Motorevija
PRETRAGA
2014-08-27 , Autor: Ante Radić, Slike: fact
Bookmark and Share

Već i sami udarac po kickstarteru vraća nas tri desetljeća unazad, ali nas istovremeno bode u oči – paprena cijena

Pokretanje motora „kick-starterom“ svojevrsni je ritual. Izgleda komplicirano na prvi pogled, ali uopće nije tako. Zapravo, vrlo je zabavno. Yamaha SR 400 niti ne nudi alternativu, jer na desnoj strani upravljača nema tipke elektrostartera. Da, zvuči čudno i neprimjereno današnjim vremenima, ali ovaj motocikl ni u kojem slučaju ne želi koketirati s modernim. Upravo suprotno – vozaču želi priuštiti gušte stare desetljećima.
Za početak, laganim pritiskom na kick-starter potrebno je klip dovesti u gornju mrtvu točku. Pozicioniranje je vrlo jednostavno, zahvaljujući polugici dekompresora na lijevoj strani upravljača i malom prozorčiću na kućištu bregaste osovine. Kada ugledate srebrni metal u oknu, SR je spreman za buđenje.



Ipak, neizbježan upliv moderne tehnologije vidljiv je u sustavu napajanja gorivom, umjesto rasplinjača, tu je elektronsko ubrizgavanje goriva, pa je cijeli postupak pokretanja motora uvelike jednostavniji. Ne treba uložiti velik napor da bi se jednocilindraš probudio. Pravi je melem za uši slušati mehaničke melodije dok se zagrijava „na leru“ pri 1000 o/min. Još kad bi auspuh bio glasniji...

Performanse su skromne, ali ionako nisu u prvom planu. Stroge eko-norme natjerale su Yamahine inženjere da snagu priguše na skromnih 23 KS, što i generira suzdržane performanse. Ubrzanje do stotke traje 11 sekundi, a „špica“ je na 128 km/h. No, jezičac vage zaustavlja se na 174 kg (s punim spremnikom), što uz kompaktne dimenzije osigurava laku i jednostavnu upravljivost. Idealan partner za lagodnu vožnju, SR 400 dobro će ugostiti i vozače nižeg stasa, zahvaljujući uskom sjedalu koje ne širi noge u preponama i omogućava lako doticanje podloge.



Dizajn ne treba posebno komentirati - jednostavnost, klasika, mehanička ljepota. I završna je obrada za svaku pohvalu, kromirani detalji šarmantno bliješte na suncu, a klasični instrumenti vjerno slijede tradiciju. Bezvremenski oblikovan ispuh također je jedan od prepoznatljivijih detalja. Baš romantično! Općenito, radi s o proizvodu visoke kvalitete, koja se očituje i u preciznim te vrlo diskretnim zavarima na okviru. I svi vijci djeluju kvalitetno i trajno. Ipak, gumene „harmonike“ na prednjoj vilici prava su relikvija prošlosti, danas ih malokoji proizvođač više koristi. Stvar suosobnog ukusa.



Za razliku od originala od 500 ccm, sadašnja 400-tka ima kraći hod klipa, pa se doima kultiviranije, gotovo kao twin. Uglađenosti rada pridonosi i ubrizgavanje goriva, zahvaljujući kojem je i primanje gasa vrlo izravno. Ipak, za življu vožnju potrebno je kazaljku okretomjera potjerati do oznake 7000, ali ispeglana krivulja okrenog momenta omogućava i rano “šaltanje” tijekom opuštene vožnje. Yamahin klasik nije dosadan na magistralnoj cesti. Zahvaljujući suzdržanoj ukupnoj masi, ali i uskim gumama, lako se prebacuje kroz seriju zavoja i precizno drži zadanu putanju. Zbog uspravnog položaja sjedenja nije naporan za vožnju, naprotiv, ugodan je i bezbrižan, vozi se uistinu perolako.



Na dobroj cesti, sve je kao pjesma. Mekano podešen ovjes nježno i čisto upija neravnine, što je zasluga izdašnog hoda prednje vilice od 150 mm, ali stražnjeg amortizera hoda 125 mm. Ipak, poprečne neravnine unijet će malo nemira u područje okvira, što se manifestira kratkotrajnom trzavicom po longitudinalnoj osi. No, to dodatno prigušuju i žbičani kotači, a preventivno će pomoći i stvrdnjavanje stražnje opruge.



Tradicija je slijeđena i po pitanju kočnica, koje zahtijevaju odlučan pritisak. Sprijeda je usamljeni disk u koji grize dvoklipna čeljust, dok straga nalazimo staromodnu bubanj-kočnicu. Jasno je da tu nema oštrine i preciznosti doziranja koje nalazimo na motociklima novije generacije, ali sukladno suzdržanim performansama, zaustavna je moć sasvim dostatna.

I dok motocikl u cjelini djeluje vrlo racionalno i jednostavno, baš kakav i treba biti, postoji i jedan problem kojeg je teško razumjeti. Cijena. Teško se oteti dojmu kako za ultra modernu Yamahu MT-07, snažnu 75 KS, treba izbrojati pune tri tisuće kuna manje nego za SR 400. Jasno, malo će kojeg kupca zagrijanog za SR 400 taj podatak nagnati na promjenu odluke.



Ali, kako to da motocikl razvijen prije više od tri desetljeća, s tako staromodnom mehanikom i komponentama, stoji više od ultramodernog, više no trostruko snažnijeg modela? Stavimo li u omjer tehnologiju i cijenu, računica nikako ne štima, a nekima bi baš mogao zasmetati izostanak elektropokretača. Mogao je biti ugrađen, što i dalje ostavlja mogućnost “skakanja po kurbli”. No, opravdanje za visoku cijenu može se pronaći u kultnom statusu SR-a, ali i činjenici da se radi o maloj proizvodnoj seriji, pa jedinična cijena ne može biti privlačno niska.

Bilo kako bilo, SR 400 je autentičan proizvod i namjerno je ostao neizmijenjenim punih 35 godina. U tome i jest poanta priče. Kultiviran je i ugodan za vožnju, ali ostaje otvoreno pitanje hoće li izvješena cijena potkopati zacrtane prodajne rezultate. Ne, SR 400 nije vraćen u prodaju kako bi postao tržišni hit, ali mu je cijena definitivno - prevelik uteg oko vrata.


TEHNIČKI PODACI


Motor
Zrakom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, dva ventila, podmazivanje suhim karterom, ubrizgavanje promjera 34 mm, višelamelna spojka u ulju, mjenjač pet stupnjeva, sekundarni prijenos lancem
Promjer x hod 87 x 67,2 mm
Obujam 399 ccm
Kompresija 8,5:1
Snaga 23 KS (17 kW) pri 6500 o/min
Okretni moment 27 Nm pri 3000 o/min

Okvir i ovjes

Okvir od čeličnih cijevi, sprijeda teleskopska vilica promjera 35 mm, stražnja dvostruka vilica od čelika, dva amortizera
Kočnice Sprijeda disk 298 mm, dvoklipna čeljust, straga bubanj promjera 150 mm
Gume Prednja 90/100-18, stražnja 110/90-18

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1410 mm, kut glave okvira 63 stupnja, predtrag 111 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 150/125 mm, visina sjedala 785 mm, masa sa svim tekućinama 174 kg, spremnik goriva 12 litara
Garancija tri godine
Boje crna, siva
Cijena 49.900 kn






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)