Motorevija
PRETRAGA
2025-10-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kombinacija avanture i variomata nije novi recept, ali garantira tržišni uspjeh. Zontesov prvijenac u tom segmentu 368G je maksi skuter ozbiljnih namjera, barem ako su izgled i oprema u pitanju. Je li takav i u vožnji otkriva naš test



Maksi skuteri s prizvukom avanture su vruća roba, kako na domaćem tako i na europskom tržištu. Segment koji je svojedobno utemeljila Honda 2017. s X-ADV-om 750 svakim danom biva sve brojniji, a sada su se u cijelu igru uključili i Kinezi. Zontes 368G je od svoje premijere na prošlogodišnjoj EICMA-i izazivao popriličan interes, kako zbog atraktivnog 'copy-paste' dizajna spomenute Honde, tako i zbog silne količine opreme koja na njemu dolazi – bez nadoplate. Zontes 368G ima otprilike upola manji obujam od svog japanskog pandana, što znači da zapravo izravno 'cilja' na manju Hondu, tj. ADV 350!

 

Zontesov monocilindrik obujma 368 ccm razvija 39 KS, a koji se putem variomata prenose na stražnji 14-inčni kotač. Riječ je o skuteru koji osim praktičnosti u urbanom okruženju nudi i mogućnost izlaska na makadam. Je li doista sposoban za tako nešto? Prije svega, vrlo je sposoban na otvorenoj magistralnoj cesti, gdje do izražaja dolazi punašan nastup monocilindrika popraćen vrlo jezgrovitim zvukom.

 

Vrlo je konkretan, što znači da iz svih vrsta zavoja tiska moćno (okretni moment 40 Nm pri 6000 o/min) i žustro. Na autocesti se pak u višim režimima vrtnje ipak osjećaju vibracije, a zanimljivo je da u oba moda vožnje koja su vam na raspolaganju (eco i sport), Zontes bilježi istu najvišu brzinu od 135 km/h. Prosječna potrošnja na testu od 4,1 l/100 km u kombinaciji s kapacitetnim spremnikom od 17,5 litara rezultira dosegom od preko 400 km, što je vrijednost koje se ne bi postidjeli niti adventure motocikli.

 

Zaštita od vjetra je za gornji dio tijela solidna, dok je u predjelu potkoljenica manjkava uslijed uske konture oplata. Zanimljivo je da je vaga kolega iz naše 'bratske' redakcije Motorrada prilikom mjerenja pokazala vrijednost od 212 kg, što je devet kilograma više od onoga što navodi tvornica. To je čak 26 kilograma više od izravnog konkurenta Honde ADV 350. A tu masu treba i zaustaviti. Na 17-inčnom prednjem kotaču ugrađen je jedan disk promjera 300 mm koji je u kombinaciji s kočnom čeljusti marke J.Juan.

 

Straga pak usporavanje osigurava disk od 240 mm. Spomenuta kombinacija je sasvim dostatna za sigurnu i precizno dozirajuću snagu kočenja. Doduše, malo snažniji 'ugriz' sprijeda bio bi poželjan, ali doziranje je u redu, baš kao i stabilnost prilikom kočenja. ABS općenito regulira dobro, a po potrebi se može isključiti straga ako se odvažite na izlet van asfalta.

 

Moćna upside-down vilica svoj posao obavlja dobro, dok su dva amortizera straga 'Ahilova peta' Zontesa 368G. Da, stražnji je ovjes vrlo krut i na bolan način prenosi sve neravnine na asfaltu do vozača. Otegotna okolnost u svemu tome je i vrlo tvrdo sjedalo koje dodatno narušava komfor. No, (pre)tvrdi ovjes ne utječe samo na komfor, već i na sigurnost. Skuter prilikom prelaska neravnina na stražnjem dijelu gubi kontakt s podlogom, dok mekano podešena prednja vilica pak utječe na preciznost upravljanja. Ako u vama ima sportskog duha, treba doista biti oprezan i ne pretjerivati.

 

Izuzev toga, 368 G u vožnji djeluje okretno i žustro. Položaj sjedenja je opušten, tipičan za skuter. Ruke prirodno pronalaze put do širokog i visoko postavljenog upravljača a sjedalo je postavljeno na umjerenu visinu od 790 mm. Međutim, vozači nižeg rasta bi mogli imati problem budući da je sjedalo široko, što znači da širi noge u predjelu bedara.



No, široko sjedalo na skuteru ima i svojih prednosti - ispod njega je ogroman prostor za pohranu koji je uz to i osvijetljen. Definitivno ima mjesta za jednu integralnu ili flip-up kacigu, no druga bi u tom slučaju trebala biti 'jetica' ili integralna manjih dimenzija. U pretinac za pohranu ugrađen je i jedan od tri USB-utora (A i C) dok se druga dva nalaze centralno u kokpitu ispod zaslona, te u malom pretincu s lijeve strane štitnika za noge.

Ali, od Zontesa očekujemo i više od toga. Kinezi nude raskošan niz elektroničkih značajki: sustav Keyless Go (s prilično neuglednim ključem), grijane ručice, maglenke, osaminčni TFT-zaslon s mogućnošću četiri odabira prikaza, povezivost, prikaz tlaka i temperature u gumama te prednju i stražnju kameru. Tu su i ukrasni detalji poput aluminijskih umetaka na podnici, štitnici ruku te crash-barovi koji štite oplate u slučaju pada.

 

Sva ta silna oprema na 368G dolazi serijski i uključena je u cijenu od 6498 eura. Model 368 G je uspješan prvijenac kineskog Zontesa u segmentu avanturističkih skutera. Tipično za kineske brendove, kupcu se na atraktivnom dizajnerskom copy-paste uratku poklanjaju opsežne značajke i oprema koja mu u konačnici možda i ne bi trebala. No, znate kako narod kaže – bolje da ima nego da nema. Znači li to ujedno i da je bolji od glavnog konkurenta? Dvojbu može razriješiti samo izravna usporedba.


Tehnički podaci
Zontes 368G

Motor
Monocilindrik, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator, variomat
Promjer x hod 79,0 x 75,0 mm
Obujam 368 cm³
Snaga 39 KS (28,5 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 40 Nm pri 6000 o/min
Statična buka 86 dB(A)

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down Ø 41 mm podesiva po povratu i kompresiji, straga dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda disk Ø 300 mm, straga disk Ø 240 mm, ABS
Kotači Alu-žbičani 3.00 x 17; 4.25 x 14
Gume 110/70-17, 150/70-14

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1560 mm, kut glave okvira 65,0 stupnjeva, predtrag n.p., visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama* 212 kg, nosivost 171 kg, spremnik goriva 17,5 litara

Mjerenja
Najviša brzina* 135 km/h
Potrošnja* 4,1 l/100 km

Garancija: tri godine
Boje: plava/siva, crna/zelena, crna/bijela
Cijena: 6498 eura

* Motorevija-mjerenja





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré KTM 690 Duke Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda CBF 600 N Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha FJR 1300 AS Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT BMW S 1000 RR Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Aprilia Pegaso 650 I.E. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki KLE500 2005- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)