Zbog grube završne obrade, titanski ventili ubrzano troše vodilice
BMW Motorrad je prilikom internih dugoročnih testova različitih serijskih motora modela S 1000 RR uočio pojedine anomalije. Naime, analiza nakon preveženih 100.000 km je otkrila da su pojedine vodilice ventila različito proširene. Razlog? Ventili od titana koji su se u motore ugrađivali početkom 2020. godine su bili grublje završne obrade, što se tijekom dugotrajne uporabe pokazalo štetnim za vodilice ventila koje su se ubrzano trošile. Dakako, ventile nije proizveo BMW Motorrad već ugovoreni dobavljač, no to ne amnestira sam BMW budući da je u cijelom postupku zatajio odjel kontrole kvalitete.
Zbog toga su u BMW-u odlučili o vlastitom trošku zamijeniti kompletnu glavu motora na motociklima koji dolaze iz serije koja je pogođena ovim problemom. To bi u pravilu mogli biti svi motocikli proizvedeni između siječnja 2020. i 18. svibnja 2020. godine. BMW-ovi mehaničari će na redovnom servisu detaljno pregledati glavu motora te ju u okviru garancije zamijeniti ukoliko se pokazala problematičnom. Isto tako, u BMW Motorradu napominju da će kupcima pogođenim ovom servisnom akcijom za vrijeme izvođenja radova kao obeštećenje ustupiti i zamjenski motocikl.
Kao i uvijek, medalja ima lice i naličje. S jedne strane, BMW je reagirao 'gospodski' i mijenja glavu motora kod koje do eventualnih problema može doći tek nakon preveženih 100.000 km. Pokazalo se da im je briga za kupca na prvome mjestu, jer ako uzmemo u obzir da ekipa na S 1000 RR-ovima godišnje preveze oko 5000 km (prema BMW-ovim navodima), do eventualnih problema s vodilicama ventila (ako uopće) bi moglo doći nakon 20 godina! Dakle, daleko, daleko izvan jamstvenog roka.
S druge strane, po tko zna koji put u BMW Motorradu zatajila je kontrola kvalitete! Kako je moguće da se ovakva početnička greška dogodi dobavljaču koji isporučuje komponente za jednog premium proizvođača poput BMW-a, a da nitko to ne primjeti niti godinu dana kasnije?
Isto tako, kako je uopće moguće da u BMW-u takav propust primjete tek nakon dugotrajnih long-distance testiranja i analize dijelova? Izgleda da je BMW-u puno lakše na redovnom servisu promijeniti kompletnu glavu motora i reći 'kuća časti', no uvesti reda u svoj odjel kontrole kvalitete.