Inteligentni poziv u hitnim slučajevima (ECall) zakazao je na testu izdržljivosti pri 67.300 km a u međuvremenu je naš R 1250 GS prevezao 71.200 km
Zlobnici bi rekli da modernom tehnologijom možete riješiti probleme koje bez nje ne biste niti imali?! Kako god, svjedoci smo da su nove tehnologije – kad ne funkcioniraju onako kako bi trebale - prouzročile bezbroj bizarnih situacija. Poput ove sada u kojoj smo se našli s BMW R 1250 GS-om a zahvaljujući tehnologiji ECall.
GS je nevjerojatno svestran i dobar motocikl s kojim možete učiniti baš sve. Ili bolje rečeno, skoro sve. Recimo, sigurno nećete postaviti novi rekord na trkaćoj stazi. S druge strane, putovanje na njemu nikada nije dosadno! Jer, GS je posebno pripremljen za velika putovanja, agilan, brz, siguran, moćan... I ponekad voli 'štrajkati', pa s njim zaista nikada nije dosadno.
Isto tako, GS je vraški visok i težak. Kombinacija visokog težišta i ceste pod nagibom su jednom prilikom u Alpama rezultirali neplaniranim razgledavanjem parkirališta iz najniže perspektive. Ništa strašno, klasični 'pad s nogara', rekli bi znalci prilikom prodaje takvog motocikla u oglasniku. Doista, ništa se ne nije dogodilo, podigli smo boksera i nastavili dalje. No, BMW je odjednom progovorio?! Jer, pad na parkiralištu je pokrenuo inteligentni SOS-poziv (ECall) a glas s druge strane linije nekoliko nas je puta pitao - je li sve u redu?
Dakako, odgovorili smo da je sve okej ali je očito da je ovaj puta 'štrajkao' mikrofon SOS-sustava, pa nas druga strana nije mogla čuti. Stali smo na parking te uspostavili kontakt s BMW-centralom putem pametnog telefona. Situacija se razjasnila dovoljno brzo da je hitna pomoć odmah po kretanju odustala od dolaska na ovaj prometno izoliran i težak teren.
S druge strane, policija se pojavila nakon svega desetak minuta. U početku su zbunjeno vrtili glavama, no na kraju je sve završilo uz smijeh i ugodan razgovor, jer naposljetku - nitko nije stradao - a to je jedino što se broji i što je važno. Ipak, ova je situacija pokrenula niz opravdanih pitanja – može li hitna zbog 'lažnog poziva' ispostaviti račun za izlazak na teren? Tko je odgovoran za ovu SOS-zbrku – proizvođač ili vlasnik motocikla?
Inteligentni poziv u hitnim slučajevima (Ecall - doplata na GS-u oko 3000 kuna) zakazao je na testu izdržljivosti pri 67.300 km a u međuvremenu je naš R 1250 GS prevezao 71.200 od predviđenih 100.000 km. Zanimljivo je da je BMW privremeno obustavio njegovu ugradnju a na redovnom servisu na 70.000 km su nam ugradili novi mikrofon čije smo testiranje ispravnosti – preskočili.
Vrijedno je napomenuti da BMW niti jednom nije neplanski stao tijekom ove dvije trećine produljenog testa izdržljivosti (100.000 km umjesto uobičajenih 50.000 km). U svakom slučaju, veselimo se završnom rastavljanju i analizi potrošenosti komponenti.