Motorevija
PRETRAGA
2023-08-25 , Autor: Ante Radić, Slike: Yamaha
Bookmark and Share

Nećete ga pronaći u periodnom sustavu elemenata, ali MT-125 pronašli smo u mističnoj hali velesajma u Barceloni čija posebno pripremljena kulisa neodoljivo podsjeća na scene iz filma Peti element



Klasa 125 ccm nepravedno je zapostavljena u Hrvatskoj, jer neki odlučujući faktori uporno miniraju analogiju kojom se u većini država članica EU smije upravljati vozilima kategorije A1 uz važeću vozačku dozvolu B kategorije. U redu, ne baš po principu automatizma, jer u pravilu je potrebno odraditi 7-10 sati na poligonu, što je sasvim logično i nadasve poželjno.

 

Ta politička odluka praktički je uništila tržišni segment 125-ica i onemogućila priljev mladih snaga u svijet motoriziranih dvokotača. A Yamaha MT-125 kao naked izvedenica supersportskog modela R125 idealna je ulaznica u svijet motocikala. Pitanje je samo koji stil vam se više dopada. MT-125 na tržištu je prisutan gotovo cijelo desetljeće, točnije, uveden je u prodaju 2014. Bila je to dobra poslovna odluka s kojom je R125, inače dostupan u prodaji od daleke 2008., dobio pitomiju izvedenicu. Pitomiju u smislu ergonomije sjedenja i dizajna, premda aktualni MT-125 izgleda agresivnije no ikada.

 

Riječ je o vrlo dobroćudnom motociklu s kojim se lako sprijateljiti već od prvog metra. Uspravan položaj sjedenja, ugodan kut svijanja koljena i širok upravljač stvaraju dojam totalne kontrole, a kako bi sve ostalo u vozačevim rukama, odsada brine i kontrola trakcije. Neki će reći da je posve nepotrebna za motocikl snage 15 KS, no u hladnim i kišnim uvjetima, posebno u kombinaciji s gradskim zamkama kao što su tračnice, šahtovi i zebre, smatramo da je riječ o dobrodošlom dodatku.

 

Vožnja kroz Barcelonu, a potom i brdovitim zaleđem s obiljem zavoja, podsjetila nas je da jednocilindarski motor obujma osmine litre može biti dovoljan da vam ispuni dan. Tim više što je motor visokoturažnog karaktera i užitak je razvlačiti svaki stupanj prijenosa. Ispod 6000 o/min je vrlo pitom i uspavan, a zahvaljujući jednoj tehničkoj pikanteriji ima promjenjiv rad ventila (VVT). Solenoid pomiče bregasto vratilo pri 7400 o/min, nakon čega motor uzima novi udah i s lakoćom hita ka peteroznamenkastim vrijednostima.

 

Pomalo podsjeća na dvotaktne strojeve i najveću snagu razvija pri 10.000 o/min, dok crveno područje započinje 500 okretaja kasnije. U vrlo dinamičnom ritmu vožnje kakav je uobičajen na svjetskim novinarskim prezentacijama, rastezali smo drugi, treći i četvrti stupanj do beskraja, a na jednoj dionici autoceste smo ubacili u šesti stupanj i zalegli te očitali 138 km/h na novim TFT instrumentima. Pa to uopće nije loše!

 

Ovjes i kočnice pokazali su se dovoljno kapacitetnima, prednja upside-down vilica promjera 41 mm pruža dobar osjećaj, a prednji usamljeni disk od 292 mm i četveroklipna radijalna kliješta ostvaruju sasvim dostatnu zaustavnu moć. Spomenimo i kako je spojka perolaka te se može dozirati snagom jednog prsta, a mjenjačka kutija nema nikakvih problema s preciznošću.



Iako su 125-ice prvenstveno namijenjene mlađim vozačima, oni stariji s manje iskustva također su ciljana skupina. U smislu gradske svakodnevice teško da vam treba nešto snažnije, jer u takvim uvjetima u prvi plan dolazi lakoća upravljanja i agilnost, za manevriranje na uskim prostorima, provlačenje između kolona automobila i slično. Troškovi održavanja su minimalni jer u motor ide svega jedna litra ulja, a čak i da 'pokvarite' tvornički deklariranu potrošnju od 2,1 l/100 km za 50 posto, opet ćete zaboraviti kad ste posljednji put natočili spremnik goriva do čepa.

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta u glavi, 4 ventila, klasičan karter, ubrizgavanje goriva, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest stupnjeva prijenosa, pogonski lanac o-ring
Promjer x hod 52,0 x 58,7 mm
Obujam 125 ccm
Snaga 15 KS (11 kW) pri 10.000 o/min
Okretni moment 11,5 Nm pri 8000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir Deltabox, prednja upside-down vilica promjera 41 mm, aluminijska stražnja vilica, središnje postavljen amortizer, sprijeda disk promjera 292 mm i radijalna četveroklipna kliješta, straga disk promjera 220 mm, ABS, kontrola trakcije
Gume 100/80-17, 140/70-17
Serijske gume Michelin Pilot Street

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1325 mm, kut glave okvira 64 stupnja, predtrag 95 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/110 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 140 kg, spremnik goriva 10 l
Garancija: dvije godine
Boje: Cyan Strom, Tech Black, Icon Blue
Cijena: 5.899 eura (44.446 kn)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R