Motorevija
PRETRAGA
2021-12-10 14:46:04 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Testastretta V2 razvija 110 KS, masa sa svim tekućinama iznosi 223 kg



U samom nazivu nosi miris avanture i pritom priziva nostalgiju. Da, Ducati DesertX – koji je 2019. predstavljen na salonu EICMA kao studija - izrađen je po uzoru na Cagivu Elefant, i to ponosno ističe u svakom detalju. Prisjetimo se, Cagiva je 80-ih imala sjedište u Vareseu i tada je pod 'krovom' imala i Ducati a Edi Orioli je na njoj dva puta pobjeđivao na reliju Paris-Dakar (1990. i 1994.). Filippo Marri, voditelj projekta DesertX, tijekom video predstavljanja je naglasio – "Konstruirali smo pravi V2-enduro, sa 21-colnim kotačem sprijeda i 18-colnim straga".



Srce DesertX-a je pak tekućinom hlađeni V2 koji je preuzet iz aktualnog Monstera 950. Riječ je o testastretta-motoru obujma 937 ccm koji je nedavno prošao kroz poboljšanja mjenjača i spojke. U DesertX-u razvija 110 KS pri 9500 o/min, čime nadmašuje konkurenciju poput Honde Africe Twin, Triumpha Tigera 900 Rallya, KTM-a 890 Adventurea itd. Ipak, zanimljiviji podatak od vršne snage svakako je 92 Nm okretnog momenta koji DesertX razvija pri upotrebljivih 6500 o/min.



U odnosu na V2 iz 'male' Multistrade, prvi i drugi stupanj prijenosa u mjenjaču su postavljeni osjetno kraće kako bi DesertX ugodnije svladavao serpentine ili oštre okuke, dok je šesti stupanj duži kako bi potrošnja goriva na brzim dionicama bila što niža. Servisni interval je postavljen na svakih 15.000 km s tim da na svakom drugom servisu ide kontrola ventila. U rang serijske opreme potpada quickshifter s blipperom a zanimljivo je da je DesertX dostupan i u verziji sa 48 KS koja podržava vožnju s A2-kategorijom vozačke dozvole.

 

Masa sa svim tekućinama iznosi 223 kg no valja uzeti u obzir da tu ulazi i ulje u motoru kao i 21 litra goriva u spremniku (dodatni, osamlitreni spremnik straga je na popisu dodatne opreme). Recimo stoga i da je suha masa motocikla 'ispod 200 kg'. Pod sjedalom je lagani litij-ionski akumulator. Žbice na kotačima su deblje no one na Multistradi V2 ali su kotači na DesertX-u unatoč tome lakši.

 

Visina sjedala od tla je 875 mm (na raspolaganju i povišeno rally-sjedalo te ono niže), a motocikl je u predjelu spremnika goriva ugodno uzak što olakšava rangiranje i upravljanje. Hod sprijeda je 230 mm, straga 220 mm, a ovjes dolazi od Kayabe. Stražnji monoamortizer je vezan izravno na stražnju alu-vilicu te je ručno podesiv po stlačivanju opruge. Konusni upravljač je široko izveden, na njega su montirani plastični ručni protektori. Kočnice su vrhunske – sprijeda su radijalno montirane kočne čeljusti Brembo monoblock M50.

 

Serijske Pirelli Scorpion Rally STR 'A' (tubeless) dolaze u paketu s ventilima pod kutem a Ducati za njih navodi da '...izvrsno funkcioniraju na makadamu i pijesku'. Za ekstremnije terene predviđene su terenske gume poput Conti TKC-a 80 i Metzelera Karoo 3... Paket elektronskih sustava asistencije je vrlo opsežan te nudi čak i Boschev ABS za zavoje (koji je podesiv u tri stupnja) kao i tempomat. Isto tako, tu je čak šest različitih modova vožnje (sport, urban, touring, wet, enduro i rally) koji između ostaloga i ograničavaju snagu na 75 ili 95 KS, ili ju pak dopuštaju u punom opsegu (110 KS). Vrijedi napomenuti i da je ABS u slučaju odabira moda 'enduro' ili 'rally' – deaktiviran.



Hrvatski uvoznik Ducatija objavio je da se već zaprimaju narudžbe i rezervacije za DesertX čija isporuka kupcima kreće u svibnju. Cijena je poznata – 130.990 kuna.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki DL1000 V-Strom Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)