Test | Zontes 368G: Game-changer iz Kine?
Kombinacija avanture i variomata nije novi recept, ali garantira tržišni uspjeh. Zontesov prvijenac u tom segmentu 368G je maksi skuter ozbiljnih namjera, barem ako su izgled i oprema u pitanju. Je li takav i u vožnji otkriva naš test
Maksi skuteri s prizvukom avanture su vruća roba, kako na domaćem tako i na europskom tržištu. Segment koji je svojedobno utemeljila Honda 2017. s X-ADV-om 750 svakim danom biva sve brojniji, a sada su se u cijelu igru uključili i Kinezi. Zontes 368G je od svoje premijere na prošlogodišnjoj EICMA-i izazivao popriličan interes, kako zbog atraktivnog 'copy-paste' dizajna spomenute Honde, tako i zbog silne količine opreme koja na njemu dolazi – bez nadoplate. Zontes 368G ima otprilike upola manji obujam od svog japanskog pandana, što znači da zapravo izravno 'cilja' na manju Hondu, tj. ADV 350!
Zontesov monocilindrik obujma 368 ccm razvija 39 KS, a koji se putem variomata prenose na stražnji 14-inčni kotač. Riječ je o skuteru koji osim praktičnosti u urbanom okruženju nudi i mogućnost izlaska na makadam. Je li doista sposoban za tako nešto? Prije svega, vrlo je sposoban na otvorenoj magistralnoj cesti, gdje do izražaja dolazi punašan nastup monocilindrika popraćen vrlo jezgrovitim zvukom.
Vrlo je konkretan, što znači da iz svih vrsta zavoja tiska moćno (okretni moment 40 Nm pri 6000 o/min) i žustro. Na autocesti se pak u višim režimima vrtnje ipak osjećaju vibracije, a zanimljivo je da u oba moda vožnje koja su vam na raspolaganju (eco i sport), Zontes bilježi istu najvišu brzinu od 135 km/h. Prosječna potrošnja na testu od 4,1 l/100 km u kombinaciji s kapacitetnim spremnikom od 17,5 litara rezultira dosegom od preko 400 km, što je vrijednost koje se ne bi postidjeli niti adventure motocikli.
Zaštita od vjetra je za gornji dio tijela solidna, dok je u predjelu potkoljenica manjkava uslijed uske konture oplata. Zanimljivo je da je vaga kolega iz naše 'bratske' redakcije Motorrada prilikom mjerenja pokazala vrijednost od 212 kg, što je devet kilograma više od onoga što navodi tvornica. To je čak 26 kilograma više od izravnog konkurenta Honde ADV 350. A tu masu treba i zaustaviti. Na 17-inčnom prednjem kotaču ugrađen je jedan disk promjera 300 mm koji je u kombinaciji s kočnom čeljusti marke J.Juan.
Straga pak usporavanje osigurava disk od 240 mm. Spomenuta kombinacija je sasvim dostatna za sigurnu i precizno dozirajuću snagu kočenja. Doduše, malo snažniji 'ugriz' sprijeda bio bi poželjan, ali doziranje je u redu, baš kao i stabilnost prilikom kočenja. ABS općenito regulira dobro, a po potrebi se može isključiti straga ako se odvažite na izlet van asfalta.
Moćna upside-down vilica svoj posao obavlja dobro, dok su dva amortizera straga 'Ahilova peta' Zontesa 368G. Da, stražnji je ovjes vrlo krut i na bolan način prenosi sve neravnine na asfaltu do vozača. Otegotna okolnost u svemu tome je i vrlo tvrdo sjedalo koje dodatno narušava komfor. No, (pre)tvrdi ovjes ne utječe samo na komfor, već i na sigurnost. Skuter prilikom prelaska neravnina na stražnjem dijelu gubi kontakt s podlogom, dok mekano podešena prednja vilica pak utječe na preciznost upravljanja. Ako u vama ima sportskog duha, treba doista biti oprezan i ne pretjerivati.
Izuzev toga, 368 G u vožnji djeluje okretno i žustro. Položaj sjedenja je opušten, tipičan za skuter. Ruke prirodno pronalaze put do širokog i visoko postavljenog upravljača a sjedalo je postavljeno na umjerenu visinu od 790 mm. Međutim, vozači nižeg rasta bi mogli imati problem budući da je sjedalo široko, što znači da širi noge u predjelu bedara.
No, široko sjedalo na skuteru ima i svojih prednosti - ispod njega je ogroman prostor za pohranu koji je uz to i osvijetljen. Definitivno ima mjesta za jednu integralnu ili flip-up kacigu, no druga bi u tom slučaju trebala biti 'jetica' ili integralna manjih dimenzija. U pretinac za pohranu ugrađen je i jedan od tri USB-utora (A i C) dok se druga dva nalaze centralno u kokpitu ispod zaslona, te u malom pretincu s lijeve strane štitnika za noge.
Ali, od Zontesa očekujemo i više od toga. Kinezi nude raskošan niz elektroničkih značajki: sustav Keyless Go (s prilično neuglednim ključem), grijane ručice, maglenke, osaminčni TFT-zaslon s mogućnošću četiri odabira prikaza, povezivost, prikaz tlaka i temperature u gumama te prednju i stražnju kameru. Tu su i ukrasni detalji poput aluminijskih umetaka na podnici, štitnici ruku te crash-barovi koji štite oplate u slučaju pada.
Sva ta silna oprema na 368G dolazi serijski i uključena je u cijenu od 6498 eura. Model 368 G je uspješan prvijenac kineskog Zontesa u segmentu avanturističkih skutera. Tipično za kineske brendove, kupcu se na atraktivnom dizajnerskom copy-paste uratku poklanjaju opsežne značajke i oprema koja mu u konačnici možda i ne bi trebala. No, znate kako narod kaže – bolje da ima nego da nema. Znači li to ujedno i da je bolji od glavnog konkurenta? Dvojbu može razriješiti samo izravna usporedba.
Tehnički podaci
Zontes 368G
Motor
Monocilindrik, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator, variomat
Promjer x hod 79,0 x 75,0 mm
Obujam 368 cm³
Snaga 39 KS (28,5 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 40 Nm pri 6000 o/min
Statična buka 86 dB(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down Ø 41 mm podesiva po povratu i kompresiji, straga dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda disk Ø 300 mm, straga disk Ø 240 mm, ABS
Kotači Alu-žbičani 3.00 x 17; 4.25 x 14
Gume 110/70-17, 150/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1560 mm, kut glave okvira 65,0 stupnjeva, predtrag n.p., visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama* 212 kg, nosivost 171 kg, spremnik goriva 17,5 litara
Mjerenja
Najviša brzina* 135 km/h
Potrošnja* 4,1 l/100 km
Garancija: tri godine
Boje: plava/siva, crna/zelena, crna/bijela
Cijena: 6498 eura
* Motorevija-mjerenja
Zajednica | Komentari