Motorevija
PRETRAGA
2021-03-25 16:16:32 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Zbog grube završne obrade, titanski ventili ubrzano troše vodilice



BMW Motorrad je prilikom internih dugoročnih testova različitih serijskih motora modela S 1000 RR uočio pojedine anomalije. Naime, analiza nakon preveženih 100.000 km je otkrila da su pojedine vodilice ventila različito proširene. Razlog? Ventili od titana koji su se u motore ugrađivali početkom 2020. godine su bili grublje završne obrade, što se tijekom dugotrajne uporabe pokazalo štetnim za vodilice ventila koje su se ubrzano trošile. Dakako, ventile nije proizveo BMW Motorrad već ugovoreni dobavljač, no to ne amnestira sam BMW budući da je u cijelom postupku zatajio odjel kontrole kvalitete.

 

Zbog toga su u BMW-u odlučili o vlastitom trošku zamijeniti kompletnu glavu motora na motociklima koji dolaze iz serije koja je pogođena ovim problemom. To bi u pravilu mogli biti svi motocikli proizvedeni između siječnja 2020. i 18. svibnja 2020. godine. BMW-ovi mehaničari će na redovnom servisu detaljno pregledati glavu motora te ju u okviru garancije zamijeniti ukoliko se pokazala problematičnom. Isto tako, u BMW Motorradu napominju da će kupcima pogođenim ovom servisnom akcijom za vrijeme izvođenja radova kao obeštećenje ustupiti i zamjenski motocikl.

 

Kao i uvijek, medalja ima lice i naličje. S jedne strane, BMW je reagirao 'gospodski' i mijenja glavu motora kod koje do eventualnih problema može doći tek nakon preveženih 100.000 km. Pokazalo se da im je briga za kupca na prvome mjestu, jer ako uzmemo u obzir da ekipa na S 1000 RR-ovima godišnje preveze oko 5000 km (prema BMW-ovim navodima), do eventualnih problema s vodilicama ventila (ako uopće) bi moglo doći nakon 20 godina! Dakle, daleko, daleko izvan jamstvenog roka.



S druge strane, po tko zna koji put u BMW Motorradu zatajila je kontrola kvalitete! Kako je moguće da se ovakva početnička greška dogodi dobavljaču koji isporučuje komponente za jednog premium proizvođača poput BMW-a, a da nitko to ne primjeti niti godinu dana kasnije?

Isto tako, kako je uopće moguće da u BMW-u takav propust primjete tek nakon dugotrajnih long-distance testiranja i analize dijelova? Izgleda da je BMW-u puno lakše na redovnom servisu promijeniti kompletnu glavu motora i reći 'kuća časti', no uvesti reda u svoj odjel kontrole kvalitete.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.