Motorevija
PRETRAGA
2014-02-19 , Autor: Ante Radić, Slike: fact
Bookmark and Share

Četvrti član Yamahine MT obitelji postavlja nova mjerila među nakedima srednje klase, osvaja agilnošću, neutralnošću i faktorom zabave, a prije svega - povoljnom cijenom

Prošle jeseni u Milanu jedan je novitet posebno zabljesnuo u našim očima. Ne zato što je spektakularan ili ekstravagantan, već zato što nudi gotovo sve što vam treba – moderan izgled, kvalitetnu izvedbu, pristojnu porciju snage i ono najbitnije – vrlo pristupačnu cijenu. Yamaha MT-07 nudi sve nabrojeno i stoga ne čudi što je publika počela sve glasnije brujati o novitetu iz Iwate. Pogotovo nakon službeno potvrđene cijene od 46.900 kn. Tom iznosu zaista nitko ne može prigovoriti!



Kao što je to bio slučaj krajem prošle godine sa snažnijim modelom MT-09, Hrvatska je ponovno imala čast premijerno pustiti u prodaju i MT-07. Tome je kumovala činjenica što su kod nas i dalje dosta traženi modeli bez ABS-a, dok to nije slučaj na razvijenim europskim tržištima. Ekipa Motorevije stoga se spustila iz Zagreba u Senj i magistralom nastavila prema jugu.

Prokomentirajmo prvo kakav dojam MT-07 ostavlja u mirovanju. Osim generalno privlačnog funky-izgleda, motocikl je prepun zanimljivih detalja. Ništa nije skriveno iza plastičnih oplata, u prvom je planu mehanička ljepota svih komponenti. Čak su i blokovi zanimljivo 'izrezbareni' a ne izliveni u najjednostavnijoj mogućoj formi. Stražnja je vilica pravo malo remek-djelo, vizualni je dojam fantastičan iako je izrađena od čelične legure, a ne aluminija.



Svi su spojevi vrlo precizno izvedeni, završna je obrada za svaku pohvalu...ukratko, MT-07 čak izgleda skuplji nego što jest. Odličan prvi dojam, premda nema tehničkih pikanterija poput upside-down prednje vilice, radijalnih kočionih kliješta i slično. Jedini detalj uz koji bismo mogli vezati pridjev jeftin jest hladnjak rashladne tekućine. Istina, ne bode oči jer je pomalo skriven, ali kada se malo bolje zagledate, zaključit ćete da se završnom obradom ne uklapa u tako impresivnu cjelinu.



Premda fizički ostavlja dojam prilično kompaktnog motocikla, MT-07 nudi u okvirima klase vrlo dobru prostranost. U ergonomiji se može pronaći primjesa supermota – oslonci nogu pomaknuti su naprijed i dovoljno nisko, pa je kut svijanja koljena za vozače visine 185 cm prilično ugodan. Upravljač je blago povišen i širokog je hvata, što tvori i pomalo napadačku poziciju gornjeg dijela tijela. Dvodijelno sjedalo vrlo je prostrano, u prednjem dijelu usko a prema kraju vrlo široko te nudi izdašne mogućnosti premještanja. Optimalno je podstavljeno i udobno tijekom višesatne vožnje.





Srčano pulsiranje osjeća se već prilikom pokretanja paralelnog twina. Zahvaljujući kutu paljenja od 270 supnjeva, ostavlja dojam V2 motora onim prepoznatljivim aritmičnim radom. Vibracije su dobro prigušene, zapravo, vrlo su ugodne i nenametljive. Mjenjač je također ugodno iznenađenje - kratkog je hoda i velike preciznosti, a nema baš nikakvih problema s pronalaženjem lera, bilo da ga gađate iz prvog ili drugog stupnja prijenosa.

Kao i svaki twin, MT-07 traži nešto više okretaja prilikom kretanja. Ručica gasa jako je lijepog odaziva, a motor spremno gura naprijed već od 2500 o/min. U srednjem režimu je najraspoloženiji, 60 Nm uvijek je dostupno je u rasponu od 4000-8000 okretaja pa ga nema smisla tjerati preko toga, premda twin to može i hoće. Sa svim tekućinama, jezičac vage zaustavlja se na brojci od 179 kg, što uz centralizaciju masa rezultira iznimnom agilnošću. Motocikl pruža jedan vrlo prirodan i intuitivan doživljaj vožnje, bez nervoze i uz vrlo jasne povratne informacije. Perolako mijenja smjer i općenito je vrlo neutralan, što na vidjelo izlazi već nakon prvih metara.



Porcija snage od 75 KS puna je šaka brade za početnike. Krstarite li magistralom u turističkom tempu, očekujte prosječnu potrošnju od 4,1 l/100 km, a šesti stupanj prijenosa tada služi kao overdrive. Padne li brzina kretanja ispod 85 km/h, poželjno je šaltati petu jer okretaji padnu prenisko. Obzirom na klasu kojoj MT-07 pripada, zaštita od vjetra nije vrijedna spomena, no četiri vijka na kućištu prednjeg svjetla kao da prizivaju tonirani flyscreen, koji se čini neizostavnim funkcionalno-estetskim dodatkom.



