proizvođači krenuli putem japanske marke, shvaćajući da promišljeno i dinamično oblikovani dizajn skutera može značiti razliku između stapanja u 'masu' jedno te istih modela i potencijalno velikog uspjeha.
Tu je lekciju na vrijeme naučio i Wottan, na hrvatskom tržištu odnedavno dostupan španjolski brend, čiji najzanimljivije oblikovan model serije Storm nosi naziv R300 te, pogotovo u crvenoj boji testiranog primjerka, podsjeća na jedan supersportski motocikl podrijetlom iz okolice Bologne. Naime, promatran sprijeda i straga, teško je zamisliti da Wottanovi dizajneri za inspiraciju pri oblikovanju mnogih vizualnih elemenata nisu koristili, ako već ne pravi, onda makar poster Ducatija Panigalea.
S obzirom na to koliko dobro izgleda 'skutergale', neobično je što se netko prije nije toga sjetio. Osim te sličnosti s Ducatijem, ostatak R300 prilično je uobičajen. Wottan ga pozicionira u klasu maksi skutera, a osim dužinom od 2150 mm, ističe se visinom sjedala od 790 mm te očekivano neutralnim, no udobnim položajem sjedenja. Kao kod modela Storm-V 125 (čije smo dojmove iz vožnje objavili u broju 167), uzdignuto sjedalo suvozača stvara ugodan naslon na vozača, korisno pri duljim gradskim vožnjama.
Moderan kokpit čine lako čitljiv i pregledan TFT-zaslon s taman dovoljno informacija te okretni prekidač keyless-sustava koji omogućuje pokretanje skutera, ali i otvaranje spremnika goriva i pretinca ispod sjedala bez vađenja ključa iz džepa. Potonji može primiti jednu integralnu i jednu jet kacigu ili jednu kacigu i ponešto 'špeceraja', a postoje i dva korisno velika pretinca u oklopu ispod upravljača.
Kao i kod Storma-V 125, kvaliteta izrade je dobra, ali ponegdje ipak ispod razine japanske i korejske konkurencije. Slova natpisa 'Storm-R' na stražnjem bočnom dijelu, primjerice, nisu postavljena s najvećom pažnjom, a i sklopovi prekidača na ručkama ne djeluju osobito visokokvalitetno te se razlikuju od onih na manjem modelu.
Pogonski sklop modela R300 čini tekućinom hlađeni jednocilindraš od 278 ccm čijih gotovo 26 KS pruža vrlo dobra ubrzanja i uvjerljive startove sa semafora. Performanse su na razini slično motoriziranih gradskih skutera, a uglađenost vožnje dovoljno je dobra i za izvangradske vožnje, gdje se lako postižu i putne brzine iznad 100 km/h. Vožnju u nešto hladnijim mjesecima ugodnijom čini i funkcija grijanja ručki, solidnu zaštitu od vjetra osigurava vjetrobran podesiv u pet položaja, a i oklopi noge dobro štite od vremenskih uvjeta.
Stormov ovjes, kojeg čine vilica od 37 mm i dvostruki stražnji amortizeri, namješten je za omogućavanje voznih osobina u skladu s dinamičnim dizajnom, pa R300 prilično brzo skreće i agilno reagira na vozačeve unose upravljačem te nudi solidnu razinu gripa. Istodobno je i dosta tvrd, pa nešto grublje prenosi izraženije cestovne neravnine. Kočnice s dvostrukim diskom sprijeda (260 mm) i jednostrukim diskom straga (230 mm) uvjerljivo snažno usporavaju 186 kg težak skuter te vozaču ulijevaju sigurnost pri bržoj vožnji.
Wottan Storm-R 300 zanimljiv je novitet na tržištu koji se od konkurencije ponajprije ističe upadljivim dizajnom i dobrim performansama, kao i primamljivom cijenom. U sklopu aktualne akcije, umjesto 5557, stoji 5157 eura - manje od nekih razvikanijih modela, no oni za razliku u cijeni nude i bolju završnu obradu, malo napredniji ovjes i prestiž imena poput, recimo, Yamaha i Honda. Unatoč tome, Storm R300 respektabilna je opcija za one u potrazi za vizualno zanimljivim, brzim i zabavnim skuterom.
Tehnički podaci
Wottan Storm-R 300
Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, variomat
Obujam 278 ccm
Snaga 25,8 KS (18,9 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 24 Nm pri 6500 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, sprijeda klasična vilica (37 mm), straga oscilirajuća vilica i dvostruki amortizeri. Sprijeda dvostruki diskovi (260 mm), straga disk (230 mm), ABS, kombinirani sustav kočenja CBS
Kotači alu-legura
Gume 120/70-15, 140/70-14
Masa i dimenzije
Dimenzije D x Š x V 2150 x 775 x n.p. mm, međuosovinski razmak 1538 mm, visina sjedala 790 mm, mokra masa 186 kg, spremnik goriva 14,5 litara
Garancija četiri godine
Boje bijela, crna, plava, crvena
Cijena 5157 eura
Zajednica | Komentari