Motorevija
PRETRAGA
2013-04-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: fotogec.com
Bookmark and Share

Potkraj 90-ih zahuktavala se borba u klasi sportskih skutera od 50 ccm, pa je Yamaha odlučila parirati sve perspektivnijem dijelu tržišta lansiravši aerox. Za ovu je godinu hit model pretrpio stanovite izmjene, no u osnovi je i dalje ostao raspoznatljiv dio unutar obitelji



Može li se u sportski oblikovanom vozilu „kočiti“ promet koji je iza vas? Naravno da može, posebice ako je riječ o skuteru obujma 50 ccm s pripadajućom blokadom koja mu ne dopušta da nadmaši brzinu od 48 km/h.
Ne, nije ni mjesto ni vrijeme za raspravu o ovoj (besmislenoj) zakonskoj odredbi, posebice ako znamo da su tzv. bicikli s motorom u posljednjih tridesetak godina znatno evoluirali. Napredovali su do te granice da i sprijeda i straga imaju ugrađene disk kočnice respektabilne učinkovitosti i zavidnih mogućnosti doziranja. Uglavnom, znate što želimo reći - znatno su sigurniji no prije, a aerox u tome nije iznimka.



Bilo kako bilo, nova yamaha na svojim preglednim i moderno izvedenim digitalnim instrumentima nije razvila brzinu dovoljnu da bi se probio zvučni zid, no ipak su se mnogi okretali za njom.
Mat-plava kombinacija boja uistinu je atraktivna, no ujedno i elegantna, dok oštre linije novoizvedenih oplata naglašavaju sportski karakter moto kuće iz Iwate. Ne, novi aerox nije nastao s praznog lista papira, već je redizajn postojećeg modela s doradom nekih nedostataka.



Već smo spomenuli digitalne instrumente solidne preglednosti, a tu je i veće sjedalo za suputnika. Ovo posljednje je, uz tvrd ovjes, bilo glavna meta kritika na prethodnom modelu. Sjedalo je uistinu veće, no ovjes je i dalje - vrlo tvrd. To mlađim vozačima ne bi trebao biti veliki problem, baš kao ni poprilično visoka podnica sa skučenim položajem nogu. Ujedno, položaj upravljača je visok i uzak.
Najugodnije iznenađenje krije se pod Yamahinim sjedalom. Vozač u prtljažni prostor bez ikakvih „čarolija“ može smjestiti integralnu kacigu, što je u ovoj klasi skutera uistinu rijedak slučaj. Rijedak je slučaj i daje odaziv na gas tako mekan i smiren. Možda i pretjerano smiren, jer je kretanje s mjesta time relativno otežano. Nakon što se počne kotrljati, dvotaktni tekućinom hlađeni agregat ubrzava solidno, bez nekih zadrški, a u vožnji se doima tiho i ugodno.



Kočnice se doziraju odlično, poglavito prednja, a i učinak je više nego dobar. Široki 13-colni kotači daju mu sigurnost na pravcu i u nagibima, a sloboda naginjanja je vrlo velika. No, ostaje pitanje koliko sve to košta? Cijena novog aeroxa je na razini redovite cijene prethodnog modela, a to je 18.500 kuna.
Mlađoj su klijenteli kod prethodne generacije bile omiljene replike poput onih panasonic-toyota, Rossi ili intercolor. Aktualni model ne nudi tu verziju, no stoga nudi mogućnost odabira posebnog modela - aeroxa R naked. No, o tome više u sljedećem broju Motorevije.


Što je novo?

- Dostupne dvije verzije: aerox R i aerox R naked
- Nove prednje oplate inspirirane R-modelima
- Dvostruko sjedalo sa sportskom pozicijom sjedenja
- Novi instrumenti s LCD-zaslonom
- Spremište ispod sjedala prihvaća integralnu kacigu
- Stražnje svjetlo u stilu YZF-R1


Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni jednocilindarski dvotaktni motor, rasplinjač, automatska centrifugalna spojka, prijenos CVT, elektronsko paljenje, elektropokretač
Promjer x hod 40 x 39,2 mm
Obujam 49,3 ccm
Snaga 3,3 KS (2,43 kW) pri 6750 o/min
Okretni moment 3,5 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes Čelični cjevasti, sprijeda klasična vilica, straga oscilirajuća ruka
Kočnice Sprijeda i straga disk promjera 190 mm
Gume Sprijeda 130/60-13, straga 140/60-13
Masa i dimenzije Međuosovinski razmak 1275 mm, dužina 1870 mm, širina 700 mm, visina sjedala 815 mm, hod sprijeda/straga 80/70 mm, masa sa svim tekućinama 97 kg, spremnik goriva sedam litara
Garancija tri godine
Boje bijela, plava, siva (sve mat)
Cijena 18.500 kuna

  





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)