Motorevija
PRETRAGA
2010-11-25 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Markus „I was a rockstar“ Jahn
Bookmark and Share

Povećanjem obujma „mali“ Yamahin osmaš gotovo je u repu svog snažnijeg i starijeg „litrenog“ brata. No, je li tim potezom uistinu ugrožen pater familias obitelji fazer?


 Motogalerija Yamaha - Fazer 8 vs. FZ1 Fazer

Timski rad oduvijek je povezivao hrvatsku i njemačku redakciju, bilo da se radi o alpskim prijevojima ili o Jadranskoj magistrali. I uvijek smo našim njemačkim kolegama napominjali da je hrvatsku obalu u razdoblju godišnjih odmora, dakle tijekom srpnja i kolovoza, za testiranje motocikala poželjno izbjegavati.

Naime, svu silinu prometnih gužvi istarskih cesta u špici sezone osjetili smo na i vlastitoj koži, točnije prije tri godine na velikom usporednom testu tourera. No, ništa bolje nije bilo ni prošle godine kada smo maksi enduro trojac potjerali uz obalu od Šibenika pa sve do Makarske te uzduž i poprijeko kroz Velebit. Tada, u blizini Trogira, nakon što je digitalni pokazivač vanjske temperature na KTM-u adventureu očitao 42 stupnja, međusobno smo si čvrsto obećali - nikad više!

I evo nas opet! Srpanj, u jeku sezone, ispred nas kolona vozila na trajektnom pristaništu Brestova. Možda se zato sve čini kao svojevrsni deja vu! Konačni cilj je Mali Lošinj, testna flota - bijela yamaha. Pardon, dvije! I to obujma 1000 i 800 ccm. Neki bi se površni poznavatelj motocikala nakon nekoliko čašica „žestice“ dobrano preispitao ne vidi li ustvari isti motocikl u dvjema siluetama.

  Motogalerija Yamaha - Fazer 8 vs. FZ1 Fazer   Motogalerija Yamaha - Fazer 8 vs. FZ1 Fazer

Naime, FZ1 fazer i novi fazer 8 nalikuju poput jednojajčanih blizanaca. Yamaha očito želi ono što već dulje vrijeme forsira cijela automobilska industrija, a to je prepoznatljiv obiteljski izgled. Doista, parkirani jedan kraj drugoga fazeri gotovo da ni u čemu ne odudaraju. Tek kada se malo bolje zagledate, primijetit ćete na osmici prednje vilice u zlatnoj boji, kao i prednje četveroklipne kočne čeljusti sa zlatnim klipićima. I zasigurno ćete primijetiti i toliko osporavani ispušni top i vjerojatno ćete se zapitati jesu li dizajneri možda imali kolektivni godišnji, ili su i oni popili koju čašicu previše?
Ipak, i uz taj gaf, fazeru 8 se ne može osporiti da u usporedbi sa starijim bratom ipak djeluje mlađe i modernije te živahnije i dinamičnije, a najočitiji primjer su prednja svjetla. Naime, iznimno su agresivna, a ne bi ih se posramila ni supersportska R6.

No, prave razlike postaju jasnijima tek kada zajašete oba motocikla i isprobate ih u vožnji. FZ1 se od starta ponaša posve drukčije. Motor započinje s radom već i na „treptaj“ pritiska tipke elektropokretača, iz ispušnog topa ispušta znatno dublje tonove, te na svaku komandu gasa reagira kudikamo agresivnije od osmice.

1/5 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/5

Motorevija vam preporu�a!

Ovdje može biti i vaš oglas!





Yamaha FZ8/fazer 800
Yamaha FZ8/fazer 800

Yamaha FZ8/fazer 800 (2010.)

údaje

Obujam: 779 cm3

Snaga: 106,2 k (78,1 KW) 10.000 rpm

Okretni moment: 82 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 211 kg

Yamaha
Yamaha FZ1 Fazer
Yamaha FZ1 Fazer

Yamaha FZ1 Fazer

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 150 k (110,3 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 106 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 190/50 - 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 194 kg

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)