Nazubljeni diskovi osim atraktivnog izgleda nude i adekvatnu zaustavnu moć. Četveroklipna kliješta snažno grizu i precizno se doziraju, s vrlo jasno definiranom točkom hvatišta. Poluga prednje kočnice može se podešavati po udaljenosti, pa će i oni s kraćim prstima jednostavno pronaći idealan položaj. Dovoljan je i jedan prst za snažno kočenje, a na verziju s ABS-om, koju svakako preporučujemo početnicima, trebat će pričekati još neko vrijeme.



Konfiguraciji ceste na potezu od Senja do Karlobaga teško je odoljeti. Pogotovo sada, kada turista nema ni u tragovima, a vozila koja susrećete na cesti možete prebrojati prstima jedne ruke. Otvoreni i pregledni zavoji, 15-ak celzijevaca u zraku, suha podloga s dobrim gripom, sunčano...lijeva noga gotovo instinktivno gura polugicu mjenjača naniže, a kratki trzaj desnog zgloba istovremeno dozira međugas. Nevjerojatno je kako MT-07 spremno reagira na komande i bez zadrške gura naprijed!



Naglim odvrtanjem ručice do kraja osjeća se rasterećenje prednjeg ovjesa i zabava počinje. Čak i u oštrom tempu osjeća se neutralnost okvira, a silovito kočenje pred zavoj otkriva da je prednja vilica podređena udobnosti. No, povratne su informacije sasvim jasne, a linije prolaska točno onakve kakve i sami zacrtate. Poslušno, precizno, bez neugodnih iznenađenja ili širenja putanje. Nailazak na poprečnu neravninu ne unosi nemir u područje okvira, a stražnji amortizer odradi malu amplitudu što se manifestira kratkim trzajem s dovoljnom brzinom povrata. Ukratko, osjetit ćete da je stražnji kotač ‘popio’ neravninu, ali bez ikakvih neugodnih nuspojava.

Sloboda nagiba ograničena je prilično dugačkim sliderima na nožnim osloncima, koji u zatvorenijim zavojima vrlo brzo stružu o podlogu. Obaranje u duboke nagibe vrlo je inspirativno i odmah ulijeva samopouzdanje. U tome velike zasluge imaju tvornički isporučene gume Michelin Pilot Road 3, a dodatnu dozu gripa bez ikakvih negativnih utjecaja na okretnost i agilnost nudi stražnja guma širine 180. Važno je napomenuti da spomenute gume brzo postižu radnu temperaturu i pobjednik su dijela testa na mokroj podlozi (detaljan test potražite u Motoreviji 4/2013). U svakom slučaju, lijepo od Yamahe što nije štedjela na ovako bitnoj komponenti.



Nakon prevaljenih 700 kilometara, teško je pronaći objektivan prigovor najmlađem članu MT obitelji. Prva dva (MT-01 i MT-03) i nisu se nešto proslavili, treći (MT-09) je podigao dosta prašine, a četvrti stiže baš u pravo vrijeme. Savršen je odabir za prvi veliki motocikl (dostupna je i verzija za vlasnike A2 kategorije), a s druge strane lako možete izgubiti vozačku dozvolu ako pretjerate. Dobroćudan je, uvijek spreman za zabavu, neće vas preplašiti ali ni razočarati. Podsjetio nas je da za uživanciju na cesti nije potrebna konjica od 150 grla, već dlanove možete dobro oznojiti i s upola manjom konjicom. Konkurencija je u velikom problemu, jer osim cijene, tu je i Yamahina servisna podrška na 23 mjesta u Hrvatskoj, a ne valja smetnuti s uma ni trogodišnju garanciju.




MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni, balansna osovina, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 38 mm, katalizator, alternator 410 W, akumulator 12V/9 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač šest stupnjeva, lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,688.
Promjer x hod 80.0 x 68.6 mm
Obujam 690 cm ³
Kompresija 11.5:1
Snaga 75 KS (55 kW) pri 9000 o/min
Okr. moment 68 Nm pri 6500 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, teleskopska vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, centralno položen amortizer podesiv po predopterećenju, sprijeda diskovi 282 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 245 mm, jednoklipna kliješta.
Kotači 3:50 x 17; 5:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1400 mm, kut glave okvira 66 stupnjeva, predtrag 90 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 137/130 mm, visina sjedala 805 mm, masa s punim spremnikom goriva 179 kg, spremnik goriva kapaciteta 14 litara.
Garancija tri godine
Boje crna, ljubičasta, siva, bijela, crvena
Cijena 46.900 kn




U idućem broju Motorevije (2/2014.) na kioscima od 11. travnja, saznajte kako je završio dvoboj između Yamahe MT-07 i Kawasakija ER-6n.







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.