Predstavljena je serijska izvedba novog retro nakeda inspiriranog legendarnom obitelji Bol d'Or, znamo cijene i termin dolaska u Hrvatsku
Dugo se priča o tome. Honda je još proljetos predstavila konceptno izdanje inspirirano legendarnom obitelji Bol d'Or a sada je napokon je predstavljena i serijska izvedba novog retro nakeda. Platforma je - kako se već prije naglašavalo - izvedena iz aktualnog Horneta 1000 te je modificirana u ključnim detaljima. Primjerice, poznati čelični okvir kombiniran je s duljim stražnjim dijelom okvira kako bi se stvorilo više prostora i komfora za vozača i suputnika.
Isto tako, potpuno podesiva USD vilica Showa promjera 41 mm i monoamortizer dobili su poseban set-up koji je usklađen s namjenom motocikla. Visina sjedala je 795 mm, a masa s punim spremnikom iznosi umjerenih 214 kg. Geometrija okvira je podređena agilnosti - kut glave upravljača je 25 stupnjeva, a međuosovinski razmak je 1455 mm. Lijevani aluminijski kotači s gumama 120/70-ZR17 sprijeda i 180/55-ZR17 straga su standard ovakve vrste motocikala. Sprijeda su ugrađene četveroklipne radijalno montirane kočione čeljusti i dvostruki diskovi promjera 310 mm.
Redni četverocilindraš je pak prošao dorade na usisu i bregastim osovinama, a sukladno tome je usklađen i završni prijenos. Najviša snaga nekadašnjeg Firebladeova pogonskog agregata smanjena je na 122 KS, a koju razvija pri 9000 o/min, dok je okretni moment 103 Nm pri 8000 o/min. Dakle, očito je da CB 1000 F ima fokus na niže i srednje režime vrtnje, te na uglađena ubrzanja i finije izmjene stupnjeva prijenosa.
Glede potonjeg, CB 1000 F u prva dva stupnja prijenosa ima kraće prijenosne omjere kako bi iz starta djelovao eksplozivnije. Motocikl je naravno opremljen kliznom spojkom, a ispušni sustav 4-2-1 prema Hondinim navodima "...stvara poseban akustični ugođaj u nižim i višim režimima vrtnje." Honda isto tako navodi potrošnju od 5,6 l/100 km a koja u kombinaciji sa spremnikom goriva volumena 16 litara omogućuje prilično dobar doseg (oko 280 km) s obzirom na namjenu motocikla.
Elektronika Hondinog retro nakeda je opsežna. Šestosni IMU isporučuje podatke za kontrolu proklizavanja, wheelie control i ABS u nagibu a zahvaljujući sustavu 'throttle-by-wire' imate mogućnost odabira između tri definirana moda vožnje - Sport, Standard i Rain – te dva moda koja možete konfigurirati po osobnim preferencijama. Snaga, kočenje motorom i kontrola proklizavanja mogu se podesiti u tri razine. Podešavanje elektronskih sustava izvodi se preko petinčnog TFT-zaslona i joysticka na lijevoj strani upravljača. LED-tehnologija je sprijeda i straga, tu je i pametni ključ. Ujedno, Honda je brend koji se snažno fokusirao na održivost, tako da su dijelovi poput stražnjeg blatobrana i baze sjedala izrađeni su od reciklirane plastike iz kućanskih aparata i automobila.
U trenutku pisanja teksta Hondu CB 1000 F nismo doživjeli uživo, no već s fotografija primjećujemo neke detalje koji su mogli (i trebali) biti primjereniji ovom tipu motocikla. Prava je šteta što Honda na CB 1000 F-u umjesto poznatog TFT-ekrana s Horneta 1000 nije ugradila klasične (okrugle) instrumente, makar i s digitalnim prikazom. Poput primjerice onih na Kawasakiju Z 900 RS-u. Isto tako, pogonski agregat bi u srebrnoj boji (namjesto crnoj) bio bliže originalu, budući da se dizajn novog CB 1000 F-a snažno oslanja na Hondine legende CB 750/900 F. Spremnik i bočni poklopci stilizirani su 'a la' Bol d'Or, a prugaste naljepnice su hommage povijesnim AMA trkaćim izvedbama. Dvije sirene ispod prednjeg svjetla također podsjećaju na Hondine dane slave u 80-ima, a u skladu s tim su i tri dostupne boje/grafike.
Za sada je poznato da su narudžbe kod domaćeg uvoznika Rutinga i njihovih ovlaštenih partnera otvorene, te da bi prvi primjerci CB 1000 F-a u Hrvatsku trebali stići tijekom ožujka 2026. godine. Cijena? Na razini Horneta 1000 SP, a to je 14.000 eura. Sigurno ste primijetili i izvedbe s gornjom oplatom – ona na Hornetu dolazi kao dodatna oprema i nadoplaćuje se.