Motorevija
PRETRAGA
2025-07-14 , Autor: Marko Santini, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Jedan od novijih igrača u najatraktivnijem segmentu skuter-tržišta dolazi iz španjolskog brenda Wottan, a osim upadljivim dizajnom, solidnom udobnosti, dobrim performansama i bogatom opremom, ističe se i razumnom cijenom



Adventure skuteri u posljednje su vrijeme pravi hit u gradskim 'džunglama', a iako pri spomenu tog segmenta dvokotača na pamet ponajprije padaju modeli poznatijih imena, poput Hondi X-ADV 750 i ADV 350, Aprilije SR 200 GT i Kymca DTX 350, postoje i poneki za koje možda niste čuli, a koje bi, ponajprije jer su puno bolji nego što biste očekivali, bilo šteta ne uzeti u obzir.

 

Primjerice, Storm-V. Radi se o jednom od poželjnijih modela relativno mladog brenda Wottan Motor, sa sjedištem u Valenciji, koji ponajprije, a osobito u testiranom žutom izdanju (dostupne su i siva, plava i narančasta boja), privlači upadljivim vanjskim dizajnom. Iako nema tu ničeg što već nije viđeno, cjelokupna pojava je moderna i dopadljiva. Osim agresivno oblikovanog i prema unatrag nagnutog prednjeg dijela s LED dnevnim i LED glavnim (serijski) svjetlima, vizualnoj dinamici pridonosi na prvi pogled neobično postavljen, ali u vožnji učinkovit vjetrobran.



Najzanimljiviji detalj dobro osmišljenog kokpita su danas neizostavni digitalni instrumenti (u ovom slučaju sedaminčni TFT zaslon) koji su pregledni, lako čitljivi i prilagodljivi. Pored toga, testirani Storm-V u opremljenijoj + verziji dolazi i s pametnim ključem za jednostavnije zaključavanje/otključavanje i pokretanje putem središnjeg prekidača, kao i s podesivim polugicama prednje i stražnje kočnice. Kao jedini primjetan nedostatak tijekom kratkog druženja s ovim skuterom ističu nam se suviše plastični prekidači i tipke za većinu ostalih kontrola, no u ovom cjenovnom segmentu po tom pitanju ionako ne bi trebalo očekivati čuda.

 

Ispred vozača su i dva korisna pretinca za spremanje (i skrivanje) manjih predmeta, a ispod prostranog i udobnog sjedala (visina 760 mm) velik je spremnik koji može primiti jednu integralnu kacigu i poneku sitnicu. Položaj sjedenja je ugodan, uz uzdignuti suvozačev dio sjedala koji vozaču može poslužiti kao svojevrstan mini-naslon za donji dio leđa, a čak ni viši vozači pri skretanju neće upravljačem udarati u koljena.

 

Storm-V+ i u vožnji ostavlja dobar dojam. Pokreće ga 'mali', ali vrlo dostatan tekućinom hlađeni jednocilindraš od 125 kubika. Njegovih nešto više od 14 KS osiguravaju očekivano dobre performanse uz responzivan odziv na gas i solidan sprint pri startovima sa semafora. Snaga je sasvim adekvatna i Wottan nema problema s praćenjem koraka s ostalim gradskim prometom, pa ako nemate potrebu voziti otvorenim cestama, ovo se čini kao više nego prihvatljiva mjera. Kod dugotrajne vožnje pri konstantnoj brzini, solidno uglađen pogonski sklop znači da nema iritantnog prijenosa vibracija niti osobito nametljive buke, dok spomenuti vjetrobran pohvalno štiti od vjetra. Potrošnju goriva nismo imali vremena izmjeriti, no Wottanova tvrdnja od oko 3,2 l/100 km djeluje vjerodostojna.

 

Razvikaniji adventure modeli, poput onih spomenutih na početku teksta, osjetno su brži na ravnom, dakako, no Storm-V pruža vrlo usporedivi gušt vožnje u zavojima. Njegova vilica od 37 mm i dvostruki amortizeri straga nisu komponente iz skupljeg dijela lagera dobavljača ovjesa, no Wottanovi inženjeri svejedno su ih solidno namjestili pa Storm-V agilno skreće, u samom zavoju pruža uvjerljive povratne informacije za 'pumpanje' samopouzdanja te pohvalno upija udubljenja i rupe na gradskim prometnicama. Osim toga i solidno koči (disk od 260 mm sprijeda i 220 mm straga) i nudi dobro doziranje sile kočenja.

 

Wottan Storm-V starta od vrlo konkurentnih 4116 eura, a za samo 300 eura više dobivate testirani Storm-V+ koji dodaje vrlo korisnu opremu, kao što su ABS i TCS, pametni ključ (keyless) i podesive polugice kočnica. Manje od 4500 eura za vrlo dobro opremljen, adekvatno brz i štedljiv te vrlo zabavan skuter, koji još i ovako trendovski izgleda, cifra je zbog kojeg smatramo da je Storm-V barem vrijedan razmatranja ako razmišljate o adventure skuteru.


Tehnički podaci
Wottan Storm-V 125

Motor
Vodom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, variomat
Obujam 125 ccm
Snaga 14,3 KS (10,5 kW) pri 9500 o/min
Okretni moment 11 Nm pri 8800 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, sprijeda klasična vilica, straga oscilirajuća vilica i dvostruki amortizeri. Sprijeda disk (260 mm), straga disk (220 mm), ABS, kombinirani sustav kočenja CBS
Kotači alu-legura
Gume 120/80-14, 130/70-13

Masa i dimenzije
Dimenzije D x Š x V 2230 x 760 x - mm, međuosovinski razmak 1600 mm, visina sjedala 760 mm, masa sa svim tekućinama 185 kg, spremnik goriva 12,5 litara
Garancija četiri godine
Boje žuta, siva, plava, narančasta
Cijena 4416 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda CBF 600 N Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Yamaha FZ8/fazer 800 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Aprilia Tuono V4 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda XL650V Transalp Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Kawasaki KLE500 2005- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